Poros

Fram och tillbaka
måndag 20 juni 2011 - Poros, Grekland

Hej pa er! Vi ar fortfarande kvar pa Poros och har nu utforskat on lite mer och badat och solat saklart! Som tidigare namnt sa lamnar vi denna o imorgon och aker over till Hydra. Vilket ska bli jatte kul da det inte finns nagon motortrafik overhuvudtaget dar!! Eller jo, tva sopbilar forresten

Poros
lördag 18 juni 2011 - Poros, Grekland

Andrad resrutt! Vi hann inte ens starta var luff innan vi andrade oss :) Igar kvall, sista natten i Athen at vi middag i Plaka och da rekommendera servitoren oss att inte aka till Egina, som vi hade tankt oss som forsta stopp, utan han tyckte vi kulle ta oss till Hydra (Idra) istallet. Egina ska

Anneli arg!
tisdag 7 juni 2011 - Poros, Grekland

Luftkonditioneringen hade inte funkat på hela natten och på morgonen så var jag urarg. Igår hade vi klagat på att ac:n inte funkade och när han fick igång den så gick den bara 10 minuter.Vi ville byta rum då men det skulle vi bara få om vi betalade. I morse hoppade jag ur säng och

Anneli Ripsäter
FruRipa i Båtluffning i Grekland
Senast aktiv - från Växjö, Kronobergs län, Sverige
Pengarna slut! Skicka mer!
måndag 6 juni 2011 - Poros, Grekland

Jaha, 4 dagar kvar, men inga pengar. Ni kan tro att mamma blir lite nervig. Som tur är så har hon svenska pengar och vi har båda Visakort. Det ska nog gå vägen. Har firat svenska flaggans dag med en festmåltid bestående av "grey snapper" med tillbehör. Vi fick det prutat till nästan halva

Anneli Ripsäter
FruRipa i Båtluffning i Grekland
Senast aktiv - från Växjö, Kronobergs län, Sverige
Ar i Grekland, hektiska dagar!
torsdag 21 april 2011 - Poros, Grekland

Yazzas! Nu har jag varit pa plats i Grekland i ett par dagar. For tillfallet ar vi i Poros, dar vi varit sedan i mandags och vi kommer att stanna har tills sondag. Vadret har har varit riktigt kallt! Valdigt stor skillnad mot Indien! Jag har till och med varit och kopt mig ett par mjukis, langa,

Lata dagar
fredag 2 juli 2010 - Poros, Grekland

Lata dagar på Poros i väntan på Emma. Vi läste och gjorde ingen nytta alls. På kvällarna såg vi fotbolls-VM på storbilds-TV på något café. Midsommarafton åt vi sillbord, sedan gick vi och lyssnade på ett band som spelade i hamnen. Riktigt duktiga sångare och musiker. Sedan gick vi

Barbro Nordin
oceanis423 i Shiraz i Grekland
Senast aktiv - från Dol, Split-Dalmatiens län, Kroatien
Klart skepp och generalstrejk
onsdag 5 maj 2010 - Poros, Grekland

Hej! Ligger på Poros på svaj, tillsammans med Erik och Lars Johansson, ägare till s/y Salsa, vi fejar och putsar på båtarna så att dom ska vara blanka och fina tills gästerna kommer,vi drar oss upp mot Kea och Lavrio imorgon(torsdag, Malin ringde oss kl.8 på morgonen och meddelade att det

Thomas Karlsson
ThomasKarlsson i 50-årskalas
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Öluff

Öluff

16 juni 2011 - 16 juli 2011

Reser runt i den grekiska övärlden tillsammans med bästa vännen!

Båtluffning i Grekland

Båtluffning i Grekland

1 juni 2011 - 10 juni 2011

Båtluffning light med 70 åring.

Grekland, Navigare Yachting

Grekland, Navigare Yachting

16 april 2011 - 30 april 2011

Aker till Grekland for en tva veckors kurs i segling/vardinneskap for att forhoppningsvis kunna jobba pa bat i Grekland i sommar!

Shiraz i Grekland

Shiraz i Grekland

1 juni 2010 - 10 september 2010

Vi planerar nu den tredje sommarens långsegling i den Grekiska ö-världen.

50-årskalas

50-årskalas

30 april 2010 - 27 maj 2010

Ifjol tillbringade vi tre månader med att segla ner våra båt från Sverige till Grekland för att fira min (Thomas Karlssons) 50-årsfest i maj 2010. Nu är vi på plats och Festen ska genomföras, här kommer berättelsen..... Häng med!!!!