Föl och hingstar
torsdag 2 april 2009 - Osnabrück, Niedersachsen, Tyskland

Hej! I morse fick vi äntligen årets första föl. Detta efter att vårt kära lilla sto dragit över på tiden mer än en vecka och på så vis hållt oss alla vakna, klistrade framför en tvn i köket, dit kameran vi har i stallet är kopplad... Ett hingstföl blev det, precis som Andrea hoppats

Karnevalfirande, dressyrträningar och hingstshower
fredag 27 februari 2009 - Osnabrück, Niedersachsen, Tyskland

Hej igen! Ja, nu var det ett bra tag sen jag skrev något här... Självklart har det hänt en hel del, mkt mer än vad som får plats här. Idag gick min och Samiras träning superbra, jag vet inte riktigt hur men hon får mig alltid att rida på ett sätt som gör att jag får lilla hästen

Hänt i veckan
söndag 11 januari 2009 - Osnabrück, Niedersachsen, Tyskland

Hej! I veckan som gått har både svenskan, Therese, som jobbade här 2004-2006 och Helena från Finland,som jobbade här 2003-04 varit på besök. Helena har även en häst stående här, Liselot som blir 4 i år och som jag faktiskt ridit en hel del (var även jag som red första gången hon

Lite mer bilder
lördag 3 januari 2009 - Osnabrück, Niedersachsen, Tyskland

Allt fortfarande bra här, var hemma en sväng över jul och fick sedan mamma, pappa, mormor och farmor med mig tillbaka några dagar. Nyår firade jag med Ursula på en fest hos en av grannarna här, slapp morgonfodringen dagen efter också, så det var oerhört lyckat:) Laddar upp lite bilder

P.S.I
söndag 14 december 2008 - Osnabrück, Niedersachsen, Tyskland

Japp, idag var det dags för Performance Sales International i Ankum, en auktion arrangerad av Paul Schockemöhle och Ullrich Kasselmann, idag den 29:e upplagan. Fullt med folk var det där, från alla möjliga länder, fullt var det också här hos oss, 40 gäster hade vi i natt, fråga mig inte

Julen närmar sig
måndag 8 december 2008 - Osnabrück, Niedersachsen, Tyskland

Hej, Snart bara 2 veckor till jul nu, börjar komma riktigt i stämning här! I lördags var jag på julmarknad i Osnabrück, igår var det både julklappsutdelning till alla barn (jag och René fick också:P) som rider här samt julfest och imorgon blir det nog Osnabrück igen om jag hinner.

Ponnyryttare på nytt:)
tisdag 2 december 2008 - Osnabrück, Niedersachsen, Tyskland

Hej!! Sedan jag skrev senast har det nog hänt en del, mer än jag orkar skriva men bl.a. har: -jag varit på bio för första gången här, såg "Burn after Reading", tyskt tal givetvis -Samira löshoppat igen, bättre denna gång, betydligt lugnare, hoppade ca 1.30 tror jag. Efter detta har

SNÖ
lördag 22 november 2008 - Osnabrück, Niedersachsen, Tyskland

Första snön är här... Det började med massor av regn igår natt och igår på förmiddagen, sedan började det snöa för fullt, blåste stormvindar gjorde det också. Detta gjorde att det var hög tid att plocka in unghingstarna och valackerna som fram tills nu annars varit ute dygnet runt.

Sitter barnvakt...
onsdag 19 november 2008 - Osnabrück, Niedersachsen, Tyskland

Hej! Sitter barnvakt för tillfället då Andrea och Stefan är på någon födelsedagsfest. Då barnen sover tänkte jag att jag kan passa på att skriva lite samt lägga upp lite nya bilder. I helgen var det en del jobb, framförallt i lördags då alla hästar skulle aktiveras på något

Hoppning:)
fredag 14 november 2008 - Osnabrück, Niedersachsen, Tyskland

Ciao, Idag har jag och Samira hoppat:). Det var en plats över på Renés eftermiddagsträning så Andrea tyckte jag kunde vara med. Passande nog hade René planerat för hoppning vilket var längesedan för både mig och Samira. Roligt var det i alla fall, lite väl roligt tyckte Samira som hade

Tyskland

Tyskland

20 september 2008 - 31 augusti 2009

Till Ankum i norra Tyskland med hästen. Ska jobba i stall fram tills nästa sommar ungefär...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa