Vi testar här istället
måndag 24 februari 2014 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Kultur
söndag 20 oktober 2013 - Helsingfors, Nyland, Finland

Vi har försökt vara lite kulturella de senaste dagarna. Det var soligt men kyligt och blåsigt igår, så efter en promenad till domkyrka, rysk kyrka och utomhusmarknad (plus tittat på dyra båtar) bestämde vi oss för att besöka ett konstmuseum till. Vi hamnade på ett museum för modern

Vintern är här!
fredag 18 oktober 2013 - Helsingfors, Nyland, Finland

Lagom till Helsingforsresan blev det vinter. Vi gav oss av hemifrån tidigt - 05:15! - och medan vi åt frukost på Arlanda insåg vi att regnet började se allt mer ut som... ja, faktiskt var väldigt likt... jo, nog ändå måste vara... snö. Suck. Det snöade lätt i Helsingfors också, men

Sista vandringsdagen
lördag 21 september 2013 - Sestri Levante, Ligurien, Italien

Så var det i princip slut på denna resa. Fort går det, som alltid. Jag tyckte nyss vi kom hit, och samtidigt känns det som ganska länge sedan. Mycket intryck och välfyllda dagar, så går tiden fort. Vi har oftast gått upp vid 7, ätit frukost från 7:45, gett oss iväg från hotellet vid

Portofino m.m
fredag 20 september 2013 - Sestri Levante, Ligurien, Italien

Gårdagens inlägg som Resdagboken av någon anledning vägrade publicera igår. ----------------------- Medeljobbig vandringsdag. Tåg till Camogli, som verkade vara en trevlig halvstor by. Där tog vi båt vidare till San Fruttuoso där vi inledde vår vandring i Portofino-reservatet. Och som

Ledig dag
torsdag 19 september 2013 - Sestri Levante, Ligurien, Italien

Vi hade vandringsfri dag idag, så vi fick roa oss på egen hand och bestämde oss för att göra ett besök i Pisa. Resan tog drygt en och en halv timme med tåg (intercityvarianten). Ganska trevligt med fin utsikt från tåget, framför allt när man kom förbi Cinque Terre. Det är som sagt

Cinque Terre
onsdag 18 september 2013 - Sestri Levante, Ligurien, Italien

Fortsatt vandring i Cinque Terre-området. Idag tog vi tåget till en av byarna, Manarola, och vandrade via bergsbyn Voalstra till Cinque Terre-byn Corniglia och sedan vidare till Vernazza där vi avslutade igår. Betydligt behagligare och lugnare vandring idag. Visst var det en del uppför, och

Upp och ner
tisdag 17 september 2013 - Sestri Levante, Ligurien, Italien

Andra vandringsdagen. Lårmusklerna känns definitivt misshandlade. Vi utgick från samma ort som igår, Levanto, och vandrade sedan till Vernazza via Monterosso. Nu ger vi oss alltså in på Cinque Terre-områden. Jag har läst så mycket om just Cinque Terre, och visst är det vackert. Tyvärr

Första vandringsdagen
måndag 16 september 2013 - Sestri Levante, Ligurien, Italien

Första vandringsdagen är över. Det känns i benen! Vi gav oss av från hotellet vid 9:30 och tog tåget till Levanto en knapp halvtimme härifrån. Var "hemma" igen strax efter kl 17. Större delen av tiden gick vi, förutom självklart tågresorna, en lunchpaus och ett kaffestopp i en by på

Resdag
söndag 15 september 2013 - Sestri Levante, Ligurien, Italien

Första dagen i Italien. Vi övernattade på Arlanda natten till idag (på Clarion) och reste mot Italien tidigt imorse. Lätt panik innan vi var igenom incheckning och säkerhetskontroll, men vi hann. (Note to self: det är mycket folk på Arlanda tidigt på morgonen. Mycket folk!! Bra att vara

Helsingforshöstweekend

Helsingforshöstweekend

18 oktober 2013 - 21 oktober 2013

Mysig höstweekend i ett förhoppningsvis inte alltför höstkyligt Helsingfors. :-)

Resan till Hobbitarnas land

Resan till Hobbitarnas land

1 mars 2014 - 23 mars 2014

Vandringresa Italien 2013

Vandringresa Italien 2013

15 september 2013 - 22 september 2013

En vecka "lyxvandring" (guide, transport av bagage, trevligt hotellboende och god mat) i Italien, närmare bestämt Ligurien/Cinque Terre.

Midsommar i St Petersburg

Midsommar i St Petersburg

20 juni 2013 - 23 juni 2013

Påsk på Jersey

Påsk på Jersey

28 mars 2013 - 1 april 2013

Thailand: öar och stränder (bröllopsresa)

Thailand: öar och stränder (bröllopsresa)

3 februari 2013 - 18 februari 2013

Försenad bröllopsresa. :-) Jag och I ska testa några av Thailands öar och stränder. Samt få lite sol och värme, förstås!

Första Indienresan (Delhi, Agra och Jaipur)

Första Indienresan (Delhi, Agra och Jaipur)

2 november 2012 - 11 november 2012

Jag och Maria besöker Delhi, Agra och Jaipur. En första Indienresa för att se om det ger mersmak.

Parisweekend

Parisweekend

19 oktober 2012 - 22 oktober 2012

Någon gång ska man väl klara av det där Parisbesöket också... :-)

Aida i Oslo

Aida i Oslo

28 april 2012 - 1 maj 2012

En helg i Oslo för att se "Aida" på Operan och visa Ian runt i staden.

Roman Holiday

Roman Holiday

11 mars 2012 - 18 mars 2012

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Annika uppdaterar sin resa