Thessalia Sterea Ellada

Update från Aten
lördag 24 oktober 2015 - Skiathos, Thessalia Sterea Ellada, Grekland

Så nu kommer fortsättningen som jag började på i September. Tiden bara flyger iväg, trodde det bara var några veckor sedan jag skrev men där hade jag fel. Min säsong på Skiathos är nu över, de sista månaderna var intensiva men underbara. Jag lärde mig mycket under säsongen som jag kan

39 grader plus
måndag 7 september 2015 - Galaxídhion, Thessalia Sterea Ellada, Grekland

Nytt rekord för Tiina, inte för mej, jag har upplevt 42 grader (utan A/C) i Afrika. Det var tufft. Idag blev det för varmt på stranden, tur att vi har A/C i bilen å på rummet. När vi skulle ner till hamnen och äta, var det för varmt att gå så det blev bilen. Om ni funderar över hur

Dagens fynd.
lördag 5 september 2015 - Galaxídhion, Thessalia Sterea Ellada, Grekland

Jag har en last, när jag är ute och reser, om jag hittar något bra å helst genuint hantverk så kan jag inte hålla fingrarna väck. Ok min nya cykel kanske inte är så lokalt hantverkad, men imponerade är den i sin detalj rikedom. Kolla däcksmönsteret, kedjan (som fungerar), fjädern på

Oraklet i Delfi
lördag 5 september 2015 - Galaxídhion, Thessalia Sterea Ellada, Grekland

Synd Oraklet var inte hemma, men ett vackert museum å fantastiska ruiner. När man ser sådant här blir man nyfiken och vill gå hem å läsa mera. Inte så våldsamt mycket turister, men många språk hör man. Bilresorna i dessa trakter är helt fantastiska, vilka utsikter å vilka vyer. En sak

Språkförbistring
torsdag 3 september 2015 - Galaxídhion, Thessalia Sterea Ellada, Grekland

Vi förstår inte Grekiska, de förstår inte Svenska, Engelska, humm, men Tiina tar sig fram på sin Franska (eller). Idag snackade hon med värdinnan, strök sig över magen å sa. "Här är för varmt, vi behöver ett par dagar att acklimatisera kroppen" Värdinnan strök sig över magen å

Uppgraderad
onsdag 2 september 2015 - Galaxídhion, Thessalia Sterea Ellada, Grekland

Ibland kan man ha tur, hade bokat en liten liten, billig bil. Hyunday i10, fanns ingen inne så vi uppgraderade till en Nissan Micra, det tackar vi för. Men nu skall vi ta den från början, "väckaren" hoppade igång kl 04:00, buuu. Lasse kompis kom kl 05:00, hurra, hurra för kompisar. Flygen

Ett år går så fort!
onsdag 2 september 2015 - Skiathos, Thessalia Sterea Ellada, Grekland

I dag är det ett år sedan vi flyttade till London, vi den här tiden förra året var vi minst sagt trötta efter en fantastisk bröllopshelg på Öland. Efter den här helgen med bröllopsdag firande känner jag precis tvärtom, nämligen så utvilad som man kan bli här.. I helgen passade vi

En uppdatering från värmen
tisdag 14 juli 2015 - Skiathos, Thessalia Sterea Ellada, Grekland

Sitter på balkongen och äter middag, önskar att det var några timmar tidigare och att jag fått några mer timmars sömn. Det är slitit att ligga på topp! För på topp ligger jag, bra feedback från maj och juni, mestadels leenden och igår fick jag reda på att jag ligger på

Yasu Midsommar!
torsdag 18 juni 2015 - Skiathos, Thessalia Sterea Ellada, Grekland

Dagarna bara flyger iväg och jag vill inte tänka på att det här livet bara är en säsong! Jag trivs utomordentligt bra i vårt nya land, alla människor är så trevliga och öppna. Mina kollegor tar verkligen hand om mig och här går man inte till jobbet för att man måste utan snarare för

Senast aktiv - från Aten, Attika, Grekland
Och hur är livet i Grekland???
fredag 22 maj 2015 - Skiathos, Thessalia Sterea Ellada, Grekland

Kalispera. Sitter nu och pustar ut efter två hektiska veckor i solen. Idag är min “lediga” dag och när jag kom ut från kontoret i eftermiddags så kom det såklart en regnskur så det blev ingen strand för mig idag. Men då har jag istället ingen ursäkt att skriva här. När jag kom hit

33. Grekland på 4 hjul

33. Grekland på 4 hjul

2 september 2015 - 16 september 2015

Så är det dax igen, denna gång blir Tiina med, hon har ju blivit pensionär. Diskussionens vågor gick höga, hon ville ö-luffa (man hamnar på många turistorter), jag ville bila runt långt bort från alla turister. Det blev ett demokratiskt mix. Flyg till Aten, hämta hyrbil, köra 3 timmar till första övernattningen, sedan vet vi inte mer än att vi skall ut på några öar ett par dagar. Dessvärre blir det bara 14 dagar denna gång.

Mr & Mrs i Europa

Mr & Mrs i Europa

1 september 2014 - 15 mars 2017

Skiathos -sol, tzatziki & ouzo

Skiathos -sol, tzatziki & ouzo

6 juli 2013 - 13 juli 2013

Ser fram emot lata dagar med sol & bad...

Brukarassistans till Kreta!

Brukarassistans till Kreta!

4 maj 2013 - 18 maj 2013

Skiathos

Skiathos

25 augusti 2012 - 1 september 2012

Bara sol o bad. 2:a gången på Skiathos.

Höst 2011

Höst 2011

1 september 2011 - 8 december 2011

Vi har en härligt fullbokad höst framför oss, och jag vill gärna ha er med på resan!

Grekland, Aten & Skiathos Aug 2011

Grekland, Aten & Skiathos Aug 2011

1 augusti 2011 - 10 augusti 2011

En familje resa till antikens Grekland med ett stopp i Aten för att beskåda stans kafeer & resturanger, shopping och det fantastiska kulturella arvet uppe på Akropolis klippan. Därefter drar vi vidare till ön Skiathos ute i den egeiska övärlden för lite sol, bad och avkoppling! Båda ungdomarna, Rasmus 20 och Matilda snart 18år är med..... kanske en av de sista familje resorna!?

Grekland

Grekland

11 juli 2011 - 21 juli 2011

Niklas och Dea beger sig ut på äventyr igen. Ner till Grekland och kasta gatsten ... ehh, not! Vi skall på egen maskin med buss, taxi, båt och egna ben backpacka mellan Skopelos, Skiathos och Alonissos från Athen. Följ våra äventyr i dagboken :)

Mamma Mia

Mamma Mia

27 juni 2011 - 11 juli 2011

Resa i Mamma Mias fotspår med avslutning i Greklands huvudstad

Segling maj 2011

Segling maj 2011

6 maj 2011 - 27 maj 2011

Vårt seglingsäventyr i Medelhavet fortsätter, vi börjar seglingsåret 2011 med nästan en månads segling i dom Grekiska vattnen, vår exakta seglingsrutt bestäms på plats. Grovt kan man säga att vi har två val antingen tar vi vänster eller höger! Vänster innebär Saroniska havet som ligger söder om Athen med lite snällare vindar, ett område vi ganska väl utforskat. Höger innebär Kykladerna, ligger sydost om Athen kan vara lite bättre vindar ofta nordliga, spännande öar och många platser som för oss är oupptäckta, definitivt beslut tar vi på plats när vi har en bra väderprognos mm. Första veckan är Kerstin och jag själva på båten för att putsa och feja. men också för att få en vecka för oss själv, Veckan därefter kommer 15 vänner för en veckas eskadersegling, för det äventyret har vi hyrt ytterligare 2 båtar. Därefter har vi ytterligare en vecka med segling tillsammans med Malin och två av hennes kompisar, ev. vill Adam också hänga på.

141
108