Tack och hej!
onsdag 31 augusti 2011 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Nu har vi snart varit hemma i två veckor...fattar inte vart tiden tagit vägen. Man hamnar rätt snabbt i vardagslunken och tvätthögarna växer tillsammans med disk och dammråttor. Man hinner inte riktigt med allt hushållsarbete som tidigare kan man ju helt klart konstatera. F.ö har allt

Hemma
söndag 21 augusti 2011 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Hej och tack för att ni följt oss på denna resa. Vi kom hem vid lunchtid i fredags och blev hämtade av vår kära vän Mie. Sen sov vi. Hemmet och gården, som jag nu döpt om till "Lilla Beirut" vittnar om att saker inte blir gjorda av sig själv. Alldeles innan vi åkte hade jag den stora

På väg hem
torsdag 18 augusti 2011 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Ja, tänk att vi kan skriva det idag :-) Efter gårdagen som var fylld av mycket "ambassad-ångest" så vågade iallafall inte jag tro att vi verkligen skulle kunna åka hem idag. För att göra en lång historia kort, så fick vi äntligen lillebrors pass efter att M ringt och samt till slut gått

Elefanter
tisdag 16 augusti 2011 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Idag har vi vandrat med elefanter. Det var en väldigt speciell känsla att få komma så när inpå dessa majestätiska djur. Trots sin storlek var de följsamma och smidiga. Detta ingjuter ju också hopp för oss som har några några extra hekton innanför svångremmen. I övrigt får bilderna

Promenad
måndag 15 augusti 2011 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Nu har vi haft ett par dagar i Pretoria med kyrkbesök, loppmarknad och seriös shopping på schemat. Shopping på "Menlyn" är något annat än exempelvis Gränby eller Valbo köpcentra. 350 butiker, biografer, restauranger, nöjesfält och allt möjligt under samma tak. Shoppingproffsen kanske

Lion park
söndag 14 augusti 2011 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Igår var jag och C tillsammans med våra svenska grannar på utflykt till "Lion Park". Som ni säkert läst i inlägget innan så beslöt vi att åka halva familjen, p.g.a att lillebror behövde få en lugn dag med lite mer ordentliga rutiner efter sina sjukdagar. "Lion park" är precis som det

Kontemplation
lördag 13 augusti 2011 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Så har den sista helgen inletts. På schemat stod utflykt men lillebror var inte helt kurant i morse så vi beslöt oss för att låta honom vila idag också. Karin och C fick åka själva och jag stannade hemma. (Det kommer säkert en rapport från deras spännande äventyr inom kort.) Tråkigt

Från vardagsliv till ambassadbesök
torsdag 11 augusti 2011 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Vi är nu inne på sista veckan. Om precis en vecka, alltså nästa torsdag är det dags att dra sig till flygplatsen i Jo-burg för att flyga hemåt. Här på hotellet eller "guesthouse":et, flyter dagarna på bra. Vissa dagar har vi inbokade grejer och vissa dagar är vi "lediga" att lunka på i

Bröderna bus
måndag 8 augusti 2011 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Verkar som vi fått en till riktig busunge att tampas med ;-) Lillbrorsan går i storebrorsans spår och har stundtals en outömlig energi. Han far efter grejer och vill vara med där det händer. Protesterar annars högljutt och tydligt. Grabbarna hade kuddkrig häromdagen och orolig mamma som man

Elände & Co
söndag 7 augusti 2011 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Mpumalanga kan nog vara den vackraste plats jag någonsin upplevt. Sömnen var det dock lite si och så med. Vi bodde i ett generöst tilltaget stenhus med två sovrum, hall, kök, toalett och badrum. Eftersom det är vinter här och vi befann oss på nästan 2000 meter kan man tycka att

Family four...eller resan till lillebror

Family four...eller resan till lillebror

20 juli 2011 - 31 augusti 2011

Välkommen att följa med på vår resa från Sverige till Sydafrika. Med obeskrivliga minnen i ryggsäcken från 2007 då vi fick vår son C, reser vi tillbaka och återupplever och skapar nya fantastiska minnen då vi äntligen får träffa lillebror! Ett äventyr väntar...som sagt, varmt välkommen att följa med!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Karin uppdaterar sin resa