Led Zeppelin IV
söndag 12 maj 2019 - Riga, Lettland

Efter att ha rest omkring, vandrat och sett massor i både Litauen och Lettland under resan hittills bestämde vi oss för att ta det lugnt på lördagen. Vi hade planer på att åka tåg till Sigulda för att se slottet och vandra eller till Jurmala för att i dagsljus besöka semesterorten. Men

Kakihara i Mare Nostrum
An Idiot Abroad
fredag 10 maj 2019 - Riga, Lettland

Kom fram med bussen på onsdagen strax innan klockan sju lokal tid. Vi kånkade vårat bagage några hundra meter till hotellet och lade på vägen märke till både hur mycket mer folk det var i rörelse än i Vilnius men också hur mycket aggressivare trafiken är. Vi bor på Mercure Riga City

Kakihara i Mare Nostrum
fredag 28 juli 2017 - Riga, Lettland

Här i Riga bor vi på ett enklare ställe - Alta Hostal. Trevligt nog ändå, trots att det ligger typ mitt i en marknad (som aldrig verkar ta slut - när jag hämtade lite glömda grejer i bilen vid halv ett inatt var delar av bakluckegrönsaksförsäljningen fortfarande igång...). Mindre

Sofia Henriksson
Bubbelfian i Östersjön nästan-runt
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Kallt men härligt!
fredag 14 april 2017 - Riga, Lettland

Sjukt att säga, men igår var vi nog lite jetlagda alltså!Kom till hotellet vid två lokal tid, gick mot stan... gick runt som yra höns i stan (passande nu i påsk ju haha), drack öl, åt god soppa, drack mer öl - crashade. Så vi bestämde oss för att gå tillbaka till hotellet och äta

Emelie Johansson
Emelie_Swede i Påskweekend
Senast aktiv - från Skurup, Skåne län, Sverige
liquid Latvia
fredag 17 juni 2016 - Riga, Lettland

My 3.5 week long odyssey with the Pink Caravan (a Swedish travel agency specialising in overland bus journeys in Africa and South America, but also in Europe, and in Asia, Oceania and North America without a pink bus) through the eastern fringes of Europe started from Stockholm where I met up with

Sanna Wiklund
charis i East Europe Expedition
Senast aktiv - från Vasa, Finland
3.Riga
måndag 2 mars 2015 - Riga, Lettland

Först Central Market där man till min stora glädje kunde finna Adidas TVÅ STRÄCK FÖR MYCKET. Sen en äkta hyddemögsmarknad med allsköns mög & på det barhäng i den gulliga avgas/kolfärgade stadsdelen Maskavas Forstate där merparten är ryssar.

M Lowereneborg
LowerEneborg i Helsinki Tallinn Riga 2015
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
11. Riga
torsdag 16 oktober 2014 - Riga, Lettland

På stationen i Warszawa umgicks ett gäng kring nervositeten över att inte hinna med bussbytet i Vilnius innan vår Simple Express till slut kom iväg, en timme sen. Jag frågade personalen om den anslutande bussen skulle vänta och fick det betryggande svaret "Ya, ya, correct bus" innan jag hann

Riga by day and night
fredag 25 juli 2014 - Riga, Lettland

Efter matchen mot Ventspils i onsdagskväll var det mycket skrivande och publicerande som gällde. Satt på casinobaren, öppen dygnet runt och rejält inrökt, och skrev till 1-snåret på natten. Sen delade Lind och jag på två öl och åt varsin macka. Inte mycket, framför allt inte som vi

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Följa Malmö FF i Lettland
Senast aktiv - från Ljubljana, Slovenien
Första besöket i Baltikum gick till Riga
tisdag 27 augusti 2013 - Riga, Lettland

Vi hade aldrig varit i Baltikum och bokade därför en resa till Riga. Vi tog tåget till Stockholm och flyget till Riga. Jag hade bokat ett äldre hotell som hette Old Wellton Riga vid floden Daugava i gamla stan. Läget var perfekt. Första dagen tog vi en hop on hop off buss och fick en bra

Ann-Sofie Magnusson
asm i Riga
Senast aktiv - från Alvesta N, Kronobergs län, Sverige
Riga Airport
söndag 14 juli 2013 - Riga, Lettland

Nu börjar nästa kapitel av denna resa. Första stoppet är Riga. Det är mycket billigare att flyga med Air Baltic än Air Estonia därför har vi ett stopp i Riga. Tina var första man på plats. Lite strul med sin väska. Imorgon morgon beger vi oss till Moskva. Vi har haft en underbar vecka

Jenny & Henrik Armus
JennyHenrik i Den stora tågresan österut
Senast aktiv - från New York, USA
Mare Nostrum

Mare Nostrum

6 maj 2019 - 16 maj 2019

Resa på östra sidan av vårat gamla innanhav. Börjar i Vilnius, vidare till Riga och Tallinn för att avsluta de tio dagarna i de forna stormaktsrikets Sveaborg i Helsingfors.

Östersjön nästan-runt

Östersjön nästan-runt

23 juli 2017 - 31 juli 2017

Stockholm-Gdansk-Kaliningrad-Kaunas-Riga-Tallin-Åland-hem

Påskweekend

Påskweekend

13 april 2017 - 16 april 2017

Vi myser i Riga över påsken. Här ska det bli sightseeing, ätas god mat och en del dryck ska ner!

East Europe Expedition

East Europe Expedition

16 juni 2016 - 9 juli 2016

From the Baltic via the Black to the Mediterranean Sea - the Eastern fringe of Europe awaits!

Helsinki Tallinn Riga  2015

Helsinki Tallinn Riga 2015

19 februari 2015 - 3 mars 2015

Maten, människorna, kulturen 2014

Maten, människorna, kulturen 2014

7 oktober 2014 - 31 januari 2015

Klockan 05:03 den 7:e oktober skickade jag in mitt masterarbete för tryck. Sen ba' drog ja'. Med ett fönster i livet fram till den förste mars firas avslutet av 21 års studier med att åka ner till Zürich, träffa gammelt fölk och sen är kursen österut tills jag kommer till Göteborg igen. Häng med på en oförglömlig resa som jag aldrig kommer att glömma eller gör något annat! Let's go fertig los!

Följa Malmö FF i Lettland

Följa Malmö FF i Lettland

21 juli 2014 - 25 juli 2014

Tillsammans med fotograf Lind åker jag till Lettland för att rapportera om MFF:s match i kvalet till Champions League mot FK Ventspils. Vi flyger till Riga från Kastrup och tar därefter bussen ut till kusten där Ventspils ligger. Tre nätter där, en i Riga på hemvägen.

27 augusti 2013 - 30 augusti 2013

Första besöket i Baltikum.

Den stora tågresan österut

Den stora tågresan österut

8 juli 2013 - 13 augusti 2013

Vi börjar vår resa med släktträff i Estland och sedan vidare till Moskva där börjar självaste tåg resan mot Beijing.

Resan till Etna 2013

Resan till Etna 2013

14 maj 2013 - 19 juni 2013

Detta är min fjärde långresa på Mc. Den första gick till Gibraltar (2010), den andra till Draculas berg i Rumänien (2011), den tredje till Ararat i Turkiet (2012).

Kakihara
Sofia Henriksson