Nisos Tilos

Godmorgon Kalymnos
tisdag 24 juni 2014 - Nisos Tilos, Grekland

Det är lite med känslan från förr. Tiden innan barnen då resorna inte behövde planeras så för att få det att funka. Det är med den känslan jag öppnar dörrarna på vårt nya rum denna morgon och blickar ut över Myrties på Kalymnos. Vi har sovit länge, kanske för länge. Kl är 10.

Karin Halldin
MartinKarin i Båtluff med barnen
Senast aktiv - från Sverige
Det perfekta Grekland?
måndag 23 juni 2014 - Nisos Tilos, Grekland

Nu är vi 5 dagar in på resan som började vid vår dörr. Med varsin ryggsäck på ryggen gick vi t närmsta busshållplats och tog lokalbussen till flygplatsen. 5h senare befann vi oss på Rhodos där vi tillbringade en natt på Casa del Sera i Old Town. Ett väldigt mysigt, rent litet hotell

Karin Halldin
MartinKarin i Båtluff med barnen
Senast aktiv - från Sverige
Båtluff 2
måndag 30 september 2013 - Nisos Tilos, Grekland

Båtluff 2. Tilos Det blev en tidig frukost dag 3 när vi kl 7 var bland de första gästerna i matsalen. Sedan tandborstning och utcheckning. Eftersom det är ganska skönt på morgonen innan solen står för högt går vi med vårt pickochpack mot hamnen, ca tjugo minuters promenad. Dessutom

Sista kvallen pa Tilos
onsdag 27 juli 2011 - Nisos Tilos, Grekland

Så börjar resan gå mot sitt slut. I morgon kl 8 går färjan till Rhodos där vi ska bo 3 dygn. Hotellet vi ska bo på heter Aglo och ligger i Rhodos stad. På söndag beger vi oss hem till Sverige. Vi börjar alla längta hem. Sol och bad är självklart underbart, men ibland kan man få nog

Det ar overkligt och orattvist. Vara tankar gar till de drabbade i Norge.
tisdag 26 juli 2011 - Nisos Tilos, Grekland

Har ikväll läst på nätet om det som hänt i Norge. Ofattbart. Läste idag ut boken Varför gråter inte Emma. Ta vara på varje dag, lev livet, ta hand om varandra. Ha det så bra allihopa, det ska vi fortsätta att ha! Kram

Fler foton
måndag 25 juli 2011 - Nisos Tilos, Grekland

Här kommer fler foton, hoppas jag. Datorerna på alla internetställen på öarna är så fulla med spel och annat skräp så allt tar sån tid.

Underbart att vara pa Tilos
söndag 24 juli 2011 - Nisos Tilos, Grekland

Sa har vi da lamnat Kos och hamnat pa en jatteharlig ö. Inga problem med boendet har inte. Vi har fatt en jattefin studio hos Studios Annas. Det ligger lite ovanfor hamnen i den lilla mysiga byn Livadia. Stranderna har pa Tilos ar mest sten eller grus, men vattnet ar kanonfint och passar bra for

Båtluff med barnen

Båtluff med barnen

18 juni 2014 - 5 juli 2014

Vårt äventyr är äntligen igång. När vår första son föddes (2008)bestämde vi att ryggsäckarna skulle få vila tills vi var klara med bebisgrejerna - dvs blöjor, välling och vagnar. I höstas (2013) var vi plötsligt där och resplanerna kunde börja formas. Dodekaneserna i Grekland. Båtluff med Philip 5 år och Simon 4 år.

Ö-luff i Grekland 2013

Ö-luff i Grekland 2013

24 september 2013 - 12 oktober 2013

Nu ska vi båtluffa i Grekland igen.

Nu ska vi båtluffa i Grekland igen.

14 juli 2011 - 31 juli 2011

Nu är det dags att båtluffa igen. Vi tar flyget till Rhodos och beger oss ganska omgående ut till havs. Kanske blir första ön Tilos. Efter rekommendationer på Kalimera.se åker vi sedan till Lipsi där det ska vara härligt snorkelvatten. Ja, det är ett tag kvar så rutten kan ändras ett par gånger till.