Hej! Jag heter Gun-Britt Maulin. Min man, Gert, och jag har gjort många spännande resor tillsammans. Vi började skriva i Resdagboken när vi gjorde vår rundresa i Kina 1997. För några år sedan köpte vi ett penthouse i Nerja i södra Spanien. I september 2017 köpte vi ett hus strax utanför Nerja och nu har vi sålt vårt penthouse. Så framöver kommer vi att tillbringa mycket tid i vårt härliga hus i Nerja. Huset i Nerja kommer inte att hindra oss från att göra fler spännande resor. Vi har båda slutat att jobba och, förutom att utforska Andalucía, har vi många spännande resmål på vår önskelista. Vår sena resa, i februari, var en golf- och vinresa till Sydafrika. Nästa äventyr funderar vi på. Får se vad det blir😉.
hemstad Höllviken, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Höllviken, Skåne län, Sverige
Helikoptrar vattenbombar och vi summerar vår resa
söndag 24 februari 2019 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

I dag surrar helikoptrarna på nytt över Franschhoek. Nya bränder rasar igen uppe i bergen. Men denna gången brinner det lite längre bort och vi drabbas inte av brandrök och aska som flyger i luften. Vi tog bilens h körde upp till Franschhoek Pass och Mont Rochelle Nature Reserve. Där kunde

Saturday market och Day Spa
lördag 23 februari 2019 - Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Så var det lördag och dags för marknad igen, denna gången i Franschhoek. Ungefär samma upplägg som i Hermanus, dvs många olika saker till försäljning allt ifrån afrikanskt handarbete till handsydda hattar, barnkläder, prydnadsgrejor, blommor, frukt, tavlor till mat o dryck av olika slag.

Golf på Pearl Valley - Jack Nicklaus signature golf🏌️‍♀️🏌️‍♂️
fredag 22 februari 2019 -

Wow, vilken bana!När vi anlände blev vi hämtade med bil och körda till vår golfbil som var förberedd med kylväska med is och vatten😲! Incheckning och sen bollar på driving-rangen snyggt staplade i en pyramid🔺. Greenerna supersnabba och fairway kändes som att gå på en mjuk

Vinden vänder, branden sprider sig och vi provar fler viner
torsdag 21 februari 2019 - Franschhoek, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Förmiddagen ägnade vi åt att promenera runt i Franschoek men även att titta på alla helikoptrar och brandbilar som samlats vid infarten till Franschhoek. Vinden bar vänt i dag och branden har tagit fart igen. Röken gör sikten dimmig och luften rökig. Trist! Franschhoek är en liten stad

Golfrunda nr 6🏌️‍♂️🏌️‍♀️och brand i bergen
onsdag 20 februari 2019 -

I dag var vi inbokade på Boschenmeer GK, en golfklubb som ligger i närheten av Paarl, ca 30 min bilväg från Franschhoek. Vi spelade med ett engelskt par som bor tre månader i ett hus på golfbanan. Upplevelsen var väl sådär... Ingen driving-range bara chip- och putt-område. Banan var hårt

Besök på vingårdar
tisdag 19 februari 2019 - Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Vi bokade in oss på Franschhoek Wine Tram, som är en slags ”hop-on-hop-off-tur” runt vingårdar i och omkring Paarl och Franschhoek både med buss och tåg. Det finns 8 olika linjer som kör till 26 olika vingårdar. Eftersom vi inte hade en aning om vilka vingårdar vi ville besöka så

Nu är vi i Franschhoek
måndag 18 februari 2019 - Franschhoek, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

I dag lämnade vi Hermanus och körde till Franschhoek. På vägen passerade vi enorma fält där man troligen precis skördat spannmål. Dessutom mängder av fruktodlingar. Vi körde också över ett bergspass, som syns på en av bilderna. Längs vägen var det flera vägarbeten. I början av

Golf igen och en havsnära lunch😎
söndag 17 februari 2019 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Så var det dax för runda nr 2 på Hermanus GK. I dag utmanade jag Gert i poängtävling, som han vann med 2 p. Gert gick in på 29 p o jag på 27 p. Vi spelade med ett trevligt engelsk par. Egentligen har vi inte träffat på några otrevliga människor här utan tvärtom, alla är väldigt

Local market och shopping
lördag 16 februari 2019 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

I dag vaknade vi till en mulen himmel och duggregn🙁. Hrm... det hade i inte planerat...OK, det är bara attgilla läget - vi startade dagen med en lokal marknad som hålls varje lördag i Hermanus. Riktigt mysigt och annorlunda! Mängder av lokala företag som sålde allt ifrån frukt och grönt

Hermanus GK
fredag 15 februari 2019 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

I går besökte vi Grotto Beach och unnade oss en lat dag på stranden. Men vilken strand! Härlig vit sand, enormt bred och mer än en mil lång! Vi hyrde solstolar och parasollet. Förhållandevis dyrt, 150 Rand (90 SEK) för en stol o en parasoll. Fastän där var en del del människor kände vi

Sydafrika - golf- och vinresa

Sydafrika - golf- och vinresa

3 februari 2019 - 25 februari 2019

Den 3 februari reser vi till Sydafrika/Cape Town för en tre veckors vistelse med fokus på golf och vingårdar. Resan har vi bokat genom Golf in the Garden Route i Cape Town. Vi kommer att bo i Stellenbosch, Hermanus och Franschoek och totalt spelar vi 7 rundor på olika banor. En guidad vintur är bokad, likaså en tur till Robben Island. Får se vad vi mer kommer att hitta på!

Köln och frieri

Köln och frieri

30 april 2011 - 1 maj 2011

Inte kunde jag gissa att jag skulle kom hem från den här resan med en tjusig förlovningsring på fingret!

Barcelona över en långhelg

Barcelona över en långhelg

20 september 2012 - 22 september 2012

Vi reste till Barcelona med Mats och Berith över en långhelg. Vilken fantastisk stad! Massor att titta på, framförallt Gaudis verk och Sagrada Familia. Men även shopping, caféer, restauranger, strand och hav.

Astrid Lindgrens Värld

Astrid Lindgrens Värld

17 juni 2017 - 18 juni 2017

I julklapp fick våra barnbarn en resa med oss till Astrid Lindgrens värld i Vimmerby. Vi bokade vars en stuga i den nybyggda stugbyn och tillbringade två intensiva dagar på Astrid Lindgrens Värld.

Athen över en långhelg

Athen över en långhelg

9 juli 2016 - 12 juli 2016

Vi reste till Athen tillsammans med Berith och Mats, Jerry och Rebecka. Vi bodde strax utanför Athen, nära stranden och hade några riktigt slappa och härliga dagar.

Gert fyller 60 år - till Kreta med barn och barnbarn

Gert fyller 60 år - till Kreta med barn och barnbarn

6 september 2014 - 11 september 2014

Gert fyller 60 - och vad passar väl bättre än att fira födelsedagen med barn, respektive och barnbarn på ett Ving all-inclusive på Kreta! Vi hade en jättetrevlig vecka där! Gert och jag bodde i en trevlig lägenhet med poolen direkt utanför terrassen. Där hängde vi allihopa stor del av dagen. Barnen med familjer fick vars en lägenhet lite utspridda här och där. Frukosten och middagen pt vi tillsammans. Annars rådde var ochen om sig själv men det blev ändå att vi var tillsammans stor del av tiden.

Marbella med Berith och Mats

Marbella med Berith och Mats

29 juni 2013 - 4 juli 2013

En tripp till Marbella med Berith och Mats. Vi kan väl resa ner och titta på lägenheter, sa Berith några månader tidigare. Tja, titta kan man ju alltid! ....Och kanske passa på att äta och dricka gott samtidigt....!

Scotland över en week-end

Scotland över en week-end

16 maj 2012 - 19 maj 2012

En week-end I maj reste vi, tillsammans med Mats och Berith, till Edinburg i Scotland. Mats och Gert skulle besöka leverantörer där och då passade Berith och jag på att följa med.

Nice med barn och barnbarn

Nice med barn och barnbarn

11 augusti 2012 - 19 augusti 2012

Vi hyrde ett fantastiskt hus i utkanten av Nice och bjöd våra barn med respektive på en vecka där. Det enda barnbarnen som fanns på den tiden var Alice. Vi hade en jättemysig vecka!

Hurtigrutten från Kirkenäs till Tromsö

Hurtigrutten från Kirkenäs till Tromsö

7 augusti 2017 - 10 augusti 2017

Under några dagar fick vi uppleva en fantastisk natur i NordNorge. Från Kirkenäs i allra nordligaste delarna till Tromsö. Bilder finns under "2017/Med Hurtigrutten från Kirkenäs"

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Gun-Britt uppdaterar sin resa