Parga

Road to hell och odödliga akilleshälar
lördag 3 augusti 2013 - Della Hotel, Parga, Grekland

Igår var det utflykt på schemat. Vi skulle ta oss till Gliki och floden Acheron eller Styx som den också heter, där Akilles själv enligt legenden blev doppad i källan till floden för att uppnå odödlighet. (Men som vi alla vet missade hans kära mor hälen eftersom det var den hon höll i

Moppe med fyra hjul
torsdag 1 augusti 2013 - Della Hotel, Parga, Grekland

Idag fick vi vår hyrbil som bokade redan hemma via Ticket. Den minsta ni har, sa jag men trodde inte riktigt att det fanns så små... Det visade sig dock idag att det var bra med en liten bil på trollstigevägar som på sina ställen var läskigt underminerade. Dock så går det bara att köra

Varmest dan
tisdag 30 juli 2013 - Della Hotel, Parga, Grekland

Nu är vi utomlands igen. I nordvästra Grekland närmare bestämt. Parga är en liten by på 2500 bofasta (som Sveg alltså, passar oss rätt bra). Hela stan är som en amfiteater ner mot havet. Vackert som tusan. Mitt i byn ute på en udde ligger en gammal borg från 1400-talet som vi gick igenom

Forsta dagen
måndag 16 augusti 2010 - Della Hotel, Parga, Grekland

Tjo tjo peeps! Sitter på ett internetcafe och svettar som bara den. Lökigt värre... (orkar inte satta in å,ä och ö na mer) Har i Parga har vi det varmt och bra, vi ar inne pa varan andra riktiga dag har. Idag har vi legat pa en av stranderna, kristallklart vatten och pudervit-blandat med

Emma Eriksson
Emma_88 i Parga
Senast aktiv - från Carmarthen, Wales, Storbritannien
Äntligen tillbaka!
torsdag 26 maj 2005 - Della Hotel, Parga, Grekland

Ni ska bara veta hur underbart det var att ha resan bokad, och äntligen åka tillbaka till Parga. Till denna resan gör jag likadant, har inte alls tidsuppfattningen om vad vi gjorde på exakta dagarna, så jag skriver allt i ett. Vi som åkte denna gång var: Jag Mamma Annelie Mona

Första gången i Parga
måndag 5 maj 2003 - Della Hotel, Parga, Grekland

Vi bestämde på en husfest i vår lilla by Löten, att vi skulle åka utomlands. Några veckor senare var resan beställd. Vi var ett tjej-gäng som åkte, detta gäng innehöll: Mig själv Min mamma Annelie Mona (mammas väninna och granne till oss) Karolina (Monas dotter) Marianne (Monas syster

40 grader!
torsdag 30 juli 2009 - Della Hotel, Parga, Grekland

Ja hej pa er! Har ar det ca 40 grader i solen! Snacka om varmebolja! Vi har legat pa stranden, badat, och akt ut med bat till oarna Paxos och Anthipaxos. Dar badade vi i det kristall-klara vattnet.. Atit gott och druckit gott.. Aker hem pa mandag jattebruna! Forhoppningsvis:) Det var allt for

Semester!
måndag 27 juli 2009 - Della Hotel, Parga, Grekland

Hej på er igen! Kl 09 drar vi till Göteborg med buss från Götene. Sen kl 17.20 går flyget till det varma Grekland! Tog en charter-resa denna gång, ska ju testas på det med... Kommer vara borta 1 vecka. Bilder kommer läggas in när vi kommer hem. Ha en bra och kall fortsättning på

Tillbaka till Korfu igen
tisdag 7 oktober 2008 - Della Hotel, Parga, Grekland

Hej, idag är vi tillbaka uppe vid Korfu igen efter en lång tur runt Pelopennossos. Nu är det dax att byta land till Italien om inte tidsplanen ska spricka. Enligt vädret på nätet ska det vara fint ett par dagar framöver. Vi kanske måste passa att göra överfarten, för som vi hade det

Idag deltar vi i OS
lördag 27 september 2008 - Della Hotel, Parga, Grekland

... eller snarare har Conny springskorna på, medan jag står i domarbåset och ger poäng :-) Vi är alltså i Olympia. Mycket ruiner men man riktigt känner historiens vingslag. Imorgon seglar vi vidare till Zakhyntos, kram ToC

Tomat och feta i Grekland

Tomat och feta i Grekland

29 juli 2013 - 5 augusti 2013

14 augusti 2010 - 21 augusti 2010

Drar till Parga, Grekland med systeryster en vecka innan skolan börjar. Härligt ska det bli, sol och bad plus lite upptäcksfärder. Det blir nog bra det här! :) Uppd. Bilderna är i helt fel ordning men orkar inte och får inte ihop det.

Tillbaka till Parga

Tillbaka till Parga

26 maj 2005 - 2 juni 2005

Två år har gått, nu skulle vi tillbaka till Parga!

Min första flygresa

Min första flygresa

5 maj 2003 - 12 maj 2003

Min första utlandsresa till ett varmare land, [b]Parga[/b], Grekland.

Svensson-resa till Parga!

Svensson-resa till Parga!

27 juli 2009 - 3 augusti 2009

Sådär ja, nu ska vi testa på en riktig Svensson-resa till Parga i Grekland! Sol, bad och alkohol:) Ska bli kul och spännande...

Grekland: Lefkas & Parga

Grekland: Lefkas & Parga

28 juli 2008 - 11 augusti 2008

Två veckor i Grekland, först en i Nidri på Lefkas och sedan en i Parga på fastlandet. Mål: Avkoppling, sol, bad, god mat, scootertur och lite äventyr. Inga jobbsamtal. Massa njut. Kanske en drink eller två...

Reseledare i Parga

Reseledare i Parga

26 juli 2008 - 15 oktober 2008

Blev förflyttat från Bulgarien till underbara Parga i Grekland. Jubbiiee!

Europa runt typ

Europa runt typ

28 juli 2008 - 31 augusti 2008

Bilar runt och kollar på de vi vill tar dagen som den kommer men förhopnings vis så har vi lyckats se delar av syd europa typ italien, grekland o.s.v

Medelhavet 08/09

Medelhavet 08/09

15 juni 2008 - 1 augusti 2009

Detta handlar om en resa med segelbåt tor Mariestad - Medelhavet - Mariestad under 14 månader. Vi två som deltar, Conny och Tina, är båda lärare som tagit tjänstledigt ett år för att göra denna resa tillsammans. Vi har egentligen ingen speciell rutt planerad utan kommer att resa dit vinden för oss. Vårt mål är att njuta av livet, värmen och en låååång ledighet.

Parga/Lefkas

Parga/Lefkas

29 april 2008 - 8 september 2008

Dags för min andra säsong, denna gång som ES för Apollo på Parga/Lefkas.

emzer81
Andrea Andzic