Japan

Inte många dagar kvar...
måndag 14 oktober 2019 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Hej! Nu är det inte många dagar kvar tills det är dags att åka hem. Både jag och David har blandade känslor inför detta. Det ska bli skönt att komma hem och inte flänga runt och gå cirka 20000-25000 steg om dagarna men vi vill samtidigt inte åka hem ifrån Japan. Igår så var det

Japans vackraste trädgård
torsdag 10 oktober 2019 - Kanazawa, Ishikawa prefektur, Japan

Hej! Tidigt imorse så gav vi oss iväg ifrån Takayama för att åka till Kanazawa. Takayama var helt fantastiskt då vi fick uppleva deras skördefest. På morgonen så började vi med att få till Takayama utomhus museum där de hade byggt upp en japansk by i historisk anda. Väldigt

Tokyo - Nikko - Tokyo
söndag 6 oktober 2019 - Nikko, Tochigi prefektur, Japan

Möte 7:50 i hotellreceptionen med egen guide, Yasuko. (Ingen rast och ingen vila) Via tunnelbana tog vi oss till ett tåg som förde oss vidare till Nikko som ligger norr om Tokyo. Som tur var hade resebyrån nu snappat upp att Mr Eliasson inte kan röra sig så bra så vi fick en egen taxi som

Tokyo-Kamakura-Tokyo
lördag 5 oktober 2019 - Tokyo prefektur, Japan

Så var det äntligen dags för en guidad grupptur igen 😆Denna morgon skulle vi ta oss själv till en bussterminal där turen skulle börja. Vi lyckades hitta rätt på tunnelbanan och även vara i tid på mötesplatsen. Tog ca 30 min att ta sig dit. Guldstjärna till oss 👏. Vår

Match Ireland - Ryssland
torsdag 3 oktober 2019 - Kobe, Hyogo prefektur, Japan

Sista kvällen i Kobe innan vi besöker huvudstaden var vi på ytterligare en match. Som väntat vann Irland matchen trots att Ryssland kämpade på. Massor av grönklädda supportrar såg Irland vinna med 35-0. Några ryska supportrar försökte göra sig hörda men lyckades inte så bra. Nästa

Trötta...
måndag 7 oktober 2019 - Tsumago, Nagano, Nagano prefektur, Japan

Nu har vi äntligen gått färdigt en bit av Nakasendo-leden. Det var så mycket mer kuperat än vad vi hade tänkt oss. Även om leden bara var på 8.6 km så tog det ändå 3 1/2 timme för oss att gå. David traskade på med raska ben medans jag släpade efter som en utmärglad disktrasa. Här

Tre nätter i Tokyo
måndag 7 oktober 2019 - Tokyo, Hachioji, Japan

Nu är vi snart på väg tillbaka till Kobe. Skriver mer när vi kommit dit men vill dela med oss några bilder från världsmetropolen Tokyo. Här är massor av höga hus och breda gator, bilar överallt. Tunnelbanan har vi testat några gånger t o m en gång utan guide och vi hittade rätt

Lediga dagar
onsdag 2 oktober 2019 - Kobe, Hyogo prefektur, Japan

Inget förutom rugby på programmet i fyra dagar. I måndags var vi tillbaka i Masaki stadium o tittade på matchen mellan Skottland och Samoa. Skottland spelade väldigt bra men lyckades inte göra något försök förrän i mitten av första halvlek. Sedan släppte det.  Matchen slutade 34-0

Museum och Izakaya
tisdag 1 oktober 2019 - Tokyo prefektur, Japan

Hej! En liten uppdatering från oss på andra sidan av jorden. ​​​​ Vi började dagen med att köpa lite frukost på Ueno station för att sedan sätta oss i Ueno park och titta på folk och äta i lugn och ro innan vi gick till Tokyos National museum. Tiden gick snabbt idag och vips så

Osaka- Miyajima-Hiroshima- Osaka
lördag 28 september 2019 - Hiroshima, Hiroshima prefektur, Japan

På lördagen var vi inbokade på en heldagstur med en grupp. En engelskspråkig guide, som inte var så lätt att förstå, ingick också i turen. Började med att vi tog oss till Hiroshima station via tunnelbana och Shinkansen. Gick bra, ingen i gruppen kom bort trots att det var mycket folk på

Vår stora Japanresa 2019

Vår stora Japanresa 2019

26 september 2019 - 18 oktober 2019

Resdagbok för vår stora och efterlängtade Japanresa. Under 22 dagar kommer jag och min sambo att resa runt i Japan. Vi planerar att besöka följande städer/byar: Tokyo Nikko Magome Tsumago Takayama Kanazawa Kyoto Osaka Vi hoppas på att det är en skön mix av stort och litet, urbant och lantligt, gammalt,traditionellt som nytt och högteknologiskt.

Åter till Tokyo

Åter till Tokyo

21 juni 2019 - 30 juni 2019

Flyga, europa, tokyo, ramen, nudlar, semester

Till Östern med Resten, Konnichiwa, Japan!

Till Östern med Resten, Konnichiwa, Japan!

6 maj 2019 - 18 maj 2019

Hit och dit i Japan

Japan 2019 med railpass

Japan 2019 med railpass

1 juli 2019 - 14 juli 2019

I sommar blir det 2 veckor i Japan. Sonen får fira sin nionde födelsedag där. Tanken är att vi spenderar mesta tiden i Hokkaido eftersom det inte är regnsäsong i de norra delarna. Det var också Hokkaido vi kände att vi missade förra resan. Vi åker såklart med tåg!

Trieste till Tokyo över havet

12 juni 2018 - 5 augusti 2018

Beast in the East

Beast in the East

10 maj 2018 - 27 maj 2018

Tillbaka till Sydkorea en andra sväng och fjärde resan till Japan

41. Körsbärsblommor å Snöapor i Japan

41. Körsbärsblommor å Snöapor i Japan

19 april 2018 - 3 maj 2018

Så skall vi öppna ett nytt land i Asien. Tiina har alltid pratat om Snöaporna (Makkaker heter dom) i Japan. Å så hittade hon denna resa, med Världens Resor. Dyrt men spännande. Liten grupp (13 st) å svensk guide. kan det bli bättre?? Startar i Tokyo å lufsar norrut, både med tåg, buss å till fots.

Japan 2018

Japan 2018

3 april 2018 - 19 april 2018

Då har det blivit dags för årets resa till Japan! Två veckor med japansk vår, dvs värme och fint väder (förhoppningsvis :P)! Så följ med och se vad Japan har att erbjuda 2018! Let's go! :D

Ewa Och Magnus Sten
esmj