Usel
söndag 16 februari 2020 - Kambodja

Hej! Jag är helt usel på att uppdatera här... men jag skriver varje dag i min resebok jag har med mig så här får ni några bilder på vissa dagar.om ni har Instagram få kan ni följa mig där, "Lewerin_on_tour" där uppdaterar jag merkram

Om man tröttnar på Thailand
torsdag 15 december 2016 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

En bussbiljett lite oplanerat till Kambodja efter att ha sett en vacker bild på en sandstrand. Och nog hamnade vi på en paradisö utanför Kambodjas kust. Men..... efter att vi klivit av på fel Kaj blev det en djungelpromenad i skymningen som vi sent kommer glömma. Efter det var det rått jakt

Anna Lickander
lickander i Kambodja
Senast aktiv - från Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Fåglar och andra djur
tisdag 24 december 2019 - Koh Kong, Kambodja

Omger oss här, så läckra påfåglar igår kom 2 st flygande över oss och landade brevid vår stuga. Vi bor fint och rent och River var impad av riktig marmor i badrummet och utbrast att dem gjort lika fint som Leif kan 🥰 Nu har vi just ätit frukost så nu ska grabbarna ut och snorkla och

Snart checkar vi ut
måndag 23 december 2019 - Kambodja

Från Sandyclay, ätit frukost och packat ihop våra saker. Vi blir upphämtad här på hotellet för vidare transport till piren och hoppa på båten som tar oss ut på ön.Igår hängde vi på stranden såg den fantastiska solnedgången och var där tills mörkret kom sen hem och spela kort innan

Framme i Kambodja
söndag 22 december 2019 - Kambodja

Hoppade av båten tidigare så vi slapp åka tillbaka till Singapore och flyga därifrån så nu är vi i Kambodja. Hade bokat ett billigt boende en natt (300:- ca) för vi inte riktigt visste vart vi skulle. Nu har vi bestämt oss för att åka ut på ön Koh Rong och bo där 5 nätter till en

Senast aktiv - från Byske, Västerbottens län, Sverige
Sista utflykten för den här gången
lördag 2 mars 2019 - Srŏk Kulén, Kambodja

Idag åkte vi cirka en och halv timme nordöst om Siem Reap till det heliga berget Kulen. Första stoppet var vid ett väldigt fint vattenfall. Från vattenfallet och uppströms fanns nästan 1000 år gamla uthuggna mönster i botten av floden som består av sandsten. Tillägnade den hinduiska

Kambodjas största sjö
fredag 1 mars 2019 - Tonlé Sap, Kambodja

Vi blev hämtade strax efter halvåtta och tillsammans med fyra andra körde vi mot Tonle Sap lake som är Kambodjas största sjö, elva mil lång och åtta mil bred. Innan vi kom dit stannade vi till och gick en runda på en marknad, där de sålde mycket fisk, men även grönsaker, kött, kläder

Angkor
torsdag 28 februari 2019 - Siem Reap, Kambodja

Vi blev hämtade klockan åtta för att se tempelområdet Angkor varav Angkor Wat är en del och det största templet.Vi började med att åka och köpa biljetter med vår bild på. Första stoppet i området blev Angkor Thom ett område med flera tempel och en elefantterasse. Det är väldigt

Framme i Siem Reap
onsdag 27 februari 2019 - Siem Reap, Kambodja

Framme efter flygning från Yangon via Bangkok till Siem Reap. Det har varit en dag med en del strul. Vi köpte en flaska vin från Myanmar för att kunna bjuda våra medresenärer hemma, men när Jan öppnade ryggsäcken rann det från den. Innan dess på flygplatsen saknades vårt bagage. Varma

Siem Reap
måndag 10 december 2018 - Siem Reap, Kambodja

Hej!Kan börja med att Siem Reap är helt fantastiskt. Människorna är så härliga och "äkta" jämfört med Thailand. Mycket lugnare tempo här, inte en massa tutande och tjatande.Man åker hit för att se Angkor Wat först och främst. (37$)Man kan upptäcka det "Heliga Berg" i Phnom Kulen

Timo Väisänen

2 januari 2020 - 31 maj 2020

Jul & Nyår i Malaysia

Jul & Nyår i Malaysia

13 december 2019 - 12 januari 2020

Åker till Kuala Lumpur och stannar 3 nätter sen flyg till Singapore för att gå på en kryssning som tar oss till Kambodja. Tillbaka till Singapore och sen har vi inget bestämt ännu

Burma och Kambodja

Burma och Kambodja

31 januari 2019 - 5 mars 2019

Kambodja, Siem Reap

Kambodja, Siem Reap

17 november 2018 - 15 december 2018

Hej! Kan börja med att Siem Reap är helt fantastiskt. Människorna är så härliga och "äkta" jämfört med Thailand. Mycket lugnare tempo här, inte en massa tutande och tjatande. Man åker hit för att se Angkor Wat först och främst. (37$) Man kan upptäcka det "Heliga Berg" i Phnom Kulen National Park och lära sig mer om den religiösa betydelse för hinduerna och buddhisterna. Kyla ned sig i poolerna i Phnom Kulen vattenfall och mer. 50$ för heldagstur, tar en timme dit. Man kan åka ut i landsbygden och se sig omkring i flytande byn. Kambodjansk cirkus. Ja det finns en massa att göra. Dom har "Pub-Street" mitt i stan där ölen kostar 0.50$ och maten allt från 2$ till lyxigare 10$. Billigt! Kan rekommendera ett lyxigare hotell med priser från 60$/natten wonresidence.com, ligger 1km från hjärtat av Siem Reap 300m in i en gränd, där man får en känsla av riktiga Kambodja. Ägaren och personalen är helt fantastiska, hjälper till med allt. Man kan ta tuk tuk för 1-2$ upp till 4km.

Upptäck Sydostasien

Upptäck Sydostasien

31 oktober 2018 - 28 december 2018

En mångårig dröm går i uppfyllelse. Dags att upptäcka 5 länder i Sydostasien.

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

Indokina

Indokina

22 januari 2018 - 27 mars 2018

En tur och retur till Bangkok med planer om Thailand, Burma, Laos och Kambodja

Kambodja 2017-18

Kambodja 2017-18

10 januari 2018 - 10 januari 2018

Rundresa I Kambodja: Phnom Penh, Sihanoukville, Siem Reap och till sist Phnom Penh igen.

Sydostasien

Sydostasien

23 december 2017 - 10 april 2018

Resa med ryggsäck, utan bestämda planer. Bara att vi ska hålla oss i Sydostasien och njuta av tillvaron.

Jonas Komstedt
familjenkomstedt