Slut för den här gången!
torsdag 10 maj 2012 - Täby, Stockholms län, Sverige

Suck och stön, nu är det slut och man ska hem till kalla Sverige igen. Men vad hände när vi landade på svensk mark igen och åkte genom Vallatorp och kom fram till "the Hills", det var ju strålande solsken, varmt och mysigt. Alicia slet fram cykeln och stack iväg, och Felix drog på sig sina

Så osvenskt av mig!
onsdag 2 maj 2012 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Bli inte oroliga nu när jag plötsligt hittat datorn igen och skriver :-) Jag kom ju på att jag inte har gjort några väderrapporter och det gör ju alla svenskar. När vi kom ner i februari var vädret mycket bra, skönt varmt och härligt i vattnet. Dock var det en del rejäla åskväder och

Semester mode...
söndag 29 april 2012 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Japp, nu är det nedräkning, 1 v kvar på ön sedan Bangkok ett par dagar sen bär det av hemåt. Iom detta så är det fritt fram att dricka öl varje dag tills dess, skippa träningen helt och hållet och bara slöa på stranden hela dagarna, det är ju trots allt semester mode man går in i nu.

Nu är det dags för semesterkänsla :-)
tisdag 24 april 2012 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Länge sen sist...vi är för dåliga på att göra inlägg. Jag får skylla på som Lasse skrev om sist att vi har så mycket att göra så vi inte hinner med. Nu är det bara drygt 2 veckor kvar tills vi kommer hem. Känns jättekonstigt! Innan vi åkte pratade vi om att vi skulle vara borta

Slut på semestern...
måndag 26 mars 2012 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Hej på Er alla glada! Hoppas snön är borta och den härliga vårsolen skiner på er. Kul att vara i Thailand igen, med det sköna vädret, varma vattnet,den kalla ölen, den oftast goda maten, och de vänliga människorna runtomkring. Nu har jag varit här i drygt en månad och jag är helt

Oansvariga föräldrar?
måndag 19 mars 2012 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Hej kära vänner och familj! Nu var det ett tag sen vi hörde av oss sist. Jag och barnen har varit här i 6 veckor nu och Lasse 2. Tiden går fort och även här kommer man in i en vardag, även om den kanske inte riktigt ser ut som hemma. Jag har mått lite upp och ner får vi väl kalla det

Örnen har landat
torsdag 8 mars 2012 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Så var han då äntligen här, Lars From. Vi har bytt ut mormor och morfar mot pappa i stället. Inget ont om mamsen men jag tror att barnen föredrar att pappa har kommit. Snabba ryck blev det, han skulle komma den 14/3 men dök (nästan spontant) upp i lördags. Blek, trött men lite smalare

Elefantridning och fredagssamling
måndag 20 februari 2012 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Jag är ju så tekniskt begåvad :-) Det verkar ju som om jag både har lyckats lägga över de bilder jag tagit senaste dagarna på en liten extern hårddisk, SAMT laddat upp lite utvalda bilder här på Resedagboken. Min utvecklingspotential är ju enorm! Idag måndag,har det varit Studiedag här

Stora bett och medicin
tisdag 14 februari 2012 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Ja ha, så var första läkarbesöket avklarat. Myggorna här gillar mig så mycket så jag har fått extremt mycket bett, framförallt på mina ben och fötter. Idag gick jag till doktorn för båda knäna var helt uppsvullna av alla bett. Fick cortison, antibiotika och allergitabletter. Toppen,

Overkligt men sant
lördag 11 februari 2012 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Hej kära Vänner! Sitter på altanen i solnedgången och gör mitt första inlägg i den här dagboken. Inget ont om FB men här kan man ju enkelt gå tillbaka och kolla tidigare resor och inlägg vilket har varit roligt för mig. Inser att tekniken har gått framåt en hel del sen senaste

Skolgång på Koh Lanta

Skolgång på Koh Lanta

6 februari 2012 - 10 maj 2012

Malaysia 2007

Malaysia 2007

6 juli 2007 - 16 augusti 2007

Familjeresa i Malaysia och Singapore där vi har planerat så lite som möjligt för att kunna ta dagen som den kommer.

Fam. From - Thailand

Fam. From - Thailand

30 januari 2004 - 12 mars 2004

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Therese, Lasse, Felix, Alicia uppdaterar sin resa