Voulisa

Hemma
söndag 11 augusti 2013 - Voulisa, Grekland

Hej! Nu är vi hemma och nu kommer alla bilderna på eeen och samma gång. Kram

hemresa
lördag 10 augusti 2013 - Voulisa, Grekland

Hej barnen och alla vänner. Efter en heldag på stranden igår promenerade vi till huvudstaden Argistoli där vi åt på en mysig fiskerestaurang. Samma promenad hem för att packa. Idag blir det stranden efter utcheckning som ska vara redan kl 10. Bilder får vi ladda upp hemma för nätet är

sol o bad o sköldpaddor
torsdag 8 augusti 2013 - Voulisa, Grekland

Hej barnen och alla vänner! Igår var vi på en strand som heter Mounda. Kvällen gick i grekisk anda med skönsång. Man sjöng sankta Lucia och jag kunde sjunga med. Idag har vi tittat på sköldpaddor och Jonny hittade ett sköldpaddsbo på stranden. Vi har ätit gott och imorgon kanske vi går

kultur och fantastiska bad
tisdag 6 augusti 2013 - Voulisa, Grekland

Hej barnen och alla vänner! Igår var vi på Mirtos beach som ska vara en av världens vackraste stränder. Fantastiskt fint och ljummet vatten Idag försov vi oss men kom ändå iväg så att vi kunde besöka vacker välkänd grotta samt Messalinisjön som är en underjordisk sjö. Vi avslutade

Bröllopsdag
söndag 4 augusti 2013 - Voulisa, Grekland

Så var vi framme. Idag har vi hyrt motorcykel, åkte en tur till skala ca 3.5 mil. Mycket varmt vattentemp på ca 28 grader, fy fan va gött. Ätet en kanonmiddag med grekisk mat. Avsltutar kvällen med irish koffe och gin fizz på hotellet. I morgon blir det världens bästa strand. Fy

Sista dagen.
lördag 4 augusti 2012 - Voulisa, Grekland

Idag håller vi oss på hotellområdet och nära poolen :) Flyget går inte förrän kl 22.30, så det är gott om tid tills vi blir upphämtade. Transporttiden till flygplatsen är ca 10 minuter. Det är första dagen vi äter lunch på hotellet, så det blir den första ceasarsalladen på

Kajaktur
fredag 3 augusti 2012 - Voulisa, Grekland

Idag tog vi en 5-timmars kajaktur ut med kusten på västra sidan av Kefalonia. Vi besökte många fantastiska grottor och stränder som det inte går att besöka om man inte kommer sjövägen. I en grotta störde vi visst lite fladdermöss som genast började pipa och flyga lite rundor för att

Bergsklättring
torsdag 2 augusti 2012 - Voulisa, Grekland

Denna dagen har vi inte varit på hotellområdet särskit mycket. Vi började dagen med att vid 10-tiden ta Röda Baronen och köra till öns huvudstad Argostoli. Där tänkte vi ägna oss åt "turtle-spotting", vilket är precis vad det låter som (: På förmiddagarna, runt 11-tiden, kommer

Ännu en härlig dag!
onsdag 1 augusti 2012 - Voulisa, Grekland

Idag var vi på himla roliga äventyr! Det var delar av resan som vi båda sett fram emot väldigt mycket, kanske mest av allt till och med... Kl. 10:30 satte vi oss i Röda Baronen och styrde kosan österut! Vi kom tíllslut fram till dagens första stopp: Drogaratigrottan. Det var en helt galet

En dag på vift
tisdag 31 juli 2012 - Voulisa, Grekland

Idag körde vi rally på serpentinvägarna på väg till en vingård. Där tittade vi på tillverkningen av det prisade vita vinet samt provsmakade lite olika viner. Några vägar gick 1400 meter upp, så där kändes det lite pirrigt i magen när vägen blev väldigt smal och skydd på vägkanten

3 augusti 2013 - 10 augusti 2013

Sol o bad och lite upplevelse

28 juli 2012 - 5 augusti 2012

Det är första gången vi är i Grekland, så vi får hoppas att det blir en trevlig upplevelse som lockar oss tillbaka :)

Tågluff

Tågluff

21 juni 2009 - 14 juli 2009

Tågluff i Frankrike, Italien samt Grekland är planen. Kanske även något mer land men det får resan avgöra

Paradise

Paradise

6 juni 2007 - 13 juni 2007

Jag och Row reser vidare till paradison, Kefalonia

Kefalonia 2009

Kefalonia 2009

23 maj 2009 - 6 juni 2009

Återvänder till denna underbara ö tillsammans med Madde.

2 maj 2009 - 15 oktober 2009

Jobba som underhållare på hotel Apostolata Elios Island Resort And SPA!

Greklandssegling

Greklandssegling

11 maj 2009 - 10 november 2010

Vi seglar från Bodrum i Turkiet via Cykladerna genom Korintkanalen till Joniska havet, till Malta och Tunisien och så småningom hemåt genom floder och kanaler i Frankrike och Tyskland.

I Grekiska övärlden

I Grekiska övärlden

1 april 2009 - 23 november 2009

Under 2009 kommer vi att segla i Grekland med cabincrew/payingcrew ombord på vår segelbåt Windjammer. Varför inte följa med tillsammans med oss och uppleva det fantastiska (östra) Medelhavet? Våren/sommaren 2010 planerar vi dessutom att segla till och besöka Cypern, Libanon, Syrien, Israel och Egypten. Låter det spännande? Det är bara att boka en plats och segla med... För mer information, besök gärna vår hemsida på: www.windjammer.se Välkommen ombord! Hälsningar Carin och Michael

Grekland öluff

Grekland öluff

28 juni 2009 - 12 juli 2009

Öluffa i de Joniska ögruppen med Alex, Sebbe samt Sandra.

Till Medelhavet Mot Medelåldern

Till Medelhavet Mot Medelåldern

29 maj 2009 - 30 augusti 2009

2002 efter vår flytt från fjällen till kusten (Umeå) formulerade jag ett mål. Att jag skulle lära mig att segla och därefter segla till medelhavet i en egen båt och 2010 i medelhavets turkosa vatten fira min 50-årdag. (40-årsdag firades på kalfjället uppe på Kungsleden mellan Hemavan och Ammarnäs). Första båten var en mycket välskött Albin Accent , det tog en vecka innan jag tordes lägga ut och åka över till andra sidan av hamnen för att fylla på vatten. Efter ett år såldes båten och vi bytte upp oss till en Mamba 31, med den seghlade vi också en sommar. innan den såldes för att därefter byta upp oss till den båt vi har idag(köpt-07), en Dufour 36 Classic-99. En båt vi är mycket nöjd över, förra ägaren(Olle A.) såg till att utrusta den med nästan allt nödvändigt. det vi kompletterar med är AIS,Navtex, livflotte, mer stuvfack, ytterliggare batterikapacitet. det som redan finns ären bra autopilot, Fin plotter på 12 tum. Radar, VHF. mm. För att lär oss havssegling så anmälde vi oss till GotlandRunt 2007 (det har jag Lars-Ola Nordqvist att tacka för) läs gärna mer på min blogg från [link url=http://gotlandrunt.blogg.se/familjen_karlsson.html]GotlandRunt[/link] 2008 tränade jag på att vara ledg tog 8 veckors semester, klarade 7 veckor på båten, sedan var jag tvungen att åka hem till mamma och plocka hjortron, nyttig träning. Det blir mycket jag, men vi är en familj och det känns roligt att dom stödjer satsningen. Kommer inte att följa med hela vägen men kommer att hoppa på och av då det passar och det är Kerstin min älskade Sambo och bästa kompis, Malin 15 år och Adam 18 år. Förutom famíljen har vi varit ett gäng som försök lära oss segling under åren. Förutom Lsrs-Ola och Viktor Nordqvist från Stockholm som först väckte mitt seglingsintresse och vana seglare så är det Bengt Fjällbeg, Håkan Jonsson, Patrik Lövgren, Mikael Fredriksson, Med på resan hoppas jag det kommer några till. Startar 1:a juni -09 Från Svinninge marina i Åkersberga ner mot Kielkanalen därefter genom engelska kanalen över Biscaya, efter spanska och portugisiska kusten in genom Gibraltarsund, sedan så rakt som möjligt mot Grekland. tre månader ska vi segla. når vi inte ända fram så lägger vi upp båten där det passar. nästa år 2010. blir det stort party. här kan ni hänga med på förberedelserna och seglingen. Skepp Ohoj!!! /Thomas K.

Sandra Lindskog
SandraLouiseLindskog