hejsan!
tisdag 18 november 2008 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

jhfj

Hemma igen
onsdag 9 januari 2008 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

Nu har vi kommit hem efter en underbar tid! Vi är jätteglada att ni har följt oss på vår resa, och tack för alla hälsningar under resans gång. Det har glatt oss! Tack oxå för era gratulationer! :-) Vi har som sagt haft det underbart, men nu är det skönt att vara hemma igen! Borta bra

Nyar pa paradiso.
lördag 5 januari 2008 - Nadi, Västra divisionen, Fiji

Nu ar vi tillbaka pa Fiji huvudo efter 6dagar ute pa Long Beach. Vi har haft det kanon, trots rejala skurar av regn de tre sista dagarna. Vi har snorklat, solat, badat, sovit, last, forlovat oss, atit kakor och druckit te! ;) Det ar supervarmt och fuktigt, sa aven om det har osregnat, har vi

Rideri och golf
lördag 29 december 2007 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Nu sitter vi i Christchurch och invantar morgondagens flyg till Fiji. De senaste dagarna har vi hunnit med att rida i sporegn och spela en runda golf i stralande solsken. Ridningen gick ganska bra. David fick en jattestor och otack hast som hette Bob, han var minst 3 meter hog och helt vild. Bob

Julkryssning i fjordland
onsdag 26 december 2007 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Hej pa er Vi overlevde batfarden i de djupa fjordarna pa sydons vastkust. Det var mycket vackert. Vi sag lite salar och delfiner och at god mat pa julafton. Idag sitter vi i Queenstown och ska bege oss till Glenorchy och gora nagot riktigt otackt... Vi ska rida pa stora otacka hastar!! Maria sager

Julen narmar sig
lördag 22 december 2007 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Nu har vi hamnat i det vackra Whanaka mitt pa sydon. Det var ett tag sen vi skrev nu sa bilderna far tala for sig sjalva. Vi har haft kanonvader ett tag nu och hunnit med att bada bade i alv och hav. Kajakpaddlingen i Abel Tasman mational park var suveran. Vi har aven kollat in en Glaciar och

I Frodos fotspar
fredag 14 december 2007 - Tongariro National Park, Waikato, Nya Zeeland

Torsdagen tillbringade vi vid Tongariro River, o fiskade efter Oring. (David fiskade, jag forsokte)Flugfiske ar ju inte direkt enkelt. Vi hade kanonvader, och David fick en baddare pa kroken! Den satt bara i ryggfenan, sa trots mina forsok att skramma in fisken mot land, medan David holl i sa

Lysmaskar
onsdag 12 december 2007 - Auckland, Nya Zeeland

Vadret ar battre och humoret pa topp. Jag har antligen lurat in Maria i fiskeparadiset kring Lake taupo. Har finns massor att gora, fiske tex. :) och andra saker, som att fa hivas ner i grottor, aka flyring i kallt underjordsvatten, och se massor av lysmaskar, for att sedan fa bergsklattra upp

Det regnar
söndag 9 december 2007 - Paihia, Northland, Nya Zeeland

Efter ett overtrott dygn i Auckland sitter vi nu pa ett fint motell i Paihia. Vi hade tankt simma med delfiner men det regnar som satan sa vi dricker vin istallet. Vi har det svinbra men saknar solen lite. Puss o Kram

NÄRA!!!
tisdag 4 december 2007 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

Nu är det nära och det pirrar som bara den. Vi packar det sista, och kommer nog ha svårt att sova inatt! Må så gott alla, så hörs vi under resans gång! Kramar Maria o David

Nasse & Tarzan ensamma hemma

Nasse & Tarzan ensamma hemma

5 december 2007 - 8 januari 2008

Nya Zealand & Fiji

pungen och Eskil på vift

pungen och Eskil på vift

19 september 2004 - 19 maj 2005

Resa och göra väla grejer i thailand och australien för att sedan avsluta med Nya Zeland där vi ska klippa kiwi och plocka får.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när David uppdaterar sin resa