Aukland och Hongkongs flygplats
onsdag 23 oktober 2019 - Hongkong

Nu är vi framme i Hongkong efter 11 timmars flygning från Aukland. Där har vi 4 timmar på oss innan nästa 11 timmars flygning till Helsinki. Som vanligt sover man inte så gott på ett plan i Economy class och dessutom serverade de middag mitt i natten. Planet kom iväg 23:55 och maten kom ca

evaragnvald
EvaRagnvald i RWC2019 Japan
Livet är hårt till havs
torsdag 25 april 2019 - Hongkong

I natt lämnade vi Hongkong med sikte mot Taiwan.Vid lunchen i dag var det lång kö till den extra buffén med skaldjur, som det brukar vara när vi korsar kräftans vändkrets, nu för tredje gången. Vi fick offra oss och gå till baren för en drink först. När vi kom tillbaka var kön kortare

Christer
Chrisbi i Trieste till Tokyo över havet
Senast aktiv - från Ingarö, Stockholms län, Sverige
Dags att flyga
torsdag 7 mars 2019 - Hongkong, Hongkong

Så nu har jag kommit ut till flygplatsen.  Sitter i First Class loungen, med ett glas champange. Kan nog inte bli bättre. Ska väl ta något och äta, innan det blir dags och flyga...

Shoppingdag
onsdag 6 mars 2019 - Hongkong, Hongkong

Eftersom vädret inte var det bästa i dag, så beslöt jag mig att åka ut till ett outlet och kolla. Varit där engång tidigare. Priserna är väl inte super bra. Men ibland kan man hitta något som är ok iaf. Så spenderande några timmar där. När jag kom tillbaka till hotellet så fanns

Hong Kong
tisdag 5 mars 2019 - Hongkong, Hongkong

Så var man framme i Hong Kong igen. Resan hit gick bra. Ingen större upplevelse. Så det var ju skönt det. :) Kom fram igår eftermiddag, som plannerat. Den här gången bor jag ju på Hong Kong ön, och det är lite nya områden för mig. Men gick smidigt och ta sig till hotellet och sen tog

Storstad
tisdag 5 februari 2019 - Hongkong, Hongkong

20190201Landade i Hong Kong redan klockan 04.15 till en nästan tom flygplats! Snabbt ute men där fick vi vänta! Vår plan var att ta ett snabbtåg in mot stan. Det ”snabba tåget” började inte gå förrän 05.40 och biljett kan inte köpas förrän 20 minuter före, av nån underlig

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Hong Kong 2
onsdag 19 december 2018 - Hongkong, Hongkong

Hej,Idag tänkte vi göra ett nytt försök att ta oss till Victoria Peak.  Vi skippade planen på att ta ”The Tram ” och istället tog vi en taxi direkt från piren på Hong Kong ön. Taxi och kollektivtrafik är faktiskt billigt och resan upp till toppen kostade bara 85 sek för oss fem. Det

familjenkomstedt i Asien 2018-2019
Hong Kong dag 1
söndag 16 december 2018 - Hongkong

Hej alla,Jag hade skrivit ett långt inlägg för några dagar sedan men det hängde sig såg klart när jag skulle posta det så här kommer ett nytt försök.Resan från dörr till dörr tog ca 20 timmar. Då är det i o f s inräknat att vi stack hemifrån 3 timmar innan flyget lyfte. Jag vill

familjenkomstedt i Asien 2018-2019
Senast aktiv - från Ao Nang, Krabi, Thailand
Högt och lågt i Hongkong igen....
fredag 7 december 2018 - Hongkong, Hongkong

Dagen börjar bra.......njaeeee.......inte riktigt........ Behöva stå i kö i 15 minuter för att komma in och käka frukost. Inte OK när man e duktigt kaffesugen.Nära vi ringde in några andra vikingar och tog över hotellet........ Inte värdigt ett 4-stjärnigt hotel i

Niclas Jansson
Hemulen i Rundtur i Asien
Senast aktiv - från Draget, Hallands län, Sverige
Högt och lågt i Hongkong
torsdag 6 december 2018 - Hongkong

Efter fruk........ääääschhNååååå.......i alla fall.....Kort promenad till tunnelbanan som tar oss till Hongkong Island och stationen Admiralty. Kort promenad därifrån och vips så är vi framme vid the Peak Tram. En oooootroligt gammal......nåja, från 30 maj 1888 i alla fall. Känns

Niclas Jansson

Erik, Tea, Iris, Karolina och Jonas reser runt i Thailand, Laos och Hong Kong

Filippinerna - Tredje gången gilt

Filippinerna - Tredje gången gilt

24 november 2018 - 19 december 2018

Resa till Cebu City, Bohl med omnejd.

Trieste till Tokyo över havet

Trieste till Tokyo över havet

8 mars 2019 - 2 maj 2019

I Marco Polos kölvatten

9 oktober 2016 - 13 oktober 2016

Under några dagar i oktober upplevde vi Hongkong tillsammans med Berith och Mats. Vilken stad! Bilder finns under "2016/Hongkong 2016".

Oceanien

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Perth

Perth

19 september 2018 - 27 september 2018

Flyg långt, stad, väntan. Söta djur. Andra sidan ekvatorn. Down under.

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

Lena's and Anita's Big Trip Take Two

Lena's and Anita's Big Trip Take Two