Nisos Serifos

Torsdagen den 4 augusti på Sifnos
torsdag 4 augusti 2011 - Nisos Serifos, Grekland

Idag unnade vi oss en riktig sovmorgon och sedan egen frukost på altanen. Det blev ingen bilhyra utan vi promenerade ner till beachen istället, mycket beroende på att värdinnan som heter Eudokia bistått oss med busstidtabeller och erbjudit skjuts till Apollonia på söndag morgon. Därifrån

Tisdag den 2 augusti i Livadi & Chora
onsdag 3 augusti 2011 - Nisos Serifos, Grekland

I morse tog jag en långpromenad längs hamnen och bort till den andra stranden här i Livadi. En tjugominuters promenad från hotellet sedan uppför 50 trappsteg och ner igen och på andra sidan hamnkullen ligger Livadakia Beach, en lång strand med lite grövre sand, ett par tavernor, lite

Måndag den 1 augusti i Serifos
tisdag 2 augusti 2011 - Nisos Serifos, Grekland

Måndagen började med en helt OK frukost på Hotellet. Därefter tog vi bussen 10.30 ut till Psili Ammos Beach för att njuta lite bad. Bussresan tog cirka 7 minuter och kostade 1,65€ per person enkel resa. Stranden på Psisli Ammos var jättefin – sanden lite gul och lika fin som ökensand

Söndag 31 juli - Första resdagen
söndag 31 juli 2011 - Nisos Serifos, Grekland

Vi fick som vanligt skjuts in till Kastrup i morse 06.00. Tack till chaffören. Flyget gick 08.15 och vi landade på Atens flygplats 12.30 lokal tid (+1 timme). Eftersom vi checkat in via Internet så behövde vi bara fixa taggarna i automaten och sedan dumpa väskorna på ”Bagage Drop” och

Seifos, sista on
söndag 20 juni 2010 - Nisos Serifos, Grekland

Kalispera! Det var ett tag sedan, vi har fastnat på Serifos, fick ett bra boende och bestämde att vi stannar här tills tisdag, då drar vi till Pireus bor där en natt och sedan planet hem på onsdag, vi har hyrt en 4-hjuling för 4 dagar så vi har snart sett hela ön åker till favoritstranden

Båtluff i Grekland 2011

Båtluff i Grekland 2011

31 juli 2011 - 25 augusti 2011

Hej alla läsare av vårt resebrev Just nu hoppas vi bara att det lugnar ner sig i Grekland så att vi kommer iväg som planerat. Vår preliminära resrutt blir Kastrup-Aten-Pireus-Serifos-Sifnos-Folegandros-Ios-Naxos-Amorgos-Siros-Pireus-Aten-Kastrup

G som i PIGS (Grekland)

G som i PIGS (Grekland)

8 juni 2010 - 23 juni 2010

Från Landvetter 06.30 på tisdag sedan Köpenhamn och Aten 13.10, buss 96 till Pireus sedan får vi se......