Dag 2 i Istanbul
lördag 2 juli 2011 - Istanbul, Turkiet

Efter frukost begav vı oss av den korta vägen från hotellet tıll Blå mosken, som brukar räknas tıll en av Istanbuls största sevärdheter. Mosken är från 1600-talet och har fått namnet efter den färg som kaklet som pryder dess ınnerväggar har. Kaklet är typıskt för Turkıet. Blå

Dag tre i Köpenhamn, hemresa
fredag 2 augusti 2013 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Vi hade först tänkt att checka ut vid klockan 10.00 och sedan åka ut till ett slott utanför Köpenhamn för att sedan ta färjan från Helsingör till Helsingborg. Vi ändrade dock på dessa planer och 9.15 åkte vi direkt hem.

Dag två i Köpenhamn
torsdag 1 augusti 2013 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Efter frukost gick vi till Ströget för en shoppingtur. Efter en stunds shopping bestämde vi oss för att kliva om bord på en av Canal Tours sightseeingbåtar, som avgick från en kaj i närheten av Ströget. Klockan 11.00 började vår en timma långa guidade båttur. Från vattnet fick vi

Första dagen i Köpenhamn
onsdag 31 juli 2013 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Efter några timmars bilresa och ett lunchstopp i Skåne, anlände vi till vårt vandrarhem Danhostel Copenhagen City vid 14.00-tiden. Eftersom incheckningen började från klockan 14.00, kom vi precis lagom i tid för den. Efter att ha lämnat bagaget på vårt åttabäddsrum och parkerat om

Dag fyra i Moskva, hemresa och reflektioner
söndag 31 mars 2013 - Moskva, Ryssland

Många ska ha kallat St Petersburg för världens vackraste stad och även om jag kanske inte kan hålla med om det fullt ut, är den onekligen vacker. Hela staden är byggd kring ett nätverk av kanaler och floder smyckade av vackra broar. Stadskärnan kantas av vackra byggnader, storslagna

Dag tre i Moskva
lördag 30 mars 2013 - Moskva, Ryssland

På morgonen begav vi oss till Tetiakovgalleriet, som med sina 150 000 verk är det främsta museet för rysk konst från 1100-talet fram till 1900-talet. Tatiana gav oss en guidad visning som började med ryskt ikonmåleri. Dessa målningar hade ett enkelt formspråk och ett tydligt budskap. De

Dag två i Moskva
fredag 29 mars 2013 - St. Petersburg, Ryssland

Efter frukost gick vi ner till hotellets lobby för att möta vår nya guide Tatiana. Vår lilla grupp som till en början bestått av sex personer och sedan minskat till fyra, hade nu utökats med ytterligare femton personer som rest direkt till Moskva. Totalt var vi därför nitton personer i

Dag ett i Moskva
torsdag 28 mars 2013 - St. Petersburg, Ryssland

Jag gick upp klockan 5.40 för klockan 06.10 hämtades vi av vår guide Marina. Tillsammans gick vi till den närbelägna tågstationen för att ta 07.00-tåget till Moskva. Vår lilla grupp på sex personer blev två personer kortare, då en mor och en dotter från Stockholmsområdet skulle åka

Dag fyra i St Petersburg
onsdag 27 mars 2013 - St. Petersburg, Ryssland

På förmiddagen åkte vi till Katarinapalatset i Tsarskoje selo, cirka tre mil utanför St Petersburg. Färden tog cirka en halvtimma och när vi kom fram till möttes vi av en liten blåsorkester som spelade ”Du gamla du fria” för oss. Alla blev förvånade över att orkestern visste att vi

Dag tre i St petersburg
tisdag 26 mars 2013 - St. Petersburg, Ryssland

Jag hoppade över frukosten, då den ändå inte smakat gott dagen innan. Istället åt jag lite bröd som jag hade köpt dagen innan. Klockan 10.30 blev vi hämtade av guiden Marina och chauffören Irina för att åka till Eremitaget, som är ett av världens mest berömda konstmuseer. Museet

En kort resa till Köpenhamn

En kort resa till Köpenhamn

31 juli 2013 - 2 augusti 2013

Rundresa till St Petersburg och Moskva

Rundresa till St Petersburg och Moskva

24 mars 2013 - 31 mars 2013

En rundresa där vi besöker St Petersburg och Moskva.

Weekendresa till Wien

Weekendresa till Wien

27 april 2012 - 1 maj 2012

En weekendresa till Wien med föräldrarna och svärföräldrarna.

Weekendresa till Madrid.

Weekendresa till Madrid.

15 februari 2012 - 19 februari 2012

En weekendresa till Madrid.

Weekendresa till Paris

En resa till Istanbul.

Prag

Prag

2 juni 2011 - 5 juni 2011

En weekendresa till Prag.

Rundresa i Provence

Rundresa i Provence

21 april 2011 - 28 april 2011

En rundresa i Provence med hela familjen.

Weekendresa till Helsingfors

Weekendresa till Helsingfors

17 mars 2011 - 20 mars 2011

En weekendresa till Helsingfors.

Rom

Rom

20 februari 2011 - 26 februari 2011

En resa till Rom.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Bettan uppdaterar sin resa