Vi heter Ewa och Magnus. Vi reser en del. Punkt slut.
hemstad Varberg, Hallands län, Sverige
Senast aktiv - från Sankt Gallen, Schweiz
I väntan på en fotbollsmatch
torsdag 7 november 2019 - Sankt Gallen, Schweiz

Tisdag morgon. Ewa körde ner mig till stationen där jag tog tåget ner till Kastrup. Pontus, min kollega på den här resan, hade åkt samma tåg men vi lyckades inte hitta varandra efter det att han hoppat på i Lund. Väldigt märkligt. Visade sig att jag sagt till honom att jag satt längst

Höga berg
onsdag 23 oktober 2019 - Tbilisi, Georgia, USA

Ligger här i rum 105 på Hotel Sharden i centrala Tbilisi. Vi har precis kommit tillbaka från en middag på restaurang. Klockan 1 inatt, lokal tid, ska vi checka ut och 04.15 lyfter vårt plan mot Riga och därefter visare till Kastrup.Det är skittider minst sagt. Kanske lyckas vi få några

Blod och buss
söndag 20 oktober 2019 - Gudauri, Georgia, USA

Igår åkte vi buss. Vi åkte så mycket buss att det räcker och blir över för ett bra tag. De sista sex-sju milen på vägar så dåliga att vi fick lämna vår stora buss och hoppa in i minibussar. När vi äntligen var framme vid gränsen mot Georgien var lyckan fullständig. Nu var det ju

Sjukdom men mycket bra också
fredag 18 oktober 2019 - Jerevan, Armenien

Idag har Ewa varit sjuk så vi blev kvar på hotellet istället för att följa med de andra (minus Roger från Dalsland som också kände att 8 timmar på buss var att utmana ödet). Hon vaknade imorse och mådde illa och var yr, men tyckte jag kunde åka själv. Tror inte det. Hon har legat

Armeniens huvudstad
onsdag 16 oktober 2019 - Jerevan, Armenien

Onsdag eftermiddag i Jerevan, Armeniens huvudstad. Vi är tillbaka på vårt rum på fina Ani Plaza Hotel. Dagen har varit varm (det är runt 25 grader varmt) och vi har en guide som får en att allvarligt fundera på meningen med livet. Jerevan är en trevlig stad, här finns nytt och modernt,

Framme i Tbilisi
måndag 14 oktober 2019 - Tbilisi, Georgia, USA

Tåg till Kastrup, flyg till Riga och klockan blev 23 och då var det dags för nästa flyg, till Tbilisi.Landade lokal tid 03.15, passformaliteterna gick väldigt fort och smidigt, bagaget likaså, och utanför ankomsthallen stod guiden Alex och väntade på Ewa, mig och de andra som valt att

Cambridge - Crawley och där emellan
onsdag 18 september 2019 - Crawley, England, Storbritannien

Hotel Ramada, Crawley, 21.26 lokal tid Jag vaknade redan strax innan halv 6 i min egen dubbelsäng i morse utan att kunna somna om. Dubbelrum-folket däremot, som sov under samma täcke eftersom de missat att det fanns ett till bara det att det låg i en låda, vaknade drygt 2 timmar

Oakham - Cambridge och där emellan
tisdag 17 september 2019 - Cambridge, England, Storbritannien

The Waterman Hotel, Cambridge, 21.29 lokal tid Runt halv 8 i morse kom ett meddelande på Messenger från dubbelrum-folket att de var hungriga. Och eftersom jag själv sovit rätt kasst och dessutom vaknat tidigare än önskat så satt vi snart i hotellets ena hörn på bottenvåningen och åt en

Hereford - Oakham och där emellan
måndag 16 september 2019 - Oakham, England, Storbritannien

The Admiral Hornblower Hotel, Oakham, 21.31 lokal tid Tänkte ju att man kanske kunde sova hur länge som helst med tanke på hur trött jag var igår.Men prick 6 imorse vaknade jag och drygt två timmar senare satt vi alla tre i en kyrka och åt frukost (scrambled eggs, bacon och korv med rostat

Gatwick - Hereford och där emellan
söndag 15 september 2019 - Hereford, England, Storbritannien

The Green Dragon Hotel, Hereford, kl 20.23 lokal tid.04.20 ringde min klocka i morse, en halvtimme senare blev jag upplockad av Mike och Stefan och i den forna elitdomarens bil var vi i ett jäkla skitväder uppe på Landvetter flygplats klockan 6.Norwegians plan till Gatwick lyfte i tid och

Miami Beach

Miami Beach

18 mars 2020 - 2 april 2020

Till Miami Beach, Miami, Florida.

London med Nikki

London med Nikki

26 november 2019 - 29 november 2019

Nikkis 20-års present från Ewa och Magnus blev en resa till London med sin morbror.

Med Malmö FF till Schweiz

Med Malmö FF till Schweiz

5 november 2019 - 8 november 2019

MFF ska spela Europa League mot Lugano, men i St. Gallen.

Ljubljana

Ljubljana

27 januari 2020 - 31 januari 2020

Till Sloveniens huvudstad över Ewas födelsedag, betalad med Eurobonus-poäng.

Malaga med Alvin

Malaga med Alvin

22 maj 2019 - 26 maj 2019

Alvins konfirmationspresent.

Palma ´19

Palma ´19

12 juni 2019 - 21 juni 2019

Nio nätter i Palma på Hotel Almudaina. Som det har blivit runt midsommar de senaste åren alltså.

Kroatien...

Kroatien...

10 augusti 2019 - 3 september 2019

För bonuspengen åker vi gratis med SAS till Split och sen tar vi drygt tre veckor på ön Brac, och kanske någon mer stans.

Till Vilnius

Till Vilnius

23 april 2019 - 27 april 2019

Årets resa med jobbet går till Litauens huvudstad.

Georgien och Armenien

Georgien och Armenien

13 oktober 2019 - 24 oktober 2019

Flyg till Georgien, vidare till Armenien och sen tillbaka till Georgien.

Med bil i Englands södra och mellersta delar.

Med bil i Englands södra och mellersta delar.

15 september 2019 - 19 september 2019

Mike, Stefan, jag och en hyrbil. Till förhoppningsvis Hereford, Worcester, Rutland, Norfolk och andra ställen.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ewa Och Magnus uppdaterar sin resa