Chiavari

löparäventyr dag 8
måndag 7 oktober 2013 - Chiavari, Ligurien, Italien

Dagens äventyr har varit bland det tuffaste jag gjort, både fysiskt o psykiskt! Vi tog tåget till San Margherita. Började promenaden mot Portofino. Det gick lätt, Carolas fot höll bra. I Portofino tog vi en fika o bestämde att vi kan nog gå hela etappen runt halvön. I början var

löparäventyr dag 7
söndag 6 oktober 2013 - Chiavari, Ligurien, Italien

Inte mycket till löpning idag men kanske att det behövs vilodagar också! Carola besökte sjukhuset, fick t.o.m. åka ambulans, som tur var ingen fraktur! Under tiden tog jag en promenad på ca en timme. Lärde mig att det är bra att vi är två. Det gick bra så länge jag promenerade, ingen

löparäventyr dag 6
lördag 5 oktober 2013 - Chiavari, Ligurien, Italien

Dagens etapp började med 8 grader och regntunga skyar men det hindrade inte oss. Snabbt fick vi upp värmen o efter ett tag tittade solen fram. Vi tog oss genom många små byar o njöt av miljön. Vår första utmaning var en tunnel på 1.4 km. Det var lite läskigt då det var ganska mörkt. Vi

Mot Lago di Como och Lago Maggiore
måndag 12 juli 2010 - Chiavari, Ligurien, Italien

Uppe kl 8 och intog god frukost utomhus. Ägaren bjöd på varmt bröd med fantastisk saltsmak, fyllt med oliver och persilja och lokalproducerad olivolja. Till det en slurk rödvin !!!!! Fantastiskt gott! Vi köpte olivolja från en närliggande gård, med handskrivet certifikat. Ägaren här

Catharina Øvermo
Catove i Italien i våra hjärtan
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
löparäventyr i Italien

löparäventyr i Italien

30 september 2013 - 31 oktober 2013

Italien i våra hjärtan

Italien i våra hjärtan

30 juni 2010 - 15 juli 2010

Med egen bil kör vi genom Tyskland och vidare mot Innsbruck. Målet är Italien. Tanken är ett stopp vid Gardasjön innan vi fortsätter mot Lapedona i Marchedistriktet.