Tant Brun å Tant Grå uppdaterar
lördag 7 juli 2012 - Zakynthos, Grekland

Halli hallåååå, Ni undrar - vadå tant brun å tant grå! Camilla är nog gjord av brun skokräm egentligen - jag har börjat se bevis på detta därav hennes smeknamn. Mitt något mindre smickrande har att göra med att mina visdomshårstån nu även finns att avnjuta i ÖGONBRYNET....

Ann-Sofie Fryxell
Dalkulleglans i Zakynthos med Cam dä Gläääm
Senast aktiv - från Rom, Lazio, Italien
Två dagar i solen
onsdag 4 juli 2012 - Zakynthos, Grekland

Hej alla glada :) Nu har vi varit här i lite mer än ett dygn och vi har det helt underbart! Denna resa är helt annorlunda än förra veckans Romande! Inget behov alls av att fota - nu är det sol, bad och drinkar som gäller ;-) Vi har dock dock lyckats få det troligen sämsta hotellet på

Ann-Sofie Fryxell
Dalkulleglans i Zakynthos med Cam dä Gläääm
Senast aktiv - från Rom, Lazio, Italien
Dag 6
torsdag 11 augusti 2011 - Zakynthos, Grekland

Dag 6 2011-08-11 Vi ligger nu båda i sängen och ojar oss över våra runda magar. Sista middagen är nu intagen. Det har varit en härlig dag. Mattias rastlöshet botade vi i förmiddags med en lånpromenad i grannområdet. En jättebra idé av mig, tyckte han. Sedan kunde vi lugnt och fint utan

Dag 5
onsdag 10 augusti 2011 - Zakynthos, Grekland

Dag 5 Har inte så mycket att skriva om. Det händer inte mycket. Vi hade tankar kring olika utflykter men som inte blev av. De går på konstiga tider, eller innehåller inte det som vi tycker är kul eller intressant. Därför har vi förslappat oss här på hotellet. Här finns allt vi behöver.

Dag 5
tisdag 9 augusti 2011 - Zakynthos, Grekland

Kort om internet-tid. Har det bra! Hej hopp.

Dag 4
måndag 8 augusti 2011 - Zakynthos, Grekland

Hej och hå, då har vi bemödat oss att koppla upp oss och tala om att vi lever :0) Igår kom vi iväg på en liten scootertur. Hääärligt. Riktigt skönt att susa fram och vinden griper tag i kalufsen. En sorts frihetskänsla. Och vi konstaterade båda två att det kanske är sista gången...

Dag 3
söndag 7 augusti 2011 - Zakynthos, Grekland

Zakynthos Eleon Resort and Spa Dag 3 Jaha då går vi in på tredje dagen här på Zakynthos. Har inte haft möjlighet att skriva förrän nu. Vilket jag ser som ett gott tecken. Semestermode :0) Hur har vi det då? Hela resan hit gick oförskämt bra, har aldrig tidigare varit så avkopplad innan

Jag, Marita, har drabbats av sköldpaddesjuka idag
onsdag 15 september 2010 - Zakynthos, Grekland

Idag hade vi vår sista moppedag och for iväg till sköldpaddefortplantingsstranden nr 1. Trot eller ej men vi fick se två små sköldpaddor börja sitt liv, häftigt! Vi åkte vidar till Banana Beach som var mycket lugn och skön men turistig. Nu sitter vi på vår favoritbar med uteslutande

Marita Alsholt
MitaoGille i Zakynthos
Senast aktiv - från Kolarvägen 15, Skutskär, Uppsala län, Sverige
Fortsatt vilsna
tisdag 14 september 2010 - Zakynthos, Grekland

Igår kväll på vår rutinmässiga promenad efter handelsgatan så passerade vi en butik där jag noterade ett antal tuffa kläder som skulle passa Marita. Sist i fönstret såg jag det bästa och utbrast i samband med att jag pekade, "den där är väl snygg". Trixet var att det var ett

Marita Alsholt
MitaoGille i Zakynthos
Senast aktiv - från Kolarvägen 15, Skutskär, Uppsala län, Sverige
Zakynthos med Cam dä Gläääm

Zakynthos med Cam dä Gläääm

3 juli 2012 - 10 juli 2012

Underbara Grekland med bästa Camilla Nykänen Westlund :D Bad, sol, drinkar och vänskap är temat för detta äventyr! Go Cam & Annsie!

<3 BRÖLLOOPSRESAN <3

<3 BRÖLLOOPSRESAN <3

5 augusti 2011 - 12 augusti 2011

Bröllopsresa. All inclusive 5-stjärnigt hotell på http://www.eleon-grand-resort.gr/ väntar :-D Tjohoo!

Eurotrip baby!

Jag och Karolina åker en vecka till Grekland, underbart

The Great (Greek, Italian, Latvian) Escape

The Great (Greek, Italian, Latvian) Escape

18 augusti 2009 - 9 oktober 2009

En flykt till en öde ö med havssköldpaddor som väntar på att bli räddade av oss - kan det bli bättre? Efter 43 dagar av volontärt slit på Zakynthos ska vi ta en båt till en båt som på 32 timmar tar oss till Venezia! Där lever vi det ljuva livet i tre dagar för att sedan fly vidare till Riga i två dagar och sedan kryssa hem på Östersjön den blå. En udda, men spektakulär resa!

Ödåkra - Vovsingar - Grekland

Ödåkra - Vovsingar - Grekland

5 juni 2009 - 17 juni 2009

5/6 Vi startade från Ödåkra, och första stoppet var Vingåker där vi övernattade hos en god vän. Mysigt ställe och allt gick bra så långt. Därifrån drog vi vidare till ett ställe som inte låg så långt från Karlstad.