Giliöarna

JAAAAA
söndag 10 februari 2019 - Giliöarna, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Efter Nisses och min snorkeltur var vi ytterst tveksamma till att Gertrud och Rosa skulle göra en, det var mycket svårt komma upp i båten, Gertrud avstod men mamma ville provaDenna gång åkte vi ut från andra sidan ön med ett annat företag, två killar i besättningen,pengarna tillbaka om vi

Nitlott
lördag 9 februari 2019 - Giliöarna, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Den glade cykelmagaren hyr ut cyklar hej vilt, 4 rostiga till oss, Nisse en med ballonghjul, jag en vanlig med alldeles för liten cykelkorg, får inte plats med ryggsäcken, två cyklop och snorkel krängde han också på oss.Puuuuh, 32 grader varmt i skuggan och vi trampar på i solsken på den

Fel Båt
fredag 8 februari 2019 - Giliöarna, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Nisse o jag skulle testa hur snorklingen var, tjejerna skulle testa solstolarna, vi skulle testa bl.a. för att kolla deras utrustning och hur svårt det var att ta sig upp i båten och naturligtvis om det fanns några sköldpaddor.Efter att båten tagit sig från västra sidan av Meno, där vi

Och så kom vi över havet
onsdag 4 april 2018 - Giliöarna, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Är nu på Bali igen. Men innan ni får se bilder här ifrån så ska ni få höra om vårt första stopp i sydostasien: gili trawangan.Vi kom från Australien till Bali den 30 mars. Jag tror vi har rekord i kortast tid man kan spendera på ett hostel. Klockan var elva på kvällen när vi kom fram

Cykeltur på Gili Meno
tisdag 20 mars 2018 - Giliöarna, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Tisdagen den 20/3Dagen inledes med en uppfriskande löprunda ...  (Stefan). Å vad redo man är att ta sig an andra dagen på Gili Meno efter lite nyttigheter. Såg en Monitor lizard (varan) på 60-70 cm vid Salt lake. Senare på eftermiddagen såg vi skymten av en betydligt större, en bit över

Annette Björkqvist
Nettan1965 i Bali 2018
Senast aktiv - från Sanur
Gili Meno - Snorkling mm
måndag 19 mars 2018 - Giliöarna, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Måndag 19/3Med böneutropen i bakgrunden och en Bintang (öl) i handen skall jag nu försöka summera dagen 😄Efter ännu en härlig frukost med bananpannkaka, yoghurt, frukt mm så checkade vi ut från Cocotinos och åkte upp mot bangsal igen. Resan tog nästan 2 timmar,Så liten snabbare

Annette Björkqvist
Nettan1965 i Bali 2018
Senast aktiv - från Sanur
Sköldpaddor på Gili öarna
torsdag 22 februari 2018 - Giliöarna, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

På Gili Air så slog vi rekord, vi stannade på ett ställe i 5 nätter. Gili Air är ju Gili Luft på engelska men på indonesiska så säger man Gili Ayre och det betyder Gili Vatten - jättekonstigt. När jag snorklade på Gili öarna så såg jag 17 sköldpaddor plus några i ett akvarie. I

Bali-Lembongan -Gili Meno- Bali

28 januari 2019 - 18 februari 2019

Bali- Lembongan - Gili Meno - Bali

Bali 2018

13 mars 2018 - 31 mars 2018

Resa till Bali 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.