51år 3 barn 2 barnbarn.älskar att resa.
Senast aktiv - från Alvered, Västra Götalands län, Sverige
Dagen D!
lördag 30 mars 2013 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Så var det lördag, Påskafton visst. GLAD PÅSK till er alla. :) Så fort tiden går, men det visste jag ju redan innan. 2 veckor är ju ingenting. Vi har inte gjort så mycket mer än att handlat, solat och badat. Som tur var kom ju värmen, det såg lite oroväckande ut de första dagarna. Här

Kaka på kaka!
onsdag 14 april 2010 - Bang Sa-re, Chon Buri, Thailand

Kaka på kaka blir det nu, för i dag är det tisdag, nej onsdag e det väl, jo onsdag e det. Nu sitter vi på ett internetcafe i Bangkok. jag skickar det jag skrev för några dagar sedan, och passar på att uppdatera er ang. våra dagar här i Bangkok. Vi kom ju hit måndag vid tvåtiden,

Halloj! Liten summering.
onsdag 14 april 2010 - Bang Sa-re, Chon Buri, Thailand

Halloj! Liten summering, tror att det blir lite upprepning, men nu skriver jag detta i en mapp så det inte ska ta så lång tid, när jag har internet nästa gång. Har lite "dötid" nu. Nu drar det ihop sig, i dag åker vi till Bangkok. Just nu bara väntar vi på att tiden ska gå. Vi ska åka

Thailand är fantastiskt!!!!
torsdag 8 april 2010 - Bang Sa-re, Chon Buri, Thailand

Ojojoj, vad tiden gått fort. Jag försöker att inte tänka på det, men om en vecka är vi hemma, eller på väg. I går åkte vi ut med en speedbåt, 3 öar runt. Först stannade vi utanför KhoKrok, där fiskade vi. Det var kul, jag fick 3 fiskar. Bl.a en Barracuda, ca. 12cm. lång :) Håkan

Längesedan.
söndag 4 april 2010 - Bang Sa-re, Chon Buri, Thailand

Ojojoj, nu har ni fått vänta länge. Varje gång jag lyckats logga in på denna sidan, har jag försökt lägga in bilder. Men det är otroligt trögt. Nu tänkte jag att det var dax att skriva lite istället. Innan min internet tid tar slut. Vi firade vår bröllopsdag, med att jag fick med

Oväder, nr.2
tisdag 30 mars 2010 - Bang Sa-re, Chon Buri, Thailand

Ps. Nu bor vi på vån 5, så det känns lite behagligare att ta trapporna. De nio våningarna i BanPhee, hade jag aldrig vant mig vid. Jag var som en trasdocka varje gång jag kom upp. ;))I natt var det dax för oväder nr.2. Oj vad det åskade, blixtrade och blåste. Vi som hade tvätt på tork

Pattaya.
måndag 29 mars 2010 - Bang Sa-re, Chon Buri, Thailand

Ja, så var vi äntlen i Pattaya igen. Det känns ju som att komma hem igen. Nu är klockan 24 ung. Men vi kom i förmiddags. Efter att ha installerat oss i våra dyra rum. Ringde jag Mimmi, och frågade om hon ville med till poolen. OM HON VILLE. Så vi drog ner, och badade, jag simmade mina

Koh Samed
söndag 28 mars 2010 - Bang Sa-re, Chon Buri, Thailand

Jahaja, inget av det som jag skrev igår, fastnade visst inte. jag blir så trött, på denna resedagboken ibland, (varje gång). Men nu har vi iallafall varit på Koh Samed två dagar i rad. Det är jättefin sand, å härligt rent vatten. I dag (söndag) var det rätt stora vågor, som vi kunde

Fredag idag!
fredag 26 mars 2010 - Pattaya, Chon Buri, Thailand

Hahaha, vad roligt. I går gnällde vi ju lite på frukosten, oss emellan alltså. Frågade om de inte hade någon sallad. I dag fick jag sallad. Sallad gurka tomat lök vitkål. Fantastiskt, eller hur? Genast blev ju livet lite lättare. ;)) Ja, så var det ju det där med KhoSamet. Vi skulle ju

Sa har det gatt en vecka.
torsdag 25 mars 2010 - Bang Sa-re, Chon Buri, Thailand

I går, onsdag tog vi en minibuss från Lopburi till Banphee. Resan tog ca. 4,5 tim, men bussen var ny och bekväm. Så det var ok. Vi fick våra rum, som vi bokade via internet dagen innan, de var med ok. Gick ut en sväng i omgivningarna, en låååång gata. Vi insåg ju att vi hamnat väldigt

Familje resa till Florida.

Familje resa till Florida.

25 mars 2013 - 7 april 2013

Nu var det dags för en tripp igen. Jag och barna och barnbarna drar iväg till Florida. Ska bli skönt. Ingen av oss har varit i USA, så lite spännande blir det.

Thailand 4. 2012

Thailand 4. 2012

23 mars 2012 - 20 april 2012

Hej alla. Snart dags igen.Denna gången kommer det bli väldigt roligt och annorlunda mot de tidigare resorna. Denna gången åker vi direkt från Bangkok, med flyg till Puket. För att långsamt ta oss uppåt i landet, mot vårt slutliga mål Pattaya. Denna gången åker det med 4 ungdommar som inte varit med tidigare. Denna gången åker jag som singel. Ha det gott. Kram, Elisabet J.

Thailand nr:3

Thailand nr:3

17 mars 2010 - 15 april 2010

Nu är resan beställd och betald. Vi åker med min bror Dennis och hans fru och dotter. Den som väntar på nåt gott.....Rutten är inte riktigt spikad ännu, men det blir lite rundturer.

Island

Island

29 juli 2007 - 5 augusti 2007

En härlig, blåsig vecka på Island, Kefflavik. Vi (Karin,William och jag) bodde hos bekanta. Blev proffsigt guidade, till alla sevärdheter.

Thailand

Thailand

17 mars 2008 - 16 april 2008

Pattaya, Koh Chang, Bangkok. Snart på väg.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Elisabet uppdaterar sin resa