Galapagos!
måndag 20 maj 2019 - Puerto Ayora, Galápagosöarna, Ecuador

Nu är vi på Galapagosöarna! Här hinner man se sjölejon, krabbor och leguaner på vägen mellan flygplatsen och hotellet. Puerto Ayora på ön Santa Cruz bor vi i nu. Det är huvudsamhället på Galapagos och är lite större samhälle än vi trodde. Det gör att det är enklare att komma

Dags att lämna Puerto Lopez
fredag 17 maj 2019 - Puerto Ayora, Galápagosöarna, Ecuador

Det här skrevs av Maria när vi åkte från vårt boende i Puerto Lopez. Internet är lite skakig hör på Galapagos, så vi har inte lyckats lägga upp det förrän nu och tyvärr har jag bara lyckats ladda upp 2 av 4 klassfoton:Dags att lämna hosteria Mandala. Vi skickar med lite foton för att

Födelsedagsfirande på bästa boendet
söndag 12 maj 2019 - Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Först ett tips till den som ska resa: Om man köper en extra burk medicin så att det ska räcka hela resan, ta med den. När man inte har gjort det uppskattas däremot servicen i att man inte behöver ett recept för att hämta ut receptbelagda läkemedel :)Igår firade vi Marias födelsedag!

Framme i Ecuador
onsdag 8 maj 2019 - Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Igår kväll skrev Maria det här på vår transport från flygplatsen hit till Puerto Lopez i Ecuador:En tidig start på dagen med väckning av hela familjen kl 04.00 inledde vårt Sydamerika-äventyr. Från Linköpings lilla flygplats flög vi till stora Schiphol i Amsterdam. Där hittade vi en

Resedagboken återuppstår
fredag 26 april 2019 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

Instagram? Facebook? Wordpress? Nej! Vi kör på det som funkade för 14 (!) år sedan och använder Resedagboken för vår resa till Sydamerika. Här kommer vi lägga upp texter och bilder från vår resa. Mer kommer när vi kommit iväg. Just nu håller vi på med förberedelser, och har precis

Från eld till kyla
onsdag 18 februari 2009 - Seoul, Sydkorea

Nu har vi lämnat ett Melbourne som luktar rök och ger underbart eldröda solnedgångar genom brandröken. I slutändan berördes inte vi mycket av bränderna, mer än att vi fick åka och testa vin i Mornington istället för Yarra Valley. Men man har haft det i bakhuvudet att det är den

Lite nedanfor down under
torsdag 5 februari 2009 - Melbourne, Victoria, Australien

Den senaste veckan har vi flytt varmen har i Melbourne (de hade nagot sorts varmerekord har) och spenderat pa Tasmanien. Dar har det varit typ svensk sommar fast man har en sol som man kan branna sig pa fast det ar molnigt (det passade vi pa att gora). Man kan saga att Tasmanien, eller Tassie som

Sa det var det, det
torsdag 3 maj 2007 -

Ikvall gar vart flyg hem till Sverige och efter en natts god somn (stor chans) pa flyget landar vi pa Arlanda imorgon bitti. Det kanns valdigt konstigt, men bra. Sista veckan har praglats lite av hemlangtan. Efter Angkor Wat tog vi oss till Bangkok dar tanken var att vi skulle vila en dag, for att

Vinden bestammer
torsdag 12 april 2007 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Just nu ar vi i Hua Hin i Thailand. Det ar en medlestor turistort med charterhotell, en stor strand, skraddare som talar svenska, sexturism (suck), krimskramsaffarer och andra typiska saker for en charterort i Thailand. Kort sagt ar Hua Hin i jamforelse med Ton Sai i Krabi och Koh Phi Phi lika

Svettresan
fredag 30 mars 2007 - Bangkok, Thailand

Fran ett Tokyo i korsbarsblom for vi vidare till Bangkok. Vi hade vantat oss utifran andras vittnesmal att det skulle vara hemskt forsta gangen man hamnar dar. Konstigt nog trivdes vi utmarkt. Vi ar nog hardade efter Kuba gallande entragna forsaljare. Bangkok kandes lite som en trevlig blandning av

Familjesemester i Sydamerika

Familjesemester i Sydamerika

6 maj 2019 - 2 juli 2019

Vi åker till Ecuador, Galapagosöarna och Peru!

Föräldrarledighet på väl valda platser

Föräldrarledighet på väl valda platser

14 januari 2009 - 27 februari 2009

Bengt och Maria åker till Sydkorea och Australien för att vara föräldrarlediga med Teo.

Jorden runt med Maria & Bengan

Jorden runt med Maria & Bengan

19 januari 2007 - 4 maj 2007

Vi tar ledigt och reser ett varv runt klotet. Vi börjar med en weekend i New York och fortsätter sedan med Kuba (3v), Los Angeles (1v) Nya Zealand (4v), Tokyo (1v), Thailand/Kambodja/Vietnam (5v)! Totalt är vi på upptäcksfärd i 3,5 månader. Vi ses till våren!

Exjobb på rivieran

Exjobb på rivieran

1 september 2004 - 25 februari 2005

Exjobbar på Institut Eurecom i Sophia Antipolis, Frankrike. Bor i Cannes, inte så långt därifrån.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Bengt uppdaterar sin resa