Med hela världen framför mina fötter. Som en luftballong som driver med vinden. Att vara på väg. Jag kommer hem snart.
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Tyskland
Påsklov i Allgäu ("Allgoj")
lördag 20 april 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Påsklov!April har delvis haft aprilväder med lite regn och snö. Men hela påsklovet ska det va typ 20 plusgrader och sol.Vi gick på promenad längs en cool bäck häromdan. Blev nästan lite förvånade när det fortfarande låg fält med snö på skuggsidorna här och var.Med min tyska går

Fullt hus
fredag 29 mars 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Svantes Mormor och Morfar har hängt med oss i en vecka. Även Moster Elin var här några dar. Vi utforskade kullarna och bergen, gick ett varv på stan och åt tyska korvar med surkål. Vi gick på teater och turistade på sagoslott. Spanade på grodor, fåglar och hundar i närområdet. Även

Äntligen vardag!
onsdag 6 mars 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Äntligen vardag! Jobbar ca 7.30-14.30, med fika och lunch. Fredagar brukar man kunna gå hem vid 12-12.30. Fantastisk tant lagar lunch med kärlek i tis-tors för en billig penning.Johan och Svante hittar till stan, öppna förskolan och den närmsta utsiktspunkten uppe på Marieberg.Jag har gjort

Roar oss i krokarna kring Kempten
söndag 24 februari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Det är ansträngande med tre-dagars helg. Inte alltid man orkar roa sig tre dagar i sträck.Jag hostar lite fortfarande, men känner mig rätt frisk.Har gått klätterkurs med topprep på grann-anläggningen. Noga med att berätta om säkerheten, bra på roliga lekar på klätterväggen. Några

Allt nytt
måndag 11 februari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Nytt hus, ny stad, nytt land, nytt språk, nytt jobb, ny mataffär. Efter en månad i bil. Vi håller nog fortfarande på att landa lite. Väldigt fint här, bergsutsikt överallt och dagsljus i överflöd (jämför med Norrbotten i januari). Flera gulliga bäckar och promenadvägar utanför

Roadtripavslut
torsdag 31 januari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

I Italien får man kissa gratis. I Tyskland kostar det minst 0,5 €. Lärdom från vägarna!Vanten kan stå själv. Det är ganska lätt. När man har nåt att hålla i och dra sig upp. Har därmed även trillat omkull.Inte kär i Rom. Stort och skitigt. Fin konst och så, men svåråtkomligt

Vårlikt i fina berg
måndag 28 januari 2019 - Rom, Lazio, Italien

Bodde i bergen i dagarna tre. Vi googlade vart det skulle vara varmast och soligast. Vi hamnade i en bergsby i norra Toscana. I Casoli, ovanför Camaiore, just norr om Pisa. Bodde i egen minilägenhet i Fabios house. 10 grader och sol, som beställt. Det var mest sol och vårvarmt, men på

Skojade inte om bergsby!
torsdag 24 januari 2019 - Toscana, Italien

To be continued.

Bil bil bil bil
söndag 20 januari 2019 - Rothenburg ob der Tauber, Bayern, Tyskland

Bil bil bil bil. Fortfarande bästa bilbarnet!Sandra, Lisbeth och Stig i Bremen. Vi fick chili con carne och ris. Svante badade badkar och lekte med taggig blå boll. Johan drack öl. Vi lärde oss Felsen - Klippor/Stenar (landskap). Klappade på musikanterna innan vi for vidare.Till Detmold och

Roadtrip - in i Italien
onsdag 23 januari 2019 - Verona, Veneto, Italien

Vi mellanlandade i Kempten. Gjorde ett kort stopp på reningsverket. Träffade min chef, Dr Z, administrationstanten, amerikanen, praktikanten, samt sa hej till processgubbarna och teknikerna. Dr Z hade bla spenderat en semester i Sverige i Östersund!Vi åt lunch på första bästa ställe i

Föräldralediga tillsammans

Föräldralediga tillsammans

9 januari 2019 - 14 juli 2019

Jag, Johan och Svante ska på äventyr till Kempten i södra Tyskland. Vi ska mest vara föräldralediga tillsammans och leka i berg. Jag ska även smyg-jobba lite på ett reningsverk. De på reningsverket och jag ser det som en gemensam utmaning att vi inte riktigt har ett helt gemensamt språk, men vi tar det på tyska!

I Göttingen, i Göttingen

I Göttingen, i Göttingen

8 september 2013 - 16 mars 2014

Ett äventyr till. Med biogas och ett nytt språk. I en stad jag nästan redan känner. På ett språk jag låtsas att jag kan.

Att slänga sig ut/Take the leap

Att slänga sig ut/Take the leap

19 augusti 2010 - 9 maj 2011

One year as an exchange student at University of British Coulmbia in Vancouver, Canada. Or at least, that was the excuse.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Eva uppdaterar sin resa