Disneyland & Macau
fredag 13 februari 2009 - Hongkong, Hongkong

Det ar sista dagen i Hong Kong nu, sista dagen pa min 40 dagar langa resa!! Sjuuuuukt! Jag vill inte hem! (Bara till Johan da :) ) Men man maste val hem och tjana lite pengar sa man kan ut och fara igen! Kanns bra att jag har nastan lika mycket pengar kvar nu som nar jag akte :) Harligt! Idag ar

Omma fotter!
tisdag 10 februari 2009 - Hongkong, Hongkong

3:e dagen i HongKong med pappsen och vi har hunnit med en hel del. Landade kl.18 efter 9 timmar pa ett plan fullt med jobbiga kineser/japaner/asiater.. Pappa kom och motte mig pa flygplatsen och vi tog snabbtaget till stan och hotellet. Jag var ratt trott efter dagen (och med tidsskillnaden) sa vi

Sista dagarna. Lite solbranna mm...
lördag 7 februari 2009 - Sydney, New South Wales, Australien

Vi har nu tillbringat 2 dagar pa den beromda stranden Bondi beach. Och visst var den lite haftig, den var stor(!!) och det var fint vatten och stora vagor... Lyckades branna mina stackars knavack igar, varfor smorjer man inte in sig dar?? Men idag ar det mer brunt. Men sa tror jag att jag har fatt

Turistdag
onsdag 4 februari 2009 - Sydney, New South Wales, Australien

Idag har vi sett det man ska se har i Syndey, operahuset! Vi har gatt huuur langt som helst (i 5 timmar) sa fotterna ommar nu nar vi kom tillbaka till hostelet! Riktigt haftig byggnad var det att se, sa vi har tagit mycket bilder. Och sa har vi sjalvklart sett harbour bridge. Dar man kan ga pa

Bad, bad, bio
onsdag 4 februari 2009 - Sydney, New South Wales, Australien

Vi har fatt utforska lite av Sydney med Reima (och hans svenska kompisar) i mandags och tisdags. Pa mandagen akte vi till en strand som heter RedLeaf och badade, skont att dom hade haj-stangsel runt badplatsen :) Jatteskont att svalka sig och bara slappa! Pa kvallen satte vi oss i HydePark med en

Sydney
söndag 1 februari 2009 - Sydney, New South Wales, Australien

Tänkte bara meddela att vi nu är i Sydney, "hemma" hos Reima, en kompis till Johanna som bor och jobbar här i Sydney. Vi kom hit i morse efter bara 1 timmes flygning från Melbourne. Vi har kommit till ett väldigt sunkigt hostel som har över 100 rum, men idag när vi skulle laga middag så

Melbourne
fredag 30 januari 2009 - Melbourne, Victoria, Australien

Hej. Jag skrev ett kort inlagg igar ocksa, men det fungerade tydligen inte. Tankte bara meddela alla om att vi kom till Melbourne i forrgar, ett hett Melbourne! Graderna okade hela vagen och nar vi kom in i stan var det hela 45 grader!! Forstar ni hur jobbigt det var att ga med vara tunga

Great Ocean Road
måndag 26 januari 2009 - Lorne, Victoria, Australien

Sa, nu ska jag val antligen ta och skriva lite om great ocean road turen vi hade 26 jan- 28 jan! Vi hyrde en liten toyota corolla fran Hertz och borjade farden vid 10 tiden pa morgonen. Var plan var att ta oss till Port Fairy innan kvallen for att sova dar. Det var ett ratt trakigt landskap vi akte

Adelaide
söndag 25 januari 2009 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Vi kom hit till Adelaide igar eftermiddag, nar vi kom utanfor flygplatsen mots vi av en varme som ar mer som den svenska sommarvarmen!! Heeelt underbart! Nu slipper vi svettas bakom oronen mer! (okej, vi har kanske inte svettas bakom oronen, men nastan sa illa!) Vi tog taxin in till hostelet som vi

Snorkling
fredag 23 januari 2009 - Stora barriärrevet, Queensland, Australien

Vi tog baten Wavelength ut pa stora barriarrevet med 17 andra manniskor. Bort fran en gramulet Port Douglas. Var ute pa havet nastan hela dagen och stannade pa 3 olika platser for att snorkla och se det sjukt fina korallerna, och massor av fina fiskar ocksa :) Det var 2 stycken marinbiologer som

Kap Verde

Kap Verde

23 januari 2013 - 31 januari 2013

Sal, Kap Verde

Kroatien

Kroatien

6 augusti 2011 - 13 augusti 2011

En veckas semester på Makarskas riviera.

oslo

oslo

24 september 2010 - 27 september 2010

hälsa på syster i oslo

Thailand

Thailand

27 november 1997 - 17 december 1997

Thailandresa med familjen och interboat

New York (nr.2)

New York (nr.2)

18 september 2008 - 22 september 2008

En resa till "[i][b]The Big Apple[/b][/i]" med Johan, Caroline, Johan H, pappa & Kerstin

Australien

Australien

5 januari 2009 - 14 februari 2009

Efter mycket drömmande och funderingar så åker jag äntligen (en kort sväng) till [b]Australien[/b]! Inga bestämda resmål ännu, men troligtvis blir det en tur längs östkusten och en sväng i södern. Vi får se!

Gran Canaria

Gran Canaria

10 oktober 1995 - 18 oktober 1995

Gran Canaria med familjen

Mallis

Mallis

8 september 2004 - 15 september 2004

Mallis med familjen och båtfolket

Arguineguin

Arguineguin

3 september 1999 - 10 september 1999

Farmor och farfar tar med barnbarnen på en resa till sol och värme

Thailand (nr.2)

Thailand (nr.2)

1 oktober 2001 - 15 oktober 2001

En resa runt med ryggsäck i Thailand med hela [b]The Svensson family[/b] (mor, far, syster, kusinerna, farbror & farmor)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Emelie uppdaterar sin resa