Älskar flygplatsmiljöer. Älskar att komma tillbaka till gamla platser, men framförallt att se nya. Älskar kulturer och traditioner. Älskar att resa. Vill veta allt om andras resor, för att få idéer och inspiration. Att resa är att leva.
hemstad Ystad, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Skurup, Skåne län, Sverige
Hemma bra, men borta bäst?
fredag 5 september 2014 - Mellieha, Malta

Då var vi tillbaka, hemma i Sverige åter igen. Alltid lika tråkigt att avsluta ett äventyr, men alltid lika skönt att komma hem efter att hemfärden börjat...Vår vecka tillsammans på Malta har varit helt fantastisk! Hotellet vi bodde på var väldigt bra. Seabank Resort & Spa – All

Gott nytt år!
måndag 2 januari 2017 - Milano, Lombardiet, Italien

Milano kort och gott:Superfantastiskt sällskap, god mat, GOTT VIN, dyrt.... spårvagnsäventyr (Ida tvingade på oss på en spårvagn som åkte typ ut ur stan; så fick vi gå in haha).Fick sett Castello Storzesco, Navigli (Milanos Venedig)... fick gått runt MASSOR, gick till Toni&Guy och

Fantastiska påsk!
tisdag 18 april 2017 - Skurup, Skåne län, Sverige

Riga är en riktigt fin stad!Vi bodde på PK Hotel RIga, som ligger ca 10 min från centrum. Promenerade genom stadsparken för att komma in till Gamla Stan. Riktigt mysig park. Vädret var fint under helgen, men såå kallt - så vi fick aldrig haft pick-nick i parken. Under sommartid är detta

Kallt men härligt!
fredag 14 april 2017 - Riga, Lettland

Sjukt att säga, men igår var vi nog lite jetlagda alltså!Kom till hotellet vid två lokal tid, gick mot stan... gick runt som yra höns i stan (passande nu i påsk ju haha), drack öl, åt god soppa, drack mer öl - crashade. Så vi bestämde oss för att gå tillbaka till hotellet och äta

Snö och kyla, we love!
söndag 10 januari 2016 - Skurup, Skåne län, Sverige

Berlin var fantastiskt! Då bortsett från att jag var dålig hela tiden. Förkylningen från helvetet kom några dagar innan vi åkte.... och satte sig på halsen framförallt. Skönt för familjen, att ha en mindre högljudd Emelie med sig! Haha :-) Vi bodde en bit från centrum

Staden för njutning.
söndag 27 juli 2014 - Skurup, Skåne län, Sverige

Då var man hemma igen. Full rulle hela denna semester. Vi kom hem smidigt som tusan från Prag. Taxin kom till hotellet som bestämt, flyget lyfte som planerat, väskorna var lite sena (men då tog vi oss vars två röda pölser - muuuuums). Kom precis på tåget till Malmö..... och så kom vår

Som fisken i vattnet...
tisdag 22 juli 2014 - Prag, Tjeckien

... trivs vi i Prag! Ett. Här är otroligt vackert. Byggnader står fantastiskt ståtligt. Älskar att det inte är så himla moderniserat överallt. Man kan bara gå, gå och gå... runt varje hörn hittar man något nytt vackert som man kan beundra. Två. Maten. Som vi ätit allra redan. Minst

En vecka går alldeles för snabbt..
fredag 19 juli 2013 - Skurup, Skåne län, Sverige

Jaha, då var man hemma igen - till moln och den så kallade Svenska sommaren. Hej Sverige! Saknar redan Kemer - solen, värmen, badet, doften av solkräm och avkopplingen som var total! Jag och Christopher hade en helt underbar vecka tillsammans, på vår första All Inclusive resa. Och det blir

Underbart!
fredag 7 juni 2013 - Rotterdam, Zuid-Holland, Nederländerna

Började BRA med ett fullproppat tåg in till Malmö... sen tåget till Kastrup ska vi inte snacka om. Om det finns ett ord som är snäppet ÖVER fullproppat så var det precis så. Stod som kossorna på slaktgårdarna i USA. Men sen checkade jag in och dödade tid på flygplatsen med att dricka

Ön att komma tillbaka till!
tisdag 15 januari 2013 - Skurup, Skåne län, Sverige

År efter år har jag frågat mig själv VARFÖR folk åker till ett ställe på charter, där vart man än går hör man svenska, menyerna är på svenska, aftonbladet säljs i affärerna och där man inte ens behöver prata det lokala språket för att bli förstådd. MEN efter en fantastisk

Påskweekend

Påskweekend

13 april 2017 - 16 april 2017

Vi myser i Riga över påsken. Här ska det bli sightseeing, ätas god mat och en del dryck ska ner!

Nyår i Milano, why not!

Nyår i Milano, why not!

28 december 2016 - 2 januari 2017

Drar med bästisarna till Italys finest :-) Ett fint sätt att välkomna 2017 på!

Jobba på varmare breddgrader

Jobba på varmare breddgrader

12 september 2016 - 19 september 2016

Konferens söderut - varför jobba i höstväder när man kan jobba i sommarväder? Tack chefen!

Em & Ell gör det igen

Em & Ell gör det igen

26 augusti 2016 - 28 augusti 2016

Drar till Palma över helgen. Helt ok när man är på vift med bästis.

Tillbaka till Cypern

Tillbaka till Cypern

16 maj 2016 - 23 maj 2016

Eftersom vi älskade Cypern, tar vi oss nu tillbaka till denna fantastiska ö! Dock blir det en ny destination; Fig Tree Bay. Hoppas på en ny underbar upplevelse! (såklart det kommer bli!) Lääängtaaaaar

Marockos fina!

Marockos fina!

27 februari 2016 - 1 mars 2016

Ich bin ein Berliner

Ich bin ein Berliner

4 januari 2016 - 7 januari 2016

Öl, museum och slapp - vad man förtjänar efter en hård höst :P

RHODOS

RHODOS

24 maj 2015 - 31 maj 2015

Jooodåååååå.... firar examen genom att avnjuta en vecka på soliga Rhodos med världens finaste sambo! Sen börjar helvetet med jobb.. (haha) så här ska det njutas!!!!

Ölhak och värmeslag!

Ölhak och värmeslag!

20 juli 2014 - 24 juli 2014

Överraskar Christopher till Prag som 30årspresent :)

Söder om Stöveln!

Söder om Stöveln!

29 augusti 2014 - 5 september 2014

Jag, Christopher och våra föräldrar drar till den lilla ön Malta för att utforska dess kultur, natur och drinkutbud ;) Christopher fyller 30.... och hur firar man detta bättre än med solkräm, snygg bikini (badshorts till herrarna) och paraplydrinkar?

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Emelie uppdaterar sin resa