Bussen mot Bangkok och matförgiftning
torsdag 26 december 2019 - Chanthaburi, Thailand

Igår försökte vi suga ut det sista av Koh Mak. Tjuvligt väder. Avslappnat häng. Efter stranden gick vi till en surfbar på stranden för en drink i solnedgången. Det blev en Mai Thai för de vuxna och någon fruktdrink till de omyndiga. Magisk solnedgång 🌅 som alltid. Jag började dock

Vi lyfter julafton till en ny nivå
tisdag 24 december 2019 -

Efter frukost på julfaftonsmorgon hyrde vi vespor och åkte till Koh Mak Resort rakt över ön. Där tog vi båten igen till paradisön Koh Kham där vi spenderade dagen med sol, bad, snorkling och bygga snögubbe. På återresan tog vi en annan tur med vesporna. Linnea ville dricka drinkar 🍹

Två slappardagar
måndag 23 december 2019 -

Söndag och måndag blev två riktiga lata dagar med sol, bad, thaimassage med sonen och manikyr/pedikyr med dottern. Kvällarna har avslutats med drink i solnedgången och god mat. Tror faktisk inte det finns äcklig mat här, men alldeles för många rätter att välja på.

Koh Kham - paradiset på jorden
lördag 21 december 2019 -

Idag har vi varit på Koh Kham, en liten ö som ligger en fem minuters båtresa från andra sidan ön. Koh Kham ägdes tidigare av en ryss som skulle bygga en Resort på ön. Dock blev han av med tillståndet och bygget avtog strax innan färdigställande. Det ser numer ut lite som en spökstad.

Koh Mak
fredag 20 december 2019 -

Äntligen framme på Koh Mak. Ön som levererar alla exotiska vykort. Ljuvliga stränder. Både igår och idag har det blåst en del, mysiga vågor men oklart vatten då dansen virvlar upp. Jocke har hunnit gosa med en brännmanet...Fantastisk mat. Både Jocke och Calle har dock lyckats beställa

Båtresa
torsdag 19 december 2019 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Efter en kort men grym vistelse på kanske det bästa guest houset i Thailand sitter vi nu på båten. Har precis lämnat Koh Kut/Kood och nu är det bara sista biten kvar.

Lång resdag når sitt slut
onsdag 18 december 2019 - Trat, Thailand

Jocke och jag vaknade i ottan, tog en kaffe vid poolen när solen just gått upp. Barnen fick sova lite längre och vi planerade dagen. Flyg från Uden Thani AirPort till Bangkok för att spara lite tid. Krångel med biljetterna på flygplatsen då dom vi bokat är annullerade av oklar anledning

Siden - fr larv till tråd
tisdag 17 december 2019 - Nong Khai, Thailand

Startade dagen vid poolen och en stund i solen för den bleka kroppen. Sen vidare mot Janne och Noi på vesporna. Väl där fortsatte turen ca 3 mil till ett område som ägs av drottningen där man bl annat försöker bevara ovanliga växter. Här har man också tillverkning av silkestråd, Noi

Heldag med rundvisning
måndag 16 december 2019 - Nong Khai, Thailand

Vaknade upp till en fantastisk trädgård. Vid frukost kom Janne och Noi för att hämta oss på vidare äventyr. Efter inhyrda vespor körde vi först hem till dem. Där fick vi en rundtur i lilla byn för att sedan åter dra in till stan. Calle imponerade som chaufför i en små rörig

Äntligen landat
söndag 15 december 2019 - Bangkok, Thailand

Efter en 5,5h försenad start landar vi i Bangkok vid lunchtid istället för tidig morgon. Detta resulterar i att alla tåg, bussar och flyg norrut mot Nong Khai redan gått för dagen och går inte förrän sena kvällen. Det blev en taxibuss i 60 mil istället... Lååång resa men kul att se

Thailand julen 2019

Thailand julen 2019

14 december 2019 - 29 december 2019

Vi reser från Nong Khai i norr till Koh Mak i söder för att sedan avsluta i Bangkok.

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa