tisdag 8 oktober 2013 - Santorini, Grekland

Tisdag den 8 okt Santorini Första dagen med sol. Santorini är en av Greklands mest kända öar med vita hus som slingrar sig efter bergssidorna. Vi tar en Speed Boat till en stad som heter Oia. Vandrar rund bland de vita husen och beundrar utsikten. Tillbaka till båten tar vi en buss som går

Per-Olov Ahlström
Pelle A i Kryssning i Adriatiska havet
Senast aktiv - från Sundsvall
tisdag 13 augusti 2013 - Santorini, Grekland

"Förra året när jag och mamma var på Santorini..." Det har Daniel fått höra ett X antal gånger. Hade höga förväntningar eftersom jag gillade ön så mkt förra året när jag och mamma var på Santorini. Dessa förväntningar uppfylldes inte nu. Det känns som det är mer ett ställe att

Erika Lindbärg
Erika_L i Båtluffare i Grekland!
Senast aktiv - från Borlänge, Dalarnas län, Sverige
Det kryllar av åsnor.
lördag 10 augusti 2013 - Santorini, Grekland

Vi kom fram.. Efter mycket om och ett par men va fan nådde vi tillslut Santorini utan större bekymmer, det enda var väl att Atens flygplats sög! Väl här har jag spenderat två dygn sovandes på hotellet och på stranden. Vi bor ca 30 meter i från en strand. Inte den finaste men den har

Elin Wigert
ewigert i ÖÖÖö-luff
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
måndag 8 juli 2013 - Santorini, Grekland

Ö-luffen startade med ett par dagar på Santorini. Dessvärre åkte jag på en ordentlig förkylning och feber, så blev sängliggande det mesta av tiden. Hann dock med ett par saker i alla fall. Helt osannolikt hade jag sett på Facebook att en av mina bekantskaper från Vietnam-resan befann sig

En fantastisk sommar 2012
onsdag 24 oktober 2012 - Santorini, Grekland

Sommaren blev lika underbar som jag hoppades! Mamma var här 2 gånger som vanligt, Rosi och ungarna var här fast alldeles för kort tid (som vanligt), Annette och Marita (en kort, kort vecka), jag älskade att jobba i New Art (mycket mer än jag trodde från början..), jag var inte alldeles

Ingela Allard
GELIS i En ny början - Santorini utan NRG!
Senast aktiv - från Agonda, Goa, Indien
Santorini :-)
måndag 17 september 2012 - Santorini, Grekland

Då har man äntligen besökt den vackra ön Santorini, och jag förstår verkligen vad alla älskar med den! Det som är speciellt med Santorini är dess svarta sand. Inte en strand med vanlig beige finkornig sand, utan alla stränder har grovkornig svart (eller svartröd) sand eller stenar.

Dag 28
fredag 21 september 2012 - Santorini, Grekland

Nu har vi sovit första natten på en ny ö som heter Santorini, sovit jättegott. Det har vi aldrig haft några problem med. Vi fixade en motorcykel igårkväll, så vi är nu laddade för att åka ön runt idag. Leif har redan testat den med att köra till bagaren och köpt nytt bröd. Jag har

Leif Karlsson
kalsing i Öluffning
Senast aktiv - från Höllviken, Skåne län, Sverige
Smörgåsbord
lördag 15 september 2012 - Santorini, Grekland

Hej, Nu fick ni ett nytt köttstycke av text att sätta tänderna i hyffsat fort. Mest för att föregående text skrevs för snart två månader sedan. Saken är att jag varit lite lat, och glömt lägga upp texter. Därför kommer jag nu bjuda på ett litet smörgåsbord av texter, samtliga

Naxos och sådär
söndag 2 september 2012 - Santorini, Grekland

Ok, nu ska jag ändå erkänna att det hänt lite äventyr, av något slag då alltså. Det började för några veckor sedan med att vi fick besked om att någon av oss skulle åka över till Naxos för en vecka för att hjälpa till eftersom en av deras guider blev erbjuden en chefstjänst på

Santirini
torsdag 12 juli 2012 - Santorini, Grekland

7. Santorini Ursprungligen var Santorini en liten klippig ö med sprickor ner till jordens vulkaniska innandöme. Cirka 1450 f.kr. fick vulkanen ett våldamt utbrott och exploderade. Öns centrala delar sprängdes och sjönk. Denna stora hålighet fylldes med vatten. Det är den s.k. Calderan,

Barbro Nordin
oceanis423 i Femte sommaren
Senast aktiv - från Dol, Split-Dalmatiens län, Kroatien
Kryssning i Adriatiska havet

Kryssning i Adriatiska havet

5 oktober 2013 - 12 oktober 2013

Ännu en kryssning, denna gång startar vi i Venedig. Vi kommer i tur och ordning att angöra Dubrovnik i Kroatien, Korfu, Santorini, Aten samt Katakolon i Grekland.

Båtluff Grekland

Båtluff Grekland

5 juli 2013 - 6 augusti 2013

Båtluffare i Grekland!

Båtluffare i Grekland!

17 juli 2013 - 14 augusti 2013

Under ca 4 veckor (eller så länge pengarna räcker) ska vi utforska en del av Greklands ö-värld.

ÖÖÖö-luff

ÖÖÖö-luff

8 augusti 2013 - 22 augusti 2013

Idag kunde jag sitta i shorts utomhus utan att frysa:) En underbar dag! Jag litar inte på att sommaren blir lika härlig så därför bokade jag och sambon nu dryga två veckor i Grekland:D

Båtluff i Grekland :-)

Båtluff i Grekland :-)

9 september 2012 - 27 september 2012

Då var det dags för en ny resa:) Denna gången blir det till att luffa runt bland olika vackra platser i det grekiska ösystemet. Med andra ord, 2,5 veckas solsemester! :-) :-) :-)

Öluffning

Öluffning

24 augusti 2012 - 30 september 2012

Femte sommaren

Femte sommaren

4 juni 2012 - 31 augusti 2012

Femte sommaren börjar i Marmaris i Turkiet.Vi får se var den slutar.Vi går dit näsan pekar.

Apolloande

Apolloande

11 maj 2012 - 9 juni 2015

Apolloande händer - tjofräsigt!

En ny början - Santorini utan NRG!

En ny början - Santorini utan NRG!

15 mars 2012 - 30 november 2012

Jag har ingen aning om hur denna sommar kommer att bli men jag är som vanligt väldigt positiv! Vi har hunnit vänja oss vid att att inte ha NRG längre och den här nya starten känns bra. Jag kommer att återgå till mitt gamla jobb i New Art men bara halvtid och sedan försöka göra så många Akupressurbehandlingar jag kan. Det är ju ändå det jag har velat under en längre tid men inte haft möjlighet förrän nu att kunna jobba mad min Akupressur. Jag har pratat med hotell runt om på Santorini och hoppas att deras gäster nappar plus att de flesta vi känner vet om vad jag sysslar med. Alex ska jobba ihop med två goda vänner som har biluthyrnings-och mopeduthyrning. Han kommer att jobba dagtid och vi kommer för första gången på 11 år att kunna se varandra på kvällarna. Håll nu tummarna alla, så jag få mycket jobb!

till Byssantiska riket

till Byssantiska riket