Table mountain bla
måndag 8 november 2010 - Värmdö NV, Stockholms län, Sverige

6/11 Efter en natt på Mouille Point med utsikt över havet och Robben island var det dags för sightseeingbussar igen.Vi åkte genom centrala Kapstaden upp till teleferiken upp på Taffelberget. Solen sken men det var kallt och blåsigt däruppe. Utsikten var dock fantastisk uppe från toppen och

Jättelexusen igen
måndag 8 november 2010 - Värmdö NV, Stockholms län, Sverige

1/11 Dags att åter åka till flygplatsen och nu var jättelexusen framme igen. Vid incheckningen lyckades vi få platser vid nödutgången så vi fick rejält benutrymme. Serveringen drogs igång så fort vi kommit upp i luften och vi åt och drack i 8 timmar tills vi landade i

Golf Dubai
måndag 8 november 2010 - Värmdö NV, Stockholms län, Sverige

31/10 Dags för golf på Emirates golfklubb. Chaufför med Lexus igen. Hotellet hade bara Lexusar och chaufförerna var utan undantag nvandrade från andra länder. denna dag var chauffören indier som hade familj i Indien som han endast träffade under semestern. Klubbhuset på Emirates var under

Första anteckningen
måndag 8 november 2010 - Värmdö NV, Stockholms län, Sverige

Redan i Kapstaden sedan ett par dagar. Skall försöka återge vad som hänt hittills. Dock lite stimmigt i rummet, då en tysk sitter och skypar vid mitt skrivbord. 29/10 lämnade vi alltså Stockholm, mellanlandade i Frankfurt och bytte terminal och gick ombord på Emirates flight till Dubai.

Chile, Pesos,hemma i Fågelbro och Summering

Chile har lite konstig valuta, så vår middag o Puerto Varas gick på 31.500 pesos, vi får se om vi tar oss hem. Middagen i Santiago var fantastisk och kostade 60.000 pesos, men det var den värd. Se bilden där Alf håller koll på kursen. Vi tillbringade hela dagen i Santiago tillsammans med

Chile

Vi lämnade hotellet i Bariloche jättetidigt i morse och har rest hela dagen. Dels med 3 båtar, dels med 4 bussar. Båtfärderna gick genom de vackra sjöarna i Anderna. Vegetationen var obegripligt fantastisk med jättehöga träd som växte enda ner till vattnet. Det fanns människor som

Argentinas alper
onsdag 26 november 2008 - San Carlos de Bariloche, Río Negro, Argentina

Diego hämtade oss 06.30 för färd till flygplatsen. Vi flög till Buenos Aires där vi fick vänta ett par timmar på flyget till Bariloche. Det är en omväg på ca 200 mil att flyga via BA, men det var enda möjligheten. Jag passade på att köpa min andra väska i flygplatsshopen. Hotellet

Pingviner med mera
måndag 24 november 2008 - San Carlos de Bariloche, Río Negro, Argentina

Jag glömde en detalj om sista kvällen i Buenos Aires. Vi skulle till en restaurang som vi läst om i Damernas värld och taxichauffören glömde Alf. När vi kom fram till adressen fanns där ingen rest. bara en lång trappa upp med stora ljusstakar i. Vi gick upp och det visade sig vara ett

Höglunds behagar att skämta
lördag 22 november 2008 - San Carlos de Bariloche, Río Negro, Argentina

Ikväll när vi skulle ut och äta, hoppade jag in i taxin och sedan drog den iväg med en farlig fart. Alf stod kvar på gatan. Jag började protestera på engelska, men det hjälpte ju inte, tills jag skrek stopp. Då stannade han med tjutande däck, så Alf kunde springa ikapp. Vi skulle på en

Rio de la Plata
fredag 21 november 2008 - Colonia Del Sacramento, Colonia, Uruguay

Den 19 november besöker vi Uruguay under en dag. Det är en båtfärd på en timme över Rio de la Plata till den lilla orten Colonia de Sakramento i Uruguay. Jag hade tänkt mig sitta på soldäck och titta ut över det blå vattnet, men vattnet var brunt, varför vet jag inte och båten var

Atlantkryssning till Tampa i Florida och vidare till Mellanamerika

Atlantkryssning till Tampa i Florida och vidare till Mellanamerika

2 november 2016 - 27 november 2016

Flyg Arlanda - Rom. HollandAmerica-line Civitavecchia - Mallorca - Cartagena - Malaga - Funchal Madeira - 8 dagar över Atlanten - Tampa, Florida. Nästa kryssning - Key West - Honduras - Guatemala - Mexico - åter Tampa. Hyrbil Tampa - Fort Lauderdale Flyg Fort Lauderdale - Arlanda.

Dubai, Sydafrika

Dubai, Sydafrika

29 oktober 2010 - 28 november 2010

Sydamerika

Sydamerika

30 oktober 2008 - 1 december 2008

Paris, Salvador, Rio de Janeiro, Iguazu falls, Buenos Aires, Pampas, Colonia del Sacramento, Valdes, Bariloche, Santiago de Chile, Sao Paolo, Frankfurt, Stockholm

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Margareta uppdaterar sin resa