New Territories

På väg
tisdag 13 februari 2018 - Chek Lap Kok, New Territories, Hongkong

Så har vi då påbörjat resan mot Filippinerna. Just nu sitter vi på flygplatsen i Hong Kong och väntar på flyget till Manila. Flygresan hit gick bra även om den var lång men man missar en natts sömn så det lär bli lite tufft senare under dagen. Efter en övernattning i Manila så är det

60rune i Filippinerna 2018
Senast aktiv - från Panglao, Centrala Visayas, Filippinerna
Trail blazers
söndag 26 november 2017 - Lantau, New Territories, Hongkong

ÅHowdyVi fortsätter vår smått hysteriska semester där vi går överallt, våra fötter och ben får min själ lära sig. Vi har gått ett antal vandringsleder med hjälp av en väldigt övergriplig karta som visar ungefär riktning. Det har resulterat i att en del leder har vi inte hittat

Annika Lundh
Nickanl i Hiking i Hongkong
Senast aktiv - från Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka
Sista delen
lördag 12 april 2014 - Tai Po, New Territories, Hongkong

Just nu sitter jag vemodig som tusan på Hongkongs flygplats i väntan på ett plan som tar mig tillbaka till Sverige och allt som jag känner. Vanligtvis brukar jag ha hemlängtan efter en vecka i Grekland men Hongkong är något helt annat, här skulle jag kunna stanna mycket längre. Här finns

Surfar i Hongkong
lördag 12 april 2014 - Tai Po, New Territories, Hongkong

Den senaste veckan har jag försökt att lära mig att surfa. Vilket är ganska svårt men jäkligt roligt! Första gången besökte jag stranden tillsammans med två australienska kompisar, Simon och Sophie. Dessa snälla människor spenderade så gott som hela dagen med att instruera och hjälpa

Mars i Hongkong
måndag 24 mars 2014 - Tai Po, New Territories, Hongkong

I fredags besteg jag ett 428 meter högt berg, stället kallas The Peak och sägs ha Hongkongs bästa utsikt. Det var grymt jobbigt att ta sig upp, men jag gjorde det. Väl uppe, utmattad och hungrig, gjorde jag ett nytt försök med att beställa in köttfri mat, jag beställde in en bakadpotatis

Reflektioner från Hongkong
söndag 23 mars 2014 - Tai Po, New Territories, Hongkong

Hongkong är väldigt mycket för att uppfostra, påverka och straffa befolkningen. T.ex. så ger TV-kanalerna endast reklam som uppfattas som allmännyttig så som att uppmana folk att sluta röka för att deras barn ska slippa cancer, uppmana folk att ställa upp statistiska undersökningar för

Kris i Hongkong - Kalles kaviar slut på Ikea
lördag 1 mars 2014 - Tai Po, New Territories, Hongkong

En liten kris uppstod här i Hongkong igår när jag åkte till Ikea för att inhandla min och Johans veckoranson av kaviar och knäckebröd. Kaviaren var nämligen slutsåld. Den ena kassören tyckte verkligen att jag skulle köpa ett paket krabbpastej i stället, för det var ju "nästan samma

Lite om all mat vi äter
tisdag 18 februari 2014 - Tai Po, New Territories, Hongkong

Den senaste veckan har varit den kallaste i mitt liv. Åtta graders värme utomhus resulterar i elva graders värme inne i vår lägenhet. 100 värmeljus från Ikea förbrukades på bara några dagar och då spenderar vi ändå bara ett par vakna timmar om dagen där. Men jag tror verkligen att det

Välkomnar hästens år i Kina
tisdag 11 februari 2014 - Tai Po, New Territories, Hongkong

Det är inte klokt det här. När jag anlände till Hongkong för två veckor sedan var detta ett land med solsken, vackra vyer och 25 graders värme. Dagarna spenderades på Enas balkong med långa bruncher och utsikt över bergen som sedan resulterade i bonnabränna och röda näsor. Idag är

Filippinerna 2018

Filippinerna 2018

12 februari 2018 - 2 mars 2018

Under resan 2010 var vi några veckor i Filippinerna vilket gav mersmak. Vi gjorde ett kortare återbesök 2014 och nu åker vi dit igen. Denna gång blir det Bohol, en av öarna i regionen Visayas, med en vecka vardera på Alona Beach och Anda. På agendan står, inte helt oväntat, dykning. Därefter kommer vi stanna några dagar i Hong Kong för att även få uppleva lite storstad.

Hiking i Hongkong

Hiking i Hongkong

14 november 2017 - 14 december 2017

En månad då vi ska utforska hongkongs vandringsleder och natur. Antagligen en och annan upplevelse i stadsmiljö också ✈️😃 Målsättningen är att skriva lite om vad vi upplever här i resedagboken men de senaste resorna har det varit extremt mycket strul för att göra inlägg, men jag ska iaf ge det en chans.

Hongkong

Hongkong

28 januari 2014 - 27 april 2014

Då Johan studerar i Hongkong under sex månader som en del av sin lärarutbildning passar jag på att hänga med. Efter min sociaonomexamen den 16/1 åker jag ner och stannar tills jag börjar arbeta den 1/5. Det är oklart vad jag ska göra i Hongkong.

Chek Lap Kok, New Territories, Hongkong
228