Jag är en kille född -66 som ständigt letar efter ett nytt äventyr att ta mig an..
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Kroatien - Wien
torsdag 7 juni 2018 - Ivanec, Varaždins län, Kroatien

Nu börjar man blir trött och mör efter tidiga mornar och långa dagar. Dagens etapp är Kroatien till tåget i Wien. Värmen är inte lika tryckande som igår.

Hamburg - Stockholm
fredag 8 juni 2018 - Hamburg, Tyskland

kommer mer.......

Ivanec - Wien
torsdag 7 juni 2018 - Wien, Österrike

Kommer mer..........

Mot Ivanec
onsdag 6 juni 2018 -

Efter en trevlig kväll på hotellet och sömn var vi startklara 09:00.mer kommer..........

Mot Kroatien via vackert vattenfall
tisdag 5 juni 2018 - Jasenovac, Sisak-Moslavinas län, Kroatien

Vi vaknade upp tidigt som vanligt och gick ner och åt frukost bredvid den klarblåa floden som rinner bredvid hottellet. Uppe på motorcyklarna kl 09:00 och idag skall vi besöka Una nationalpark och se det vackra vattenfallet som finns där. Vi skall även titta på en muslimsk begravningsplats

Vidare mot Bosnien.

Inatt bodde vi bland bergen i en mysig liten by i Krasno ca 10mil från Bosnien. Dagen började med en etapp nedför bergen på serpentinvägar vilket man börjar förstå sig på nu. Efter det åkte vi längs kusten med härlig utsikt över havet och små karja öar. Efter nån timme var det dags

Wien- Adergas
tisdag 29 maj 2018 - Podkoren, Slovenien

180529Väl framme i Wien lastade vi ut Hojarna ur tåget och begav oss mot mot lunchstoppet straxt efter Spielberg. I början var det tråkig motorväg som sedan övergick till mindre "motorväg" som var väldigt trevlig att köra mellan berg och genom många tunnlar. Solen valde att vara framme

Tågresa mot Wien
måndag 28 maj 2018 - Wien, Österrike

Resan idag började med att vi möttes upp vid färjeläget i Helsingborg. Färjan gick smärtfritt över till Helsingör. Väl framme klädde folk på sig regnkläder då himlen såg rätt mörk ut vilket visade sig Var korrekt. Hela vägen till färjeläget i Rödby var jävligt regnig..

Resa mot Helsingborg
söndag 27 maj 2018 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Resstart kl 12:30 förväntansfulla och taggade. Vi kom fram till Bjärnum ca 18 :30 där bilen skulle parkeras och Hojarna lastas ut i det fria vidare mot Helsingborg. Vi kom fr till hotellet straxt efter klockan 20 där vi mötte upp två andra snubbar Roffe och Göran som oxå skall med på

Lastning
lördag 26 maj 2018 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Vi fuskar lite ner till Helsingborg.Hojarna är surrade och Klara och kommer känna sig som kalvar på kalvutsäpp imorgon.

MC RESA

MC RESA

27 maj 2018 - 9 juni 2018

Resan startar vid Helsingborgs färgeläge där båt kör oss mot Danmark sedan Mc mot Rödby och färja till Puttgarden. Här åker vi vidare mot Hamburg. Väl i Hamburg kliver vi på ett nattåg med motorcyklarna och reser till Wien. Nu börjar resan på riktigt som kommer gå västlig riktning och sedan söder ut mot Slovenien, Kroatien och Bosnien. Som jag längtar :-)

inka mm.

inka mm.

15 juni 2017 - 6 juli 2017

Drömresa

MC till Tyskland

MC till Tyskland

13 maj 2015 - 17 maj 2015

Jag, Pelle, Robban skall ta en MC tur ner till Tyskland och möta upp Pelles kamrat Ad från Holländ. Vi startar den 13/5 från Stockholm och tänker köra ner till Göteborg där vi tar färjan över till Kiel,

KEB 2009

KEB 2009

14 juli 2009 - 21 juli 2009

Jag och Fredde och våra 12-åriga grabbar Jeppan och Danne tänkte bestiga sveriges högsta berg.

RESAN NORTH to SOUTH

RESAN NORTH to SOUTH

9 augusti 2007 - 2 september 2007

Följ gärna min resa här, jag kommer att uppdatera med text & bilder då jag kommer åt. "UPPLEV DINA DRÖMMAR ISTÄLLET FÖR ATT DRÖMMA DITT LIV”

Prag

Prag

16 maj 2007 - 20 maj 2007

Pragresa med sambo och UTAN BARN. Kanske låter hemskt men det ska bli rätt skönt att ladda upp de mänskliga batterierna.

Planering av resan NtoS

Planering av resan NtoS

1 juli 2007 - 2 juli 2007

Förra sommaren kom jag på denna brijanta ide att testa att cykla mellan Treriksröset och Smygehuk. Efter en ordentlig genomtänkare/planering med familjen blev det så fullt möjligt att kunna utföra detta äventyr. 9 Aug bär det iväg mot Kiruna och därifrån Buss till Karesuando och sedan buss till Kilpisjärvi. Måndagen 13 Augusti är den planerade cykelstarten från Kilpisjärvi efter att ha till fots besökt själva Treriksröset. Se gärna www.karesuando.se här kan ni bläddra er fram till bilder på treriksröset. [b][i]"UPPLEV DINA DRÖMMAR ISTÄLLET FÖR ATT DRÖMMA DITT LIV”[/i][/b]

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anders uppdaterar sin resa