Oros Karvouni

Lipso,Agathonisi,Samos
tisdag 28 april 2015 - Oros Karvouni, Grekland

Hej alla! Vi är nu på Samos en lite mer turistfrekventerad ö än de övriga i området. Från Kalymnos seglade vi i fin vind till Lipso, som vi som hastigast besökte i september. Denna gång stannar vi 2 nätter och gör en riktigt lång landsbygdsvandring över terrasserade bergssluttningar

Karin Wannfors

Mikaela Ericsson
LillaMikis i greklan
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
tisdag 3 juli 2012 - Oros Karvouni, Grekland

Samos När vi ska kasta loss och gå från Patmos, visar det sig att det stämmer som vi befarat. En båtgranne har lagt sin ankarkätting i kors över vår. Men det löser vi med vår inköpta specialkrok. Om vi inte hade den, så har vi fått vänta tills båtgrannen skulle gå. När vi slår

Barbro Nordin
oceanis423 i Femte sommaren
Senast aktiv - från Dol, Split-Dalmatiens län, Kroatien
onsdag 13 juli 2011 - Oros Karvouni, Grekland

Hej pa er! Dagarna fortsatter att rulla pa i snabb takt. Vi har haft ett par underbara dagar har pa Samos med min familj, vi har bara kopplat av och njutit till max. Dagarna har spenderats pa stranden och pa kvallarna har vi varit ute och atit och druckit gott :) Men nu borjar denna resa narma

Surprice!!
söndag 10 juli 2011 - Oros Karvouni, Grekland

Heej! Hinner inte med att uppdatera har, tiden gar sa fort och vi har det sa himla bra! Sen har vi undvikit att uppdatera lite for att inte avsloja oss :P Sist jag skrev var sista kvallen pa Amorgos och vi gick upp tidigt i onsdags for att ta oss vidare till Naxos. Av nagon anledning hade vi fatt

Ja, det ska vara Samos...
fredag 8 oktober 2010 - Oros Karvouni, Grekland

Ja, det ska vara Samos som tillåter dubbelparkering eftersom man lämnar nyckeln i bilen så att den andra bara kan flytta bilen om man ska ut. Ja, det ska vara Samos som sätter upp en "strax tillbaka"-skylt på turismbyrån från 2007. Ännu har ingen setts till. Ja, det ska vara Samos som

Samos - min hatade och älskade ö part 2
måndag 4 oktober 2010 - Oros Karvouni, Grekland

Jag kom tillbaka till Samos. Nicklas hade åkt hem och nu var vi 4 kvar på destinationen. Jag kände direkt att jag fick mer ansvar. Det jag gjorde betydde något. Kasper blev ny chef och har varit helt perfekt i den positionen. Han ser oss på ett helt annat sätt. Jag kände mig motiverad att

Samos - min hatade och älskade ö part 1
måndag 4 oktober 2010 - Oros Karvouni, Grekland

Nina; från Danmark, kom mer in i gruppen när hennes kompis lämnade ön och vi blev så bra vänner. Jag pratade nästan aldrig mer med Katerina eller de andra jag umgåtts med. De svek mig på flera sätt och det skapade mycket drama på ön, men det orkar jag inte dra upp nu. Det var också

Vårsegling 2015

Vårsegling 2015

13 april 2015 - 22 juni 2015

Åter norrut via den Grekiska sidan av kusten mot Turkiet- med ett avslutande återseende av Marmarasjön och Yalova

greklan

greklan

29 juli 2007 - 31 juli 2007

Femte sommaren

Femte sommaren

4 juni 2012 - 31 augusti 2012

Femte sommaren börjar i Marmaris i Turkiet.Vi får se var den slutar.Vi går dit näsan pekar.

Öluff

Öluff

16 juni 2011 - 16 juli 2011

Reser runt i den grekiska övärlden tillsammans med bästa vännen!

18 augusti 2010 - 25 augusti 2010

Sommarsemester 2010 går till en av Greklands öar vid namn Samos. Det blir min första resa till Grekland :-)

Ayvalik - Svarta Havet - Alanya

Ayvalik - Svarta Havet - Alanya

1 juni 2010 - 28 juli 2010

Segling runt Medelhavet

en ö i Grekland

en ö i Grekland

23 april 2010 - 9 oktober 2010

Jag är på den grönskande ön Samos i sommar. Vädret är underbart och folket är otroligt gästvänliga. Här ska dela med mig av mina upplevelser så ofta jag hinner.

Samos09

Samos09

17 juni 2009 - 24 juni 2009

Återbesök på underbara Samos igen med Lars Marie och Annelie.

Anna Gustafsson
Annaa-