Lördagen den 6 augusti sista dagen på Sifnos
lördag 6 augusti 2011 - Sifnos, Grekland

Som jag sa igår så blev det Faros idag igen. Bussen via Appolonia kl.10.30 och sen bad & sol hela dagen på Faros Beach. Vi stannade faktisk lite längre och intog även kvällsmåltiden i Faros. Det blev Sifnos Cheese Balls och Grilled Octopus igen. Medan vi satt och åt kom dagens fångst från

Fredagen den 5 augusti i Faros på Sifnos
lördag 6 augusti 2011 - Sifnos, Grekland

Nu har vi bokat biljetterna till Milos och vi tar färjan kl. 13.00 på söndag. Biljettpris 12€ per person vilket stämde med internetpriset den här gången. Färjan heter Agios Georgius och tillhör Ventouris Sea Line. Anländer till Milos 14.20. Igår gick vi minst en mil sammanlagt så idag

Onsdag den 3 augusti på väg till Sifnos
torsdag 4 augusti 2011 - Sifnos, Grekland

Idag blev det ett tidigt morgondopp för mig. Redan 07.00 var jag i plurret rakt utanför hotellet. Hela havet för mig själv. Därefter lite skrivande på datorn. Serifos har mycket mer att ge än vad vi hunnit se på de här dagarna så det är en plats man kan återvända till. Det finns ett

I väntan på en buss
måndag 26 juli 2010 - Sifnos, Grekland

Idag tänkte vi dra till stranden för att sola och bada. Men det var lättare sagt än gjort. Tidtabeller finns uppsatta på alla busshållplatser, men de är på grekiska och där med omöjliga att förstå. Idag väntade vi 2 timmar på en buss. När vi väl satt på bussen visade det sig att

Sifnos utmanar oss
söndag 25 juli 2010 - Sifnos, Grekland

I morse packade vi åter väskan för nya äventyr. Sofia den äldre grekisspåkiga damen vi bott hos de senaste dagarna beklagade sig över värmen och antydde att hon skulle stanna inomhus hela dagen och äta mellon, hon är ett riktigt orginal. Båten gick kl. 14.00 och en och en halv timme

söndag 4 juli 2010 - Sifnos, Grekland

Idag är vi på Sifnos. Det va en mysko ö. Den är väll fin, men helmysko. Vi har bott på ett väldigt sunkigt rum, billigt va de ju iaf. Byn, Faros, va liten, det va inte ens en by förresten, det va nårra hus, 2 resturanger och en busshållplats brevid havet. Tror stället är byggt på en

söndag 4 juli 2010 - Sifnos, Grekland

Firade alltså Moas 18-årsdag på Milos. Hon tog sovis till 11 o då blev det ouzofrukost(alt till champangefrukost) innan stranden! Begav oss på kvällen till Plaka för att uppleva "Greklans vackraste solnedgång", hmmm... Jaja förvisso orkade vi bara gå halvvägs upp till borgen så kanske

Lena Zvenson
lenazvenson i Ö-luff i Grekland
Senast aktiv - från Uddevalla, Västra Götalands län, Sverige
Sifnos...
söndag 20 juni 2010 - Sifnos, Grekland

Hej! Efter en ca 3 timmars lång flygresa landade vi i ett hett Aten. Temperaturen låg på runt 40 grader. Vi hade planerat att ta tunnelbanan till Pireus där båtarna går men det var strejk så inga tåg eller bussar gick. Så det fick bli en taxiresa som kostade oss 500 spänn...vi höll även

Ingmarie Kasche
ingkas i Båtluff i Grekland
Senast aktiv - från Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige
måndag 14 juni 2010 - Sifnos, Grekland

Sifnos runt idag med 4-hjuling, vi har hyrt den i 2 dagar så det blir norra delen av ön i morgon. På onsdag drar vi vidare till Serifos eller Milos vi vet inte säkert ännu. Det enda vi hört är att det skall bli ganska varmt typ 38-40 grader, det gäller att dricka ordentligt då och det blir

Hälsning från Serifos
onsdag 30 september 2009 - Sifnos, Grekland

Ohoj! Det var längesedan sist och det blir bara en kort hälsning. Vi är på ön Serifos i Egeiska Havet. Vi har gjort några långa etapper men också legat flera dagar i hamnar som saknat internet. Vädret har blivit stabilare och det är varmt och skönt på dagarna, men nätterna är

Gunilla Olsson
Kvast-Hilda i Medelhavet
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Båtluff i Grekland 2011

Båtluff i Grekland 2011

31 juli 2011 - 25 augusti 2011

Hej alla läsare av vårt resebrev Just nu hoppas vi bara att det lugnar ner sig i Grekland så att vi kommer iväg som planerat. Vår preliminära resrutt blir Kastrup-Aten-Pireus-Serifos-Sifnos-Folegandros-Ios-Naxos-Amorgos-Siros-Pireus-Aten-Kastrup

Båtluffa i Greklan

17 juni 2010 - 6 juli 2010

Båtluff i Grekland

Båtluff i Grekland

17 juni 2010 - 1 juli 2010

Familjeluff bland Greklands öar.

G som i PIGS (Grekland)

G som i PIGS (Grekland)

8 juni 2010 - 23 juni 2010

Från Landvetter 06.30 på tisdag sedan Köpenhamn och Aten 13.10, buss 96 till Pireus sedan får vi se......

Ö-luff i Grekland

Ö-luff i Grekland

17 juni 2010 - 6 juli 2010

Moa & må på ö-luff i Kykladerna:) Tror de blir underbart o skitkul!!!

Europa 09

Europa 09

22 juni 2009 - 4 augusti 2009

Drar en lite tripp till Europa for att samla lite krafter till studier i host

Ö-lff i Greklands övärld

Ö-lff i Greklands övärld

19 juni 2009 - 10 juli 2009

Äntligen kommer vi i väg på vår efterlängtade ö-luff. Biljetter är klara och resten tar vi som det blir! Välkomna att följa med

Piff och Puff på äventyr i Grekland!

Piff och Puff på äventyr i Grekland!

17 juni 2009 - 14 juli 2009

Vi drar iväg på en efterlängtad öl-luff i den Grekiska övärlden. Hoppas på fint väder, fin natur, kultur, massa äventyr och att vi är så sjukt mycket brunare än er när vi kommer hem :)

Greklandssegling

Greklandssegling

11 maj 2009 - 10 november 2010

Vi seglar från Bodrum i Turkiet via Cykladerna genom Korintkanalen till Joniska havet, till Malta och Tunisien och så småningom hemåt genom floder och kanaler i Frankrike och Tyskland.