Maiori

Sköna dagar utan stress Och en hel del kyrkklockor
tisdag 23 april 2019 - Maiori, Kampanien, Italien

Dag 17-19Dessa dagar var helt underbara dagar. Vi köpte nybakt bröd till frukost varje morgon som ett komplement till havregrynsgröten. Vi körde ett pass på lekplatsen där jag framförallt fastnade för en rutschkana som var fantastisk rolig framförallt när man åkte med Moa. En dag blev

Daniel Blomqvist
DrB i Italy by train
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Sista dagen i Maiori
måndag 23 juni 2014 - Maiori, Kampanien, Italien

Efter vår minst sagt svettiga utflykt till Pompeji och Vesuvius, beslutade vi efter familjeråd att skippa heldagsutflykten till Capri(som vi planerat till idag) och istället ta två lugna dagar i Maiori. Igår var en dag då vi alla återhämtade oss efter utflykten. Det blev bad i poolen, sova,

Två dagar på en gång
lördag 21 juni 2014 - Maiori, Kampanien, Italien

De senaste dagarna har varit vitt skilda i karaktär. Igår var det en lugn dag i Maiori. På förmiddagen gick Erica och Christina till den lokala marknaden i centrum. Det var mycket folk, men kanske inte så mycket intressanta saker. Efter det tog vi oss alla ner till stranden för att bada i

Senast aktiv - från Manhattan, New York, USA
En dag till i samma anda...
onsdag 18 juni 2014 - Maiori, Kampanien, Italien

Även den här dagen har varit ovanligt slö. Vi har fortsatt utforska staden, men samtidigt passat på att kolla upp lite utflykter. På lördag bär det av på en heldagsutflykt till Pompeii och Vesuvius. Det skall bli jättespännande. Sedan tittar vi lite på en båtutflykt till Capri. Dagen

Slö dag i Italien
tisdag 17 juni 2014 - Maiori, Kampanien, Italien

Idag har varit en dag av lugn och rekreation. Vi vaknade sent och lyxade oss med en frukost på hotellets takterrass. Låt oss säga som så här: man står sig länge på den frukosten... Efter att vi ätit strosade vi runt i Maiori som är charmigt och lite ruffigt vackert. Eftersom det var

En lång dag
måndag 16 juni 2014 - Maiori, Kampanien, Italien

Då var semestern igång på riktigt. Vi har precis installerat oss i vår lägenhet, dock hann klockan bli 22.00 innan vi var där. Med tanke på att vi startade resan kl. 05.30 i morse från mor i Förslöv har det varit en lång och delvis strulig dag. Vi började med att bila ner till Skanör

Italy by train

Italy by train

3 april 2019 - 24 april 2019

En tre veckors tågluff i Italien med våra två barn (1 och 3,5 år gamla).

Italien 2014

Italien 2014

16 juni 2014 - 27 juni 2014

En resa för familjen med både bad, historia, storstad och kanske lite religion.