Laos

Jul i Luang Prabang
måndag 24 december 2018 - Luang Prabang, Laos

Hej, hej,Idag är det Julafton i Luang Prabang. Vi valde dock att rivstarta genom att sticka ut och trekka ett par timmar. Vi blev upphämtade kl 9.00 och så åkte vi ca 40 minuter för att komma till starten på trekkingen. Först gick vi över en bambubro som var något ostadig och som de

Luang Prabang 2
söndag 23 december 2018 - Luang Prabang, Laos

Sabai dee,Idag fick vi ställa klockan för att upp att jobba. Barnen var riktigt taggade men jag var lite rädd att det skulle vara en riktig turistfälla. När vi planerade resan såg jag fram emot att vi skulle spendera en dag på en risodling och då tänkte jag att vi skulle boka en liten

Luang Prabang
lördag 22 december 2018 - Luang Prabang, Laos

Hej,Det var ett tag sedan vi skrev. Då tänker ni kanske att vi inte skriver för att vi inte har något kul att berätta men icke sa Nicke. Vi har helt enkelt haft ett grymt  tempo.Nu har vi kommit till Laos. Ett av min absoluta favoritländer. Maten är god, människorna supertrevliga,

Vientiane och hemresa
torsdag 27 december 2018 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Vaknade med blandade känslor. Sista dagen på ett långt och fantastiskt äventyr är här. Tråkigt att det är slut, men samtidigt ganska skönt. Hur kul det än är att resa är det jobbigt och sliter på både kropp och knopp. Min kropp har tydligt sagt ifrån att det får vara slut på det

I och kring Vang Vieng
onsdag 26 december 2018 - Vang Vieng, Laos

Förmiddagen var fri för egna aktiviteter, så vi strosade längs gatorna i den lilla staden, delvis på jakt efter ett bageri/café, för att kompensera den mindre tillfredsställande frukosten. Det hela slutade dock med att vi ”raggade upp” en båtägare som tog oss på en timmes tur längs

Lång resa till Vang Vieng
tisdag 25 december 2018 - Vang Vieng, Laos

Det hade blivit dags för nästa anhalt i Laos, nämligen den lilla staden Vang Vieng. Det är ca 20 mil mellan städerna, men det är bara slingriga bergsvägar upp över berg, ner genom dalar.Tanken var att vi skulle ta lokalbussen, men jag tackar vår guide mer än vad kan beskrivas i ord för

Julafton i Luang Prabang
måndag 24 december 2018 - Luang Prabang, Laos

God Jul på er!! Jag har minst sagt haft ännu en annorlunda, men fantastisk julafton.Steg upp klockan 05.00 för att bevittna munkarna gå genom staden i sina saffransgula skynken och samla allmosor från folket. Vad jag gillade var att det är lite Robin Hood likt då munkarna inte bara tar

Till Laos
söndag 23 december 2018 - Luang Prabang, Laos

Vi gav oss av från Chiang Rai tillbaka mot Chiang Mai för att därifrån lämna Thailand för vårt femte och sista land på denna resan, Laos (har lärt mig att det uttalad Lao)På vägen mot flygplatsen stannade vi vid Wat Phra That, ett tempelområde byggt av buddister från Malaysia.Även

Första dagarna i Vientiane i Laos
söndag 16 december 2018 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Flyg resan till Vientiane gick snabbt och flygplatsen vi landade på var betydligt mindre en den vi landa på i Bangkok tidigare i veckan. Vi körde vår vanliga rutin skaffa lokala simkort och ta ut lokal valuta även kallad kip. Vi tog en taxi till hotellet som visade sig vara väldigt fint och

Nu kommer nya inlägg
fredag 16 mars 2018 - Laos

http://ingridmarie.bloggo.nu/Klicka på länken om ni vill läsa om vår resa.

Ingrid Och Björn Eckefeldt
eckefeldt i LAOS och KAMBODJA
Senast aktiv - från Sölvesborg, Blekinge län, Sverige
Jul och nyår i asien 2018

Jul och nyår i asien 2018

13 december 2018 - 16 januari 2019

5 Veckor rundresa där vi besöker Thiland,Laos,Kambodja,Hongkong ,Maco och Taiwan.

Asien 2018-2019

Asien 2018-2019

13 december 2018 - 14 januari 2019

Erik, Tea, Iris, Karolina och Jonas reser runt i Thailand, Laos och Hong Kong

Upptäck Sydostasien

Upptäck Sydostasien

31 oktober 2018 - 28 december 2018

En mångårig dröm går i uppfyllelse. Dags att upptäcka 5 länder i Sydostasien.

Thailand/Laos 2018

Thailand/Laos 2018

10 juli 2018 - 30 juli 2018

Ännu en efterlängtad resa till Thailand/Laos Denna gång kommer bli lite annorlunda eller rättare sagt en kombo av alla tidigare resor hit. För det första så ser sällskapet lite annorlunda ut, maken och dotter är med men även två killar från vår thaiklubb. Vi kommer flyga till Bangkok, hyra bil där och åka direkt till Laos/Vientienne för att träffa vår vän och tränare Kon. Vi stannar ca en vecka i Laos för att sedan bege oss mot Lam Puh i Thailand där det vankas bröllop. Det är vår thaitränare från Sverige som gifter sig med sin kära och vi är inbjudna att deltaga. Efter bröllopet har vi en vecka till att göra lite som vi vill så dåntar vi det som det kommer...

LAOS och KAMBODJA

LAOS och KAMBODJA

1 mars 2018 - 24 mars 2018

LAOS med bl.a. detta: "The Gibbon experience" och: "The Lusang Say cruises" KAMBODJA kommer att handla mycket om "Angkor Vat"

Indokina

Singapore - Malaysia - Thailand - Laos - Kambodja

Tågluff ner till Thailand

Tågluff ner till Thailand

11 januari 2017 - 3 februari 2017

Jag och Micke kommer ta oss ner till Thailand med tåg. Startar i Helsingborg med tåg mot Stockholm, båt till Finland, vidare med tåg mot Moskva där vi hoppar på tåget som vi ska åka transsibiriska järnvägen med. Landar i Peking där vi tar oss vidare ner mot Thailand.

All by myself...

All by myself...

30 december 2016 - 10 april 2017

som Celine Dion sjunger... och det stämmer iaf nästan! För en gång skull ska jag äntligen våga mig ut i vida världen och resa Själv! Något jag alltid velat och som jag känt att jag bara måste göra. Även att det känns väldigt skrämmande men också sjukt inspirerande. Mest är väl mamma och mormor som är nervösa tror jag ;) Den här resan handlar om Asien i stora drag. Min förhoppning är att jag ska få se och uppleva både Hong Kong, Filippinerna, Indonesien (Bali), Thailand, Kambodja, Vietnam samt Sri Lanka. Däremot har jag tänkt att försöka vara sjukt spontan och go with the flow och inte planera allt i minsta detalj så kan säkerligen bli nått land + -. Det jag vet iaf är att jag inte börjar min resa själv utan får 5 andra vintersemester sugna brudar som följer med mig under 2 veckor. Ska bli sjukt skoj att få fira nyår ihop och sedan hitta på äventyr i Filippinerna tillsammans innan de beger sig hemåt Sverige igen och jag fortsätter mitt äventyr, och då som sagt All By Myself! Häng gärna med mig på ytterligare en resa som förhoppningsvis kommer vara den mest lärorika resa jag kommer göra :)

Sydostasien

Sydostasien