Vi är två glada laxar som älskar att resa i den stora världen! En del resor gör vi tillsammans och en del gör vi var för sig. Vi hoppas på mycket sol, shopping, häftig natur, kultur, dyking, party och att få träffa många nya människor!
hemstad Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark
Senast aktiv - från Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark
Sista tiden!
måndag 7 september 2015 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Nu är vi hemma igen! Den sista veckan i Indien började i Jaipur där vi såg den rosa staden, amber fort, water palace och jantar mantar. Efter det styrde vi mot jaisalmer som är en ökenstad nära gränsen till Pakistan. Jaisalmer är väldigt fint då det liknar ett sandslott eftersom stora

Indien
fredag 21 augusti 2015 - Varanasi, Uttar Pradesh, Indien

Nu har vi varit i Indien en vecka och vi har hunnit med en hel del. Efter att jag hade mött upp Anna och Simon på flygplatsen i Delhi åkte vi till vårt hostel. Hostelet var lite av en chock i början eftersom det låg i en liten gränd som var full med kor, hundar, frisör, människor osv. I

Sista veckan i Sri Lanka
fredag 14 augusti 2015 - Kuliyapitiya, Nordvästprovinsen, Sri Lanka

Nu har jag haft min sista dag på kliniken och det är med blandade känslor. Det är alltid tråkigt att säga hejdå till alla och det känns konstigt att jag redan har varit här i 3 veckor. Samtidigt känner jag mig "färdig" med Sri Lanka och att arbeta som volontär på veterinärkliniker.

Varbölder, operationer, dräktighetsundersökningar och utflykt
söndag 9 augusti 2015 - Kuliyapitiya, Nordvästprovinsen, Sri Lanka

Denna veckan har kliniken varit bra och händelserik. I måndags var vi på en gård som hade kycklingar, kor och kaniner, till min förvåning hade kycklingarna det riktigt bra med mycket mer plats än i Sverige och Danmark. På kliniken har det varit en operation av ett sår som jag var med på

En händelserik vecka
söndag 2 augusti 2015 - Kuliyapitiya, Nordvästprovinsen, Sri Lanka

Nu har jag varit här en vecka och tiden har verkligen gått fort! Jag har varit på 2 av 3 dags kliniker och och jag har varit på kvällskliniken. Det är intressant att se hur de jobbar, på ett sätt är det väldigt likt hur vi har det i Sverige men på andra vis är det så stor skillnad.

Framme i Sri Lanka
måndag 27 juli 2015 - Kuliyapitiya, Nordvästprovinsen, Sri Lanka

Jag anlände till Sri lanka mitt i natten mellan lördag och söndag. Flyget gick bra och skakade bara lite. mitt första problem uppstod när min väska först inte kom, jag väntade och väntade och såg att de andra människorna som hade åkt samma flyg från cph och sedan Doha inte heller fick

Avresa
lördag 25 juli 2015 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Sådär ja, nu är väskan packad och jag har sagt hejdå till alla. Sitter just nu på Kastrup och väntar på att få gå på första flyget som ska ta mig till Doha. Därifrån flyger jag till Colombo där någon från Project Abroad ska ta mig till min värdfamilj. Ha det bra så hörs vi när

Chile och argentina
lördag 30 augusti 2014 - Puerto Iguazú, Misiones, Argentina

Hola ! Så er vi tilbage efter et längere ophold! I San Pedro blev Anna syg, mens Emma og Malin var på sandboarding, og ledte efter en fest sammen med resten af hostlet. Fra San pedro tog vi bussen til Salta i Argentina. Salta bød på river rafting, ridning og lidt fest :) Sidste aften var vi i

Death road
tisdag 19 augusti 2014 - La Paz, Bolivia

Hola Vi har överlevt death road! Det va verkligen roligt och vi kände oss extremt snygga i utrustningen vi fick. Imorn tar vi nattbussen till uyuni och direkt vidare till saltöken, vi hörs efter det. Vi har mötte en fransk kille som heter Gorka, skojar inte ! Adios PS en av oss

Landsbyte
söndag 17 augusti 2014 - La Paz, Bolivia

Hola! Efter Cusco åkte i nattbuss till Puno- ingen härlig upplevelse! I Puno togvi en båttur, med den sämsta guiden, men båtturen som gick ut på Lago titikaka var väldigt bra. Vi var på Islas Uros som är vassöarna och även på en annan ö. Vi hade tur med vädret och utsikter över den

Sri Lanka & Indien

Sri Lanka & Indien

25 juli 2015 - 30 augusti 2015

Jag (Emma) reser till Kuliyapitiya på Sri Lanka för att arbeta på en veterinärklinik i 3 veckor. Efter det åker jag vidare till New Delhi där jag möter upp Simon och Anna för lite backpacking i norra Indien.

Irland

Irland

4 april 2014 - 11 april 2014

Emma åker till Irland med Maja och Rama för att jobba med får under lamningsperioden.

Hola America del Sur

Hola America del Sur

5 augusti 2014 - 7 september 2014

Emma, Anna och Malin reser till Sydamerika. På resan ska vi bla hinna med, Machu Picchu, saltöken i Bolivia, titicacasjön, Iguazu fallen och Rio. Vi hoppas att det kommer bli en resa med mycket äventyr och bus! Puss mae

Tidigare resor

Tidigare resor

10 januari 1990 - 1 januari 2011

Resor som Emma har gjort innan hon skaffade resdagboken.

Volontärarbete

Volontärarbete

30 juli 2009 - 31 augusti 2009

Emma volontärarbetar på ett hem för hemlösa hundar i Spanien.

Tågluff i Europa

Tågluff i Europa

10 juni 2008 - 4 juli 2008

Emma tågluffar med Jessica genom Europa :)

Aussie here we come !

Aussie here we come !

17 januari 2012 - 17 februari 2012

Nu ska vi iväg igen, denna gång med sällskap av Simon (prinztarzan). Börjar i Sydney och tar oss sedan längst östkusten upp till Cairns. Det kommer bli gryyymt !!

Åre med Idregänget

Åre med Idregänget

16 mars 2011 - 21 mars 2011

Ur varmen och in i kylan! Vi aker till Are och svalkar oss i backen och stugan med skidakning och fest!

Sydostasien

Sydostasien

15 januari 2011 - 14 mars 2011

Den 15 Januari åker vi till Thailand. Första stoppet efter bangkoks flygplats blir Koh Lanta. Vi kommer sedan att ta oss söderut mot Malaysia och Singapore, för att sedan ta oss till Kambodja. Därefter åker vi längsmed kusten till Bangkok där vi avslutar resan!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Emma uppdaterar sin resa