Kenya

I mål...
torsdag 2 januari 2020 - Naivasha, Nakuru County, Kenya

Jambo på er alla, god fortsättning på det nya året! Man trodde ju inte att det kunde regna på Zanzibar men det kunde det absolut, så in i h-e…men ändå, ett par fina dagar med sol och tropisk värme blev det, AC på rummet underlättade dock tillvaron där. Starten var dock Stone Town,

En dag på stan
onsdag 19 juni 2019 - Nairobi, Kenya

Myllrande stad full med massiv trafik och smog. Människorna är oerhört vänliga här, även de som vill sälja, tigga eller pracka på saker o ting. De bara ler och säger ”hakuna matata”....lite overkligt😊 har bara hört de orden i lejonkungen tidigare.De flesta som tigger är

Lisbeth
Plagman i Drömsemestern
Senast aktiv - från Pemba, Tanzania
Första dagen
tisdag 18 juni 2019 - Nairobi, Kenya

Hej,På vägen till hotellet var det gott om bilar minst sagt, fattiga människor vandrade på de ställena som det blev trafikstockning och försökte sälja frukt, nötter och diverse prylar. Såg en ung man med förmodad muskeldystrofi (kanske ryggmärgsbråck) som kröp fram på sina knän och

Lisbeth
Plagman i Drömsemestern
Senast aktiv - från Pemba, Tanzania
Första dagen i Nairobi
tisdag 4 september 2018 - Nairobi, Kenya

Jag har för första gången landat i Nairobi och det är otroligt varmt här nere. Temperaturen kan inte jämföras med den vi har hemma i Sverige. För er som redan följt mig så känner ni säkert till att jag är här för att representera det svenska näringslivet och delta i en ny

Charmaine
Charmainedeb i Kenyaresan
Senast aktiv - från Nairobi, Kenya
Utflykter & föräldrakväll!
måndag 26 mars 2018 - Nairobi, Kenya

Hej på er där hemma! Här kommer en liten uppdatering på senaste nytt! Det absolut senaste är ju att jag om mindre än två veckor är hemma igen, men innan dess ska jag ta vara på dom sista dagarna här i Nairobi. Förra veckan var en riktigt hektisk vecka i skolan, fast på ett roligt

Senast aktiv - från Bali, Indonesien
Kibera, matlagningskurs & lärarhäng!
tisdag 20 mars 2018 - Nairobi, Kenya

Hej på er där hemma! Jag hoppas ni läser våran andra blogg också? Där är det lite bättre uppdatering - Amandaochfannyikenya.blogspot.comNu börjar tiden försvinna och vi har totalt bara två veckor kvar i skolan och totalt tre veckor kvar i Kenya, då vi stannar en vecka till för

Senast aktiv - från Bali, Indonesien
Utflykt med skolan, Toi Market och Kiambethu Tea Farm!
söndag 11 mars 2018 - Nairobi, Kenya

Godkväll från Nairobi!Nu är det kväll här och jag ska snart gå och lägga mig, eftersom vi ligger 2 timmar före er i sverige, och fyra timmar efter er i Thailand (Eric med familj). Jag tänkte ge en kort uppdatering om vad som hänt under veckan och i helgen! :) I tisdags så var vi iväg

Senast aktiv - från Bali, Indonesien
Hålet i väggen & garagekonsert!
måndag 5 mars 2018 - Nairobi, Kenya

Hej! Här kommer en liten uppdatering! :) Först och främst så vill jag berätta att jag saknar er, nu har hemlängtan börjat komma smygande. Men dagar & veckor springer iväg och snart ses vi igen. Efter vi kom hem från safarit så åkte jag på en liten turist-bacill och blev hemma från

26 dagar!
onsdag 21 februari 2018 - Nairobi, Kenya

Godkväll! Nu har jag varit i Nairobi i 26dagar och det börjar mer och mer kännas som en vardag och en livsstil, trots att vi hela tiden gör spännande utflykter och ser oss omkring som tursiter. Jag trivs väldigt bra på skolan och att arbeta på en skola utomlands någon gång i framtiden

Senast aktiv - från Bali, Indonesien
Praktik, zipline, elefantbarnhem och giraff center!
söndag 18 februari 2018 - Nairobi, Kenya

Hej på er! Då har det gått ytterligare en vecka, dagarna bara springer iväg och vi upplever så otroligt mycket saker att jag nästan börjar blanda ihop saker. Jag & Fanny skriver ju en till blogg också (amandaochfannyikenya.blogspot.com), som ni gärna också får läsa, det blir ju

Africa on tour - Jakten på Big 5

Africa on tour - Jakten på Big 5

6 november 2019 - 3 januari 2020

...äventyrsdags igen, även denna gång med den Rosa Bussen! 55 dagar med hetta, upplevelser, nya vänner, buss-sova m.m, ja ni vet... Denna resa går till en för mig ny kontinent. Suget av Afrika har väl inte varit det största men har växt med tiden. Nu finns längtan och då är det bara att göra slag i saken! Sagt o gjort! Start i Sydafrika och slut i Kenya, däremellan ska Namibia, Botswana, Zimbabwe, Zambia, Malawi och Tanzania passeras… alla länder hyggligt lugna och utan allt för många oroshärdar. Robben Island, Godahopsudden, Etosha NP, Victoriafallen, Malawisjön, Zanzibar och Maasai Mara är bara några av de platser som ska besökas om allt går enligt plan. Jäkligt spännande! Om det blir bungyjump, vithajsdyk och andra spektakulära aktiviteter får känslor och stämning bestämma, kanske försäkringen också... Ska som vanligt försöka leverera små rapporter löpande men ibland (säger erfarenheten) är det långt mellan fungerande wifi och svårt att få iväg det man vill... Nu kör vi! 

Drömsemestern

Drömsemestern

17 juni 2019 - 3 juli 2019

Till Kenya vidare till Tanzania o Zanzibar

Amanda i Kenya

Amanda i Kenya

27 januari 2018 - 8 april 2018

Under 9 veckor kommer jag, Amanda befinna mig i Kenyas huvudstad Nairobi för att göra min slutpraktik på den svenska skolan i Nairobi! Det kommer utan tvekan bli ett minne för livet 🦁🌴 välkomna att följa med mig på denna resa!

Till Jordens yttersta gräns

Till Jordens yttersta gräns

2 september 2017 - 17 september 2017

Mot Lotimor, och jobb som bushdoktor i ett bortglömt hörn av Östafrika!

Uganda & Kenya

Uganda & Kenya

16 mars 2017 - 27 april 2017

Min vän Linnea och jag åker till Östafrika för att praktisera som blivande barnsjuksköterskor på ett sjukhus i Kampala, Uganda i 4 veckor och därefter 2 veckors äventyr i Uganda och Kenya! Ska äntligen få uppleva Afrika, galet :-) Också hoppas vi att denna resdagbok faktiskt har blivit bättre och kommer att fungera hela resan..!

Kenya-Sydafrika

Kenya-Sydafrika

11 januari 2017 - 8 mars 2017

Rosa bussarna

Kärringarna på date med Mr Grey

Kärringarna på date med Mr Grey

5 januari 2017 - 6 februari 2017

Denna gången är huvudsyftet med resan att besöka Bergsgorillorna i Virungabergen. Vi hoppas naturligtvis att få träffa en o annan silverrygg med familj. Vi börjar med att ta oss genom Kenya o bla tillbringa några dagar i Masai Mara innan vi fortsätter till Uganda. Vi tänker avsluta på Seychellerna med öluffning o lata dagar

Långresa 2016 - 2017

Långresa 2016 - 2017

11 december 2016 - 1 februari 2017

Tanzania - Dubai - Thailand

Bröllopsresa :) <3

Bröllopsresa :) <3

16 september 2016 - 9 oktober 2016

Vår bröllopsresa! Och första gången vi reser till den Afrikanska kontinenten. Passar på; att besöka tre länder med lite olika aktiviteter i varje. Vandring och kultur i Marocko tillsammans med vårt värdpar Måns och Agnes. Sedan safari i Kenya (Masai Mara och Lake Nakuru national park) innan vi avslutar med sol/bad och upplevelser på Zanzibar.

En Smilla på vift i Afrika!

En Smilla på vift i Afrika!

11 januari 2016 - 8 mars 2016

Tänkte testa på en ny kontinent och ett nytt sätt att resa. Så nu bär det av med Rosa Bussarna från Kenya till Sydafrika i knappt två månader. Känner inte en kotte (än så länge) och det kommer att bli ganska primitivt. Sova på busstaket, ingen air-condition eller toa på bussen. Blir spännande det här! ;-)

Gunnar Paulsson
Ego_Boy