Stads vandring
måndag 4 november 2019 - Madrid, Spanien

Måndag i Madrid, rätt okej. En hel del butiker var stängda igår och pubar/barer faktiskt. Idag sista dagen här, lite trist. Gillar att vara borta att resa att titta på folk att delta att bara vara. När man går gata upp och gata ned så möts man av otroligt mycket turister. Folk med kamera

Hard Rock nästa
söndag 3 november 2019 - Madrid, Spanien

Heldag nr 2 i Madrid. Vi köpte ju ett typ turistkort för att kunna åka buss, pendel o T-bana. Slutar som alltid med att vi går och går. Hittar dock lite roliga saker på vägen. Skobutiker tex. Fantastisk skostad. Blir nog minst 2 par med hem 😊Härligt att öppna dörren och ute lyser

Längs Madrids gator
lördag 2 november 2019 - Madrid, Spanien

Sov sköna 10 timmar inatt och var nog lite tröt o vresig, ändå. Stackars Tom.En skön dusch i n luten skrubb och sedan ut på Madrids gator. Tom ute efter frukost jag efter kyrkor och fina byggnader. Blev chorros att dela på och lite mer mack aktigt till Tom. Vi har ju en liten plan vad vi

Åker mot varmare luft
fredag 1 november 2019 - Madrid, Spanien

Blev en väldigt kort natt för en väldigt trött fru. Åkte till Robertsfors igår och lämnade våra små, Tom såg Skellefteå vinna och på hemvägen åkte vi förbi Amalia för att hämta en tröja. Var hemma vid 11 tiden. Kl 5 i morse ringde alarmet. Jag vaknade inte. Tom fick ruska om mig

Mot Sverige
tisdag 23 juli 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Singapore - Moskva 881,5 milVi blev sittande i planet drygt 1 timme innan vi äntligen lyfte. Och jag som var lite nödig redan när vi steg på.På 10 000 meters höjd åskar och blixtrar det över Kuala Lumpur. Mäktigt skådespel. Blev ett litet avbrott i min film, A star is born.Orkade faktiskt

Sista Balidagen
måndag 22 juli 2019 - Sanur

Sista dagen på Bali. Nästan 3 veckor har vi varit ute. Vi 4, Amalia Tom och Peder och jag såklart. Härligt att ha hela dagen till bad och kanske en Bintang 😃Ta dom sista bilderna, snurra de sista dragen i Pokémon och sitta en sista gång på en restaurang vid havet.En fantastisk baddag

Stadspromenad

Mycket snack och lite verkstad. Alltså ang snorkeltur till slutet av korallerna. Otroligt varmt idag, 34 grader maxade vi på. Stora vågor. Jag menar så stora vågor att det bubblade när dom åkte över mitt huvud. Vi hade stora problem att simma och mer eller mindre bara go with the flow.

Mot bali
söndag 21 juli 2019 - Sanur

Vaknar till en dunk i dörren. Peder var visst pigg idag. Vi brukar stiga upp kl 8:45 och gå till frukost 9:05. Peder kom 9:03 och jag låg fortfarande på min kudde. Fick visa mitt rätta jag.Efter frukost tog vi vårt pick och pack och stod ute på lilla gatan och väntade på en åsnetransport

Snorkling

Sov som en gudinna inatt. Mjuk säng, skönt täcke och 2 mycket fina kuddar. Jo man tackar. Ingen semester utan tuppar, även här verkar dom finnas och galer från klockan 5 på morgonen. Vi har även en moske någonstans i skogen, där skriker dom klockan 18:00. Alltid ska det vara något. Inga

Åsnefärd

Tid är någon som är olika viktigt på olika platser på vår jord. Vår avgång med färjan är 11:00 vi startar ca 1120 Pga lite dåligt havsväder blir vi totalt 1 timme sen. En timme av viktig soltid. Vår matklockan hamnar också fel, för vissa i sällskapet.I 3 timmar satt vi instängda i

På tu man hand till Madrid ❤️

På tu man hand till Madrid ❤️

1 november 2019 - 5 november 2019

Vad kan vara mer läkande än att byta miljö 😊 Ser fram mot en mysig weekenda i Madrid med tapas vin o fotboll. Bort från ett kyligt Umeå för några dagar.

Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

23 juli 2019 - 23 juli 2019

Åker på en helt otippad resa 🤣 3 veckor på Bali med både födelsedag och bröllopsdag. Vi ska bo på typ 7-8 olika hotell. I samband med att vi byter hotell åker vi buss och gör div utflykter/guidade turer. Mycket bra 👍 Spännande. Mycket sol, bad och snorkling. Vi ska även besöka en liten bilfri ö som heter Gili Tarawanga. Här är en färga inblandad 😅 Med på resan är Amalia och Peder. Så himla kul 🎉🎉

Amalias 30års crusing

Amalias 30års crusing

2 november 2018 - 2 december 2018

En månads semester med start i Rom. Kryssning till San Juan (Puerto Rico) och en vecka till på samma fartyg, i Karibien. Barbados, Grenada, Dominica mfl. Ja, Amalia fyller ju 30 på resan. Hennes dag firar vi på Barbados. Skepp ohoj va skoj vi ska ha 🥂💜🌺💃🏼🎉☀️🛳

Sweden Rock 2018  💃🏼 🎸🏕

Sweden Rock 2018 💃🏼 🎸🏕

4 juni 2018 - 11 juni 2018

I år drar vi söderut för vår musikvecka. Foo Fighter i Göteborg för att sedan åka ned till Sölvesborg o Sweden Rock. Tältet är med. Vår polare har dock valt vår Toyota som husrum.

Valborg i huvudstaden

Valborg i huvudstaden

26 april 2018 - 1 maj 2018

Vårhäng, chill, fotboll o konsert 💃🏼🎉 härliga dagar för paret Bergström

Sweden Rock 2018 💃🏼🎸⛺️

Sweden Rock 2018 💃🏼🎸⛺️

4 juni 2018 - 11 juni 2018

Bil och tältsemester 2017

Bil och tältsemester 2017

31 juli 2017 - 7 augusti 2017

En bilsemester som innehåller tält och 3 hundar. Kan gå hur som helst. Hoppas på sol och värme. Åker mot Jämtland, Härjedalen, Hälsingland, Dalarna och Värmland. Har ett antal ställen vi ska besöka men utan tidsschema och press. Några ishallar ingår i resan 👍 Ska försöka vara tillbaka till måndag 14 augusti 🤣🤣

Bakvända resan

Bakvända resan

10 april 2017 - 30 april 2017

Reser fel tid på året o en kryssning i fel riktning. Menas att vi gör en vårkryssning från Fort Lauderdale, Karibien o sedan raka vägen upp till South Hampton med flyg hem från London. Åker med det fina o roliga fartyget Independenc of the Seas

New York - Miami by car

New York - Miami by car

23 juni 2016 - 10 juli 2016

En intensiv resa, 2 veckor. New York, Niagarafallen, Washington, 4 Juli (nationaldag) födelsedag o bröllopsdag. Och en HEL del där emellan. Med på resan är också Amalia o Peder.

November kryssning Barcelona - Rio de Janerio

November kryssning Barcelona - Rio de Janerio

18 november 2015 - 9 december 2015

På denna härliga resa till Brasilien tar vi med vår dotter Amalia. Det var några resor sedan hon följde oss sist. Hoppas ni vill följa oss. Vi startar kl 9:00 från Mariehem ;-) Planerade stopp, Barcelona, Cádiz, Lissabon, Funchal, la Palma, Recife, Rio de Janerio

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Annika uppdaterar sin resa