Portofino

Vackra Portofino!
tisdag 18 juni 2019 - Portofino, Ligurien, Italien

Det var stekande hett idag 35C varmt men trots det kämpade barnen så duktigt med vandring upp till Borgen och utsiktsplatsen och de var väl värda en super god glass när vi kom ner!Fina butiker på vackra små gator med både kläder och ätbara ting men super dyrt. Efter 3 timmar i staden

Portofino, Manarola, Corneglia och Riomaggiore
lördag 19 april 2014 - Portofino, Ligurien, Italien

Idag vaknade vi av ett brus som lät som havets rullande vågor men blev snart varse att det handlade om ett rejält ösregn. Himlen var mörk och temperaturen hade under natten droppat ner till 12 grader... Vi som hade så storslagna planer på att fortsätta längs vandringsstråket söder ut

Sasongsavslutning
måndag 13 september 2010 - Portofino, Ligurien, Italien

Bossen och hans gaster gick av i eftermiddags och sommarsasongen ar nu SLUT! Pa vag till Livorno nu. VI sag valar tidigare. Hur haftigt som helst! Jag har aldirg sett det live forut! Fem stycken tror vi det va, stora (ok, kanske inte for att vara en val) - bortat 10m. Vi har glidit langs med

Bilresan Stockholm-Italien T&R  sommar 2019

Bilresan Stockholm-Italien T&R sommar 2019

6 juni 2019 - 25 juni 2019

Äntligen skall jag Lotta och min man Peter resa med våra två barn Annie 9 år och Theodor 11år. Det skall bli en spännande resa som skall göras på ca tre veckor. Stockholm Sverige-Tyskland-Österrike-Italien T&R med bil. Vi har spanat in olika ställen på förhand som intresserar oss alla på olika sätt. Peter brinner lite mer för Tyskland & alperna i Österrike med snö och coola vägar på höga höjder mer än vad jag kanske gör men jag vill gärna se det och tycker att det är mycket vackert och häftigt och älskar såklart de vackra vyerna. Jag gillar kanske mer solen och stränderna vid hav eller sjöar med små charmiga byar som det vimlar av i Italien. Gamla städer med dess charm och även maten och vinet i Italien lockar mig kanske lite mer än för Peter. Barnen tänker mest på glass och bad i olika former karuseller och lekplatser men de gillar också coola platser som grottor och borgar och hotellrummen är tydligen något de tycker är spännande att se varje gång. De är vana vid att åka bil då vi pendlar ganska ofta till Vemdalen från Huddinge ( 52 mil ) Självklart tjafsar de med varandra och ibland får man säga till men det brukar bli så att när vi är borta så finner de varandras sällskap ganska naturligt. ❤️ Vi har preliminärt bokat några boenden ner första vecka som går att avboka om vi vill. Vi har bokat ett säkert kort och det är första stoppet på tysk mark på badlandet Tropical Island utanför Berlin. Bra med en lite överraskning för barnen efter många timmar i bilen! Nu håller vi tummarna. ❤️

Italien - Cinque Terre 2014

Italien - Cinque Terre 2014

16 april 2014 - 20 april 2014

Paret Andersson möter våren 2014 i Chinque Terre vid Liguriska medelhavs kusten. Vandring mellan små pittoreska byar med färggranna husfasader, god Italiensk cousine och ett fantastiskt vår väder med strålande sol på en klarblå himmel.

Tigre d'Or som overgick till Meamina

Tigre d'Or som overgick till Meamina

7 juni 2010 - 8 juni 2011

Ny bat, nya arbetskamrater, nya lander, nya bekantskaper och nya aventyr! Med en borjan pa Mallorca och med ett avslut (forhoppningsvis) nagon annanstans i varlden!

Liselott Karlsson
LiselottClaesson