Jorden runt på 106 dagar,
hemstad Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Lund, Skåne län, Sverige
American dream.
torsdag 17 december 2009 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Hollywood, Beverly hills, Bel air, Rodeo drive och så filminspelningsplatser förståss. En av oss tyckte att detta var jätteintressant och den andra var inte så begeistrad. Gled i Chaplins fotspår in på Cadillac hotel, Venice beach L.A. Kanske var det hans rum vi bodde i!!?? Vi blev

Kurre Kurre Dutt-on
onsdag 9 december 2009 - Nadi, Västra divisionen, Fiji

Hej på er alla! Så lämnade vi vår första ö Naviti och White Sandy beach. Det blev ett tårfyllt farväl. De sjöng en avskedssång och vi vinkade åt varandra tills ön försvann i fjärran. Vi kommer aldrig mer att träffa dem Tom, Matt, Lucy Sammy mfl, men vi glömmer inte bort veckan med

Bula, welcome to Fiji!
söndag 29 november 2009 - Yasawa Island, Västra divisionen, Fiji

På Nadi möttes vi av sång, musik, snäckhalsband och blommor i håret (minns du vår låt Inger?) Ingemar fick sin blomma bakom örat, vad det nu kan bero på!!?? Dessa vänliga, leende människor. Bula, bula, hej, hej. Vi hade varken boende eller hum om vilka av Fijis 330 öar vi skulle

Vin, heta bad och jazz och sa var det slut!
söndag 22 november 2009 - Auckland, Nya Zeeland

O`hej, O`hå vad det gungade mellan öarna. Körde rakt genom Wellington, slängde bara ett getöga på staden genom bilrutan. Efter 32 mil och fem tim med lilla bilen, kom vi till Napier. 1931 förändrades livet i staden. På 3 min skakades Napier av den största jordbävningen i N Z historia.

Chez la Mer, Akaroa
måndag 16 november 2009 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

I skrivande stund har vi anlänt till Nordön på N Z. Har haft hemlängtan, men" tillfrisknade" efter några tel.-samtal. Här kommer några avslutande bilder och rader fran sydön. Akaroa, Chez la Mer. En fransk valfångare såg lilla Akaroa. Året var 1838 och hans namn var Captain

Bortom allfartsvagen.
torsdag 12 november 2009 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

Järngrinden gnällde trött, som om vi var de första som öppnat den på länge, och så var det också. Ingen mer än ägaren hade bott här, sedan vintern kom i april. Kallt och ruggigt! Ovädersmoln på himlen! Frank kom upp från källaren, vit av målarfärg. Ja visst kunde vi bo här, men

Allt ar inte guld som glimmar, eller?
söndag 8 november 2009 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Sista kvällen på Matterhorn lodge i Wanaka blev livad. BBQ, sång, musik och många glada skratt. Trist att åka iväg! Styrde kosan mot Queenstown, men körde av ren tillfällighet in i byn Arrowtown, någon mil innan staden. Här var vi bara tvugna att stanna. 1862 bodde det 7000 lycksökande

Spring in New Zealand (sydon)
måndag 2 november 2009 - Auckland, Nya Zeeland

Får får får? Nej, får får lamm! 100, 1000, nej miljoner av dessa ulliga, gulliga djur. De betar på sluttningarna tillsammans med alpaccor (lika ulliga och gulliga). Rhododendronen, syrenerna och körsbärsträden blommar. Björken har just slagit ut sina musöron. Det porlar i

Vi ses igen, Australien!!!!!
torsdag 29 oktober 2009 - Brisbane, Queensland, Australien

Nu är det 16 tim tills vi lämnar landet. Hit vill vi igen. Nu ska vi sätta oss, ta en öl (skål) och planera nästa stopp, N Z Hej så länge.

Rapport fran Solskenskusten
tisdag 27 oktober 2009 - Brisbane, Queensland, Australien

Kineserna har ett så stort land, men de får aldrig vara för sig själva eller uppleva tystnaden. Här i Australien kan man färdas lång väg utan tecken på mänskligt liv, kanske därför alla dessa fantastiska djur kan bo här. Veckans skörd blev mer än godkänd. Valar, delfiner, flygande

8 juli 1997 - 13 juli 1997

1981

Sri Lanka

Sri Lanka

20 januari 1991 - 27 februari 1991

Sri Lanka 1981 Dessa datum finns ju ej så det får bli 10 senare.

Malysia och Borneo

Malysia och Borneo

9 juni 1997 - 5 juli 1997

Resa med barnen och tidigare resa i dessa trakter 1981f

Malaisia

Malaisia

23 mars 1996 - 12 april 1996

Malaysia med barnen.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Eva-Marie uppdaterar sin resa