Libanon / Ливан.
måndag 8 oktober 2012 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

-----ПО-РУССКИ БУДЕТ В КОНЦЕ ПИСьМА------ Hej, alla glada! Så var det dags för del 2 av vår resa, Libanon. Nu, när man tittar tillbaka på den resan, har det slagit oss att Beirut (Libanons huvudstad) har varit långt över förväntan positivt och dessutom en

måndag 10 september 2012 - Tyre, South Governorate, Libanon

Sååå underbart att träffa Thomas igen, jag bara myser hela dagarna av att vi är tillsammans . Befinner mig just nu i Sour som ligger i södra Libanon. Vi bor i en lägenhet som Thomas delar med två andra . Här finns det mesta men inte alltid…! Strömmen går ibland och

Eva Kling
Klingan i Mellanöstern
Senast aktiv - från Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Hem från Beirut till Klayaa
måndag 21 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Idag åkte vi hem från Beirut och sen åkte vi och jagade fåglar med Neji utanför Klayaa.

Beirut med Jeita Grotto och Harissa
söndag 20 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Idag lämnade vi green hotell tidigt på morgonen vi hade siktet inställt på ett café och fick Kneife till frukost Sen kom Neji och hämtade upp oss och vi åkte till de enormt stora Jeita Grotto men den ena var stängd på grund av att det var så mycket vatten i floden. Men den övre grottan

Mot Beirut via Balbaak
lördag 19 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Idag kom Danys kompis Neji som också levt ett tag i Sverige och hämtade upp oss och han körde oss till Balbak en enorm ruin"tempel". Dany är helt överrumplad av detta han hade heller aldrig varit där förut och det var mycket att se dessvärre var mycket trasigt och ingen har kunnat laga det.

Fortsattt sjuk
fredag 18 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Fortfarande väldigt sjuk spydde i natt igen och skiter 1 gång i timmen. Fick gå till apotekschefen på ett apotek i klayaa och jag fick med mig 2 mediciner för att slippa eländet. Var helt slut i kroppen av att inte fått i mig någon näring på 2 dygn så det blev mycket sova mellan alla

Magsjuk
torsdag 17 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Matförgiftning eller magsjuka. Vaknade av att jag behävde spy och sen fortsatte morgonon med massor av toalettbesök. Mellan toalettbesöken hade vi massor av folk som var och hälsade på igen.

Danys födelsedag
fredag 9 december 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Idag fylde Dany 31 år. På förmiddagen kom mera folk till oss farbröder och deras barn och några kompisar till Dany kom på förmiddgen samt grannarna kom på besök. Sen mitt på dagen så åkte jag och Dany till Israeliska gränssen och tittade in till dem. Det är stor klasskillnad mellan

2 dagen
måndag 14 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Åkte runt lite i Klayaa och åkte och hälsade på Kalims mamma oh syster. Men mest satt vi hemma och massor av människor kom hem till Danys mamma och pappas hus och hälsade på. Kaffe på den diseleldade spisen.

Senast aktiv - från Årjäng NV, Värmlands län, Sverige
Sista dagen för den här gången
fredag 25 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Klayaa Marjeyoun Libanon Idag tog Danys pappa med mig ut i trädgården igern för att visa mig vad som han odlar runt huset. Han har citron, lime, clementiner och apelsiner samt så har stympat dessa så att han har korsat några med varandra. Samma gäller äppelträdet han har korsat granny

Mellanöstern

Mellanöstern

6 september 2012 - 12 oktober 2012

sommar/höst 2012 ( Switzerland/France, Norway, U.K., Russia, Georgia, Lebanon)

sommar/höst 2012 ( Switzerland/France, Norway, U.K., Russia, Georgia, Lebanon)

1 juni 2012 - 30 september 2012

13 november 2011 - 26 november 2011

Mellanöstern och USA

Mellanöstern och USA

6 januari 2011 - 6 april 2011

En resa i två ytterligheter - USA och Mellanöstern.

Libanonresa

Libanonresa

17 september 2010 - 29 september 2010

Resa till Libanon

Jag kallar henne för Beirut...

Jag kallar henne för Beirut...

14 september 2010 - 1 oktober 2010

Jag och Axel i mellanöstern. Planeringen har varit minst sagt bristfällig, och omdömet lär väl va ännu sämre... Tanken är iaf att se vad som gömmer sig under sanden och att komma hem i två stycken. Rutten blir Libanon, Syrien och Jordanien, ett land som är delvis ockuperat, ett som ligger i krig och ett som blev beskjutet med raketer för ett par veckor sedan. Så kom inte och säg att vi inte väljer våra resmål med omsorg!

Midtøsten 2010

Midtøsten 2010

14 augusti 2010 - 4 september 2010

Morten og jeg farter 3 uker rundt Midtøsten og ser hva de har å by på nerri der. Hva det smaker, hva de sier og hvordan det ser ut rapporterer vi tilbake om sånn omtrent en gang i uka. Salam!

Livet i Libanon

Livet i Libanon

30 augusti 2010 - 30 januari 2011

Jag ska (är det tänkt)göra praktik på UNDP Libanon och jobba med ett bevattningsprojekt i södra delen av landet. Det ska också samlas in material till min master-uppsats. Trots viktigheten av detta så ska jag framförallt äta, äta, äta. Hummus, falafel, fikon, baklava, mums, mums, mums!

7 juli 2010 - 19 augusti 2010

Sommarkurs i arabiska, Beirut, sommaren 2010