Symi

Dodekanesiska öarna 3
fredag 13 augusti 2010 - Symi, Grekland

Dodekanesiska öarna 3 Nisiros En liten vulkanö med 1000 invånare 23 nm sydväst om Kos. Nisiros ligger längs en vulkanisk bergskedja som passerar Egina, Poros, Milos, Santorini och Nisiros. 1422 fick vulkanen ett våldsamt utbrott och dess 1400 meter höga topp exploderade och efterlämnade

Barbro Nordin
oceanis423 i Shiraz i Grekland
Senast aktiv - från Dol, Split-Dalmatiens län, Kroatien
Röd som en kräfta!
torsdag 29 april 2010 - Symi, Grekland

Halåja ! Idag klev vi upp tidigt, tog oss ner till hamnen, fixade frulle och tog färjan över till Symi, en liten ö utanför Rhodos. Myycket vacker och grekisk ö. Solen har stekt som bara den idag, dock har jag ändå haft klänning på mig, tror ni min bränna är snygg? Svar NEJ!

Fyller i hur jag minns resan
torsdag 11 februari 2010 - Symi, Grekland

Första utlands resan Resan till Grekland var tillsammans med min far och hans kompis, vilket jag inte minns vad han hette. Vi åkte tidigt på morgonen när det fortfarande låg snö kvar på marken. När vi anlände med flyget var vi tvungna att åka buss för att sedan ta en båt över till

=S
torsdag 28 maj 2009 - Symi, Grekland

Varför måste allt som har en sån bra början ha ett sånt slut?? Okej, ja börjar från början… gick upp 06.45 och tog mej till bussen som gick kl 8.00. sen åkte vi till båten och hade en 1.45 tim båt tur till Symi där stannade vi först 45 min och tittade på ett gammalt kloster/kyrka

Mikaela Jonsson
Mickanjonsson i Rhodos jobbresa
Senast aktiv - från Hurghada, Al-Bahr al-Ahmar, Egypten
Symi
torsdag 25 september 2008 - Symi, Grekland

Tisdagen den 23 september 2008 Nu har Mona och Christer varit med oss ombord i 10 dagar. De anlände till Fethyie den lördagen den 13 på morgonen . Den dagen tog vi det riktigt lugnt. Om nu det är möjligt att ta det lugnare än vad vi gör nu för tiden. Fethyie är en trevlig stad som trots

Björn Och Ann A
Balp i Segling i Turkiet
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Shiraz i Grekland

Shiraz i Grekland

1 juni 2010 - 10 september 2010

Vi planerar nu den tredje sommarens långsegling i den Grekiska ö-världen.

Rhodos summer 2010 - ännu en säsong som reseledare!

Rhodos summer 2010 - ännu en säsong som reseledare!

25 april 2010 - 12 september 2010

Säsong #2 kommer spenderas i Rhodos för samma bolag som tidigare, nämligen för Apollo. Superglad tjej! Har förmodligen ett sjukt bra team och alla älskvärda turister att se framemot ytterligare en säsong!

Första Resan, Grekland

Första Resan, Grekland

11 april 1997 - 21 april 1997

Första resan till Grekland tillsammans med Pappa. De var en charter till början för att jag sedan skulle kunna resa mer och som en backpacker.

Rhodos jobbresa

Rhodos jobbresa

7 maj 2009 - 5 oktober 2009

En ny destination, men samma jobb.

Segling i Turkiet

Segling i Turkiet

22 augusti 2008 - 20 oktober 2008

Nu ska vi bara segla och bada