Vårt sista stopp

PetraHH i Jamaica
Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
Nu blir det landstigning
måndag 14 januari 2019 - Jamaica

Här hade jag på egen hand bokat en lokal arrangör Karandas tours. Jamaica mötte mig med sol och det mest klarturkosblåa vatten jag någonsin sett. Makalöst! Båten kunde lägga intill vid kaj och det var kort sträcka att gå till kontrollen Där stod en reprensetant och väntade på oss Mkt

Ann Beutler
fireandrain i 2019 Caribien
Senast aktiv - från Miami Beach, Florida, USA
Mot kyligare trakter igen
tisdag 20 februari 2018 - Montego Bay, St. James Parish, Jamaica

Nu är vi Köpenhamn och väntar på sista flighten hem. Dan innan avresa kom dock info om att vår första flight från Jamaica var inställd!! Förlängd semester kanske tänkte vi? Men det visade sig vara vara ett byte från Air Canadas lågprisbolag till en riktig Air Canada flight på samma

Tiden springer iväg på Seven Mile Beach
fredag 16 februari 2018 - Negril, Westmoreland Parish, Jamaica

Oj vad tiden springer iväg, snart är veckan på Seven Mile Beach i Negril slut. Vilket härlig vecka sen, skorna har knappt varit på alls då vi bor vid stranden och man promenerar på den för att komma till olika restauranger. Man får nästan lite Koh Lipe känsla av denna

Så va Daniel 40 år 🎉 och vi njuter av livet
söndag 11 februari 2018 - Negril, Westmoreland Parish, Jamaica

Vi fick en riktigt lyxig resa från Ocho Rios till Negril, och ett glatt återseende med Willie som körde oss första gången. Denna gång var det en bil med fåtöljliknande säten och så var den laddad med frukt och vin! Första stoppet blev för att köpa sockerrör som Willie berättade om

Lämnar underbara Kaz Kreol
onsdag 7 februari 2018 - Ocho Rios, Saint Ann Parish, Jamaica

Det har nu gått en vecka och redan blivit dax att flytta till Negril på västkusten. Känns lite jobbigt att behöva lämna denna idyll.Vi har haft massa härligt häng på stranden här, så otroligt lugnt och nästan inge folk alls. Killarna hoppar från bryggan och leker i vågorna på

Vi latar oss och testar vattenfall i djungeln
söndag 4 februari 2018 - Ocho Rios, Saint Ann Parish, Jamaica

Nu har vi hunnit vänja oss vid tidsbeställningen och sov ända till 6:30 imorse. Inte så illa att vakna utvilad så tidigt till vågornas brus. Stället vi bor på är litet och jättemysigt. Ligger precis vid stranden och vi har bottenvåning med altan så killarna springer in och ut som de

Finally there 😊
torsdag 1 februari 2018 - Ocho Rios, Saint Ann Parish, Jamaica

Nu sitter vi i skuggan på stranden och njuter. Efter att ha sprungit och lekt i vågorna nån timme har Noel nu gjort en skattkarta som killarna springer runt med å jagar skatter i Karibien (som Noel grävt ner)​​​Vi bor på ett litet ställe med ca 20 rum precis vid stranden, å vid 05:00

Zip Line & ösregn!
onsdag 23 november 2016 - Ocho Rios, Saint Ann Parish, Jamaica

Onsdag 23 novemberJamaica, Ocho Rios I Jamaica skiner solen, folk röker braj och rasta flätor är väl obligatoriska om en bor här....Eller? Mulen var det iaf, såg inte så många män i rastaflätor som påminde om Bob Marley heller. Braj såg jag inte heller röken av. Här skulle vi åka

Therese Thörner

Senast aktiv - från Orlando, Florida, USA
2019 Caribien

2019 Caribien

8 januari 2019 - 20 januari 2019

3 nätter i Miami, S Beach. Den 12 går vi på kryssning ut i Caribien. MSC Seaside heter skeppet. Med mig har jag väninna Helene fr Göteborg

Yaaman Jamaica

Yaaman Jamaica

30 januari 2018 - 20 februari 2018

Vi testar Jamaica denna gång och passar även på att fira Daniel som fyller 40 år. Killarna är nu 8 & 5 år gamla.

22 december 2017 - 8 januari 2018

Vi reste runt med hyrbil och bodde på fyra olika ställen. Montego Bay, Närheten av Ocho Rios, Treasure Beach och Negril. Besök vid YS falls. Åt kyckling som grillats i oljefat - Jerk.

Smekmånad -utan smek

Smekmånad -utan smek

10 november 2016 - 2 december 2016

Brölloppets efterrätt! Bröllopsresa, smekmånad...ja, kalla de va fan du vill! Men smek de kan han ju tro de kommer bli, gubben min 🙈👼 Florida i 3 veckor, börjar med västkusten vid Tampa 1 vecka för att sedan åka på Karibien kryssning 1 vecka för att sedan avslut med hopp och lek i Orlando på nöjesfält. Jonas och jag, 3 veckor på varann, får se om vi fortfarande är gifta när vi kommer hem 😁😎

Jamaica, en fantastisk resa

Jamaica, en fantastisk resa

19 januari 2016 - 3 februari 2016

Vi tar en sista minuten resa och åker mot värmen

Jamaica med Fru´n

Jamaica med Fru´n

9 mars 2016 - 17 mars 2016

Resa till Jamaica bara jag och Marie!

13 december 2015 - 27 december 2015

Hejsan hallå dagboken. Long. time sen sist. Nu är Anette och jag på eller i...Jamaica... Long. way fr.o.m. Home. Vi är ganska mycke "jettlagade".....vi vaknade klockan 4 på morgonen...fast inte så konstigt vi tuppade av vid 8 igår kväll.......då såg vi inte ngt varken anette eller jag. Nu sitter vi och väntar på att solen ska gå upp...sen blir de playan. Just är det så jävla mörkt så man ser ingenting....tur att paddan lyser upp tillvaron. Hotellet är så jävla stort så man hinner inte gå runt på en dag ens....hur många barer som helst...hur många restauranger som helst.....flera pooler... Vi återkommer löpande med mycket adekvat nyhets uppdatering. So long....." Man"..."brother"

2 mars 2016 - 17 mars 2016

Till Jamaica

Jamaica januari 2015

Jamaica januari 2015

19 januari 2015 - 2 februari 2015

Två veckor på Jamaica, Lucea. Sonen skaffade kompis redan på bussen till hotellet, jättebra. :) Kompisen Hade dessutom trevliga föräldrar så vi har umgåtts allihopa...??.

USA Honeymoon Tour 2015

USA Honeymoon Tour 2015

12 april 2015 - 16 maj 2015

Det här är en 5 veckors bröllopsresa till USA. Vi kommer att landa i Miami och spendera nästan 3 veckor i Florida och Karibien. Under de resterande 2 veckor kommer vi besöka några städer som New Orleans, Nashville, Memphis och New York. Inte helt spikat ännu. Hemresan kommer att bli från New York.

Petra Hurtig Halvarson
PetraHH