Periochi prostasias fysikou topiou (2.3a.6) nisou Mikonou

Sol, vind öar och hav..

Efter lugna dagar på Naxos och en hetsig avfärd där Jokim höll på att missa färjan för att vår hotell reception var stängd så vi inte kunde göra rätt för oss begav vi oss vidare till Paros. Grannön som från början var storasyster men på senare tid tydligen blivit lillasyster till

Elin Wigert
ewigert i ÖÖÖö-luff
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Mykonos

Hej på er! Just nu är vi på Paros men jag tänkte uppdatera er lite grann på vår vistelse på Mykonos. Färjan från Pireus/Aten till Mykonos tog ca 4,5 timmar. Vi fick ett bord ute på däck och satt och njöt där hela tiden. När vi kom fram till hamnen och gick av kändes det som

Erika Lindbärg
Erika_L i Båtluffare i Grekland!
Senast aktiv - från Borlänge, Dalarnas län, Sverige
Måndag-Tisdag

Hej! Tog en Superjet till Mykonos och det var inte den bästa båtfärden. Det kändes väldigt stressigt, och man kunde ju inte sitta ute heller..... Mykonos är väl vacker att titta på, men stränderna (dom flesta på södra delen) var alldeles för fullpackade för våran smak. En jädrans

Seabourn Academy

.. ja egentligen ar jag inte vid Mikonos, utan pa havet nageonstans mellan Rhodos och Mikonos, men eftersom vi ska ga av skeppet imorgon sa tyckte ajg att det inte var mer an rattvist att skriva det, har lovat mor att jag endast far rakna stallen jag varit pa. Sa sammanfattning av de 4 dagarna pa

Sanne Ragnarsson
__sanne i Life at Sea
Senast aktiv - från Kinna, Västra Götalands län, Sverige
Monday morning in the suun!

Idag aker vi vidare! har sitter jag i shorts och solen lyser liksom, kl 9 gar bussen harifran och kl 12 gar baten till pireaus, sen beraknar vi aten, thessanoliki, sofia, belgrad sedan budapest! detta kommer ta oss ungefar nagra timmar 30 kanske! puuuuuh det kommer bli jkobbigt! men vad gor man

Mykonooooooooooooos!

Tjabba!!! hanger i mykonooos i grekland, sorry for att jag inte har uppdaterat, men ni vet vi har stekt vid solen sa tiden har inte riktigt kommit till att man gatt till en dator. resan hit var spannande, vi var i bari tog baten darifran till patras sedan tog vi tag mot pireus, dar tog vi en bat

22/6-2010

20/6-2010 Väckarklockan ringde 05.15 åch då gick vi upp och duschade, gjorde oss iordning och packade ihop allt. Klockan 06.00 stod vår taxi utanför hotellet och körde oss till Pireaus (hamnen i Aten), vi var där runt 06.30. Vi köpte biljetter till Mykonos och färjan gick 07.15. 10.50 var

Fanny Westberg
fannywestberg i Ö-luff Grekland
Senast aktiv - från Sergoula Beach, Grekland
Back in Europe!

Äntligen har vi anlänt till Greklnad :D Det är jättehärligt att vara tillbaka i Europa, känner mig mycket mer hemma och havet har stormat sedan vi kom för tre dagar sedan vilket jag föredarar mycket mer framför kvavt lungt hav som vi hade varje dag i Thailand. Mitt andra dagbokinlägg idag

Easterday och Piratewatch

Wow, det här är riktigt nice. Jag ligger i aktern i en av solstolarna som crewn normalt aldrig får använda men som är okej nu eftersom vi inte har några passagerare :) Det är en helt annan atmosfär på skeppet nu, alla är mer avslappnade och mer eller mindre sig själva eftersom vi inte

på vääg hemåt

nu är det dax för den långa resan hem, 9 timmar från Mykonos - Arlanda. Mellanlandning i Athen och Munchen..... Haft en jättehärlig resa. Men bara ett dopp i havet, för kallt både i hav o luft!!!!! vi har sett delfiner nästa varje dag vi seglat mellan öarna:) De sista 2 dagarna på

Louise Franklind
Franklind i Sailing in Greece
Båtluffare i Grekland!

Båtluffare i Grekland!

17 juli 2013 - 14 augusti 2013

Under ca 4 veckor (eller så länge pengarna räcker) ska vi utforska en del av Greklands ö-värld.

ÖÖÖö-luff

ÖÖÖö-luff

8 augusti 2013 - 22 augusti 2013

Idag kunde jag sitta i shorts utomhus utan att frysa:) En underbar dag! Jag litar inte på att sommaren blir lika härlig så därför bokade jag och sambon nu dryga två veckor i Grekland:D

England-Grekland

England-Grekland

8 juni 2012 - 27 juni 2012

Hej! Resan påbörjas på fredag kväll med övernattning vid Heathrow´s flygplats 2 nätter.Söndag morgon till Southampton i 4 nätter. Torsdag morgon flyg till Aten, och sen vidare till Paros 4 nätter, Naxos 7 nätter och Mykonos 2 nätter. Flyg hem från Mykonos via Berlin onsdag 27 Juni.

Life at Sea

Life at Sea

25 september 2011 - 8 oktober 2011

Livet till havs på en kryssningsbåt

Euro tripp!

Euro tripp!

1 september 2010 - 1 oktober 2010

Tågluffa i europa! detta är våran ungefära resa, sedan så väntar vi inte oss att den kommer bli exakt såhär men man måste ju ha en plan. :)

Ö-luff Grekland

Ö-luff Grekland

20 juni 2010 - 11 juli 2010

Star Clipper

Star Clipper

11 december 2009 - 1 augusti 2010

I'll be sailing the Andamann Sea :)

Sailing in Greece

Sailing in Greece

11 oktober 2009 - 18 oktober 2009

Segla fran Mykonos till Santorini med kollegor fran Sta travel fran hela varlden

Öluff i Grekland

Öluff i Grekland

8 september 2009 - 9 oktober 2009

Nu blir det en liten resa till Grekland :) Det är jag och min bagarkompis Lina som lämna Sverige, Öland ett litet tag. Vi ska öluffa i Kykladerna. Det ska bli TOPPEN!!!

Kryssning Greece & Eastern mediterranean Cruise

Kryssning Greece & Eastern mediterranean Cruise

11 augusti 2009 - 24 augusti 2009

"Cradle of Civilization" Ports of Call: Civitavecchia (Rome), Italy; Naples, Capri, Italy; Piraeus (Athens), Greece; Mykonos, Greece; Rhodes, Greece; Kusadasi (Ephesus), Turkey; Alexandria, Egypt; Corfu, Greece; Civitavecchia (Rome), Italy

172
138