"Dream, Explore, Discover" Äventyr, det gillar jag! 2007-2009 spenderade jag som au pair i USA. Vilket var ett otroligt lärorikt äventyr. Nu till sommaren 2011 åker jag tillbaka för att hälsa på familjen och vänner som jag fann på min resa. Can't wait! I framtiden hoppas på att få uppfylla min dröm om att resa Australien runt! Men det blir nog inte än på ett tag. Så jag får fortsätta drömma =) /Hanna<3
Senast aktiv - från Lilla Brogatan 8, Norrtälje, Stockholms län, Sverige
Misstag!

När vi bokade resan i april så tänkte jag att det är lika bra att ansöka om ESTA på en gång och googlade därför för att få upp. Jag tog första bästa vilken även var på svenska, "fan va bra" tänkte jag då det inte skulle kunna bli några ev. missförstånd. Jag fyllde i och skickade

Snart bär det av!

Se där, då var det strax dags att ge sig av igen! Känns rätt konstigt, var ju trotsallt två år sedan jag reste sist. Skillnaden sen sist mina kära läsare, så kommer jag inte att göra några uppdateringar här, utan ni kan följa mina äventyr på min blogg: www.hannaslars.blogg.se Så

Surprise surprise, I'm home :)

Som ni nu vet så är jag hemma! Så här får ni läsa min lilla beskrivning, som jag skrev till mina tyska kompisar för jag orkar inte skriva det igen.. så det blir på engelska... So it all started Wednesday around Noon, Shahar drove me to the airport. I drove Ethan to his camp in the

21 månader
onsdag 17 juni 2009 - Chapel Hill, North Carolina, USA

Kärlek åt folket, saknar er! Har inte haft mkt tid till att sitta vid datorn de senaste veckorna. Full ruller med packande in för familjens flytt till Boston området. Huset ska vara rent o fint för fotografering imorrn, o vara ute på "marknaden" på fredag. Jag vet inte hur vi ska lyckas få

6 juni, Du gamla du fria
lördag 6 juni 2009 - Chapel Hill, North Carolina, USA

Hej o hå, redan juni hörrni! Tiden bara flyger fram! Snart är min resa till Chicago, åh vad jag längtar, det har varit en helt galen vecka måste jag säga. Shahar har varit på affärsresa hela veckan i Boston där hans ny jobb är. (Så dem flyttar upp dit första 1september.) Så ja det

20 månader avklarade
söndag 17 maj 2009 - Chapel Hill, North Carolina, USA

Kära läsare, jag vet att inläggen kommer lite strött nu, men jag saknar faktiskt att få kommentarer. Känner mig liksom bortglömd o saknar att bli bortskämd med små fina ord från er. Har ni bara accepterat att jag är jättelångt borta o aldrig mer kommer att komma hem!? ;) I vilket

600 dagar
lördag 9 maj 2009 - Chapel Hill, North Carolina, USA

Wow, det är många dagar det, eller vad säger ni!?! Jag kan knappt förstå att jag har varit borta så länge!!! Nu ska jag gå o sova, kändes nästan som om ja var hemma i Sverige nu under kvällen då jag låg här i sängen med datorn i knät tittade på Så Ska Det låta o knaprade på

Britney in Vegas
fredag 24 april 2009 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

Tjoho, nu var det riktigt lange sedan jag skrev, men det ar for att min dator ar sjukling... o jag ar inte sa pigg pa att sitta o skriva na langre pa Ethans dator. Hur som helst, sa ville jag bara beratta lite snabbt om resan som Ana o jag gjorde i slutet av April (kan ni tanka er att det redan ar

19 Månader :)
fredag 17 april 2009 - Chapel Hill, North Carolina, USA

Tjohoooo! Så var det 19 månader avklarade, nu är det ju typ bara två månader kvar. Det ni, ska inte det bara bli för jälva underbart att få mig hem igen!? hihihihi Ikväll ska jag lämna detta hus! Urk, e så trött på detta!!! Ska träffa Lora o alla hennes kompisar. Vi ska ha en så

Ett år
lördag 11 april 2009 - Chapel Hill, North Carolina, USA

Gla' Påsk på er vill jag börja med att önska er :) Tack morfar o Rosie för kortet, det är alltid roligt o uppmuntrande att få oväntad post! Så tack så jättemkt! Så idag är det den 11april, vet ni vad det innebär? Jo det innebär att jag har bott hos familjen Zeevi i ett år nu. Det

Tokyo

Tokyo

12 november 2015 - 21 november 2015

En impulsresa :)

Tillbaka till Asien

Tillbaka till Asien

24 mars 2015 - 8 april 2015

Åtta år senare varav två år boende i USA så är det dags för att återvända till Asien. Denna gång blir det Singapore och Vietnam med pojkvän och två gemensamma kompisar. Äventyrsdags!

En tur i Europa

En tur i Europa

29 augusti 2014 - 11 september 2014

Från att ha varit och flängt i de lite större kontinenterna så bestämde jag och mitt hjärta att ta en liten tur i Europa. Vi flög till Berlin där vi tillbringade några dagar, sedan tog vi tåget vidare till Amsterdam, en fantastisk liten stad och sedan sista stoppet i Paris.

Mitt_USA III + Los Cabos, Mexico

Mitt_USA III + Los Cabos, Mexico

6 september 2013 - 27 september 2013

Tror nog aldrig att jag kommer bli klar med USA! Det kommer alltid att ligga mig varmt om hjärtat. Denna gång kommer det bli en vecka i New York och ca 13 dagar i San Francisco tillsammans med min andra hälft. Förhoppningsvis bilar vi ner en dag eller två till LA. Har sen tidigare varit i både NY o SF men nu ska det bli mer grundligt minsann!!! Den 23e september åker jag själv vidare till Mexico för att möta upp min kära vän Ana. Där ska vi spendera fem dygn i Los Cabos paradis med all inklusive. Ska bli ett otroligt härligt äventyr som jag är så väl förtjänt av efter 3,5års slit i skolbänken! Tyvärr blir det ingen tid över för att åka o hälsa på familjen i Boston. Det får bli till våren sen helt enkelt. Som jag sagt till när o kära, när jag för en gångs skull e kär så ska jag spendera tiden i kärlekens tecken med honom :)

Snabb besök i Frankfurt

Snabb besök i Frankfurt

15 februari 2013 - 18 februari 2013

Under mina år som au pair träffade jag min vän Nina som kommer från Tyskland. Förra året kom hon och besökte mig i Sverige och nu äntligen är det min tur att komma o besöka henne i Frankfurt!

Malta

Malta

19 juli 2012 - 31 juli 2012

Blev fantastiskt glad när jag såg meddelandet att Resdagboken kommer att få leva vidare! I sommar ska jag iväg på min "första" riktiga semesterresa i Europa. De senaste åren har jag tillbringat i USA, vilket inte känns som semester utan mer som hemma. Så efter fyra veckors 24/7 arbete kommer jag att åka till Malta med min vän och hennes föräldrar. Har stora förväntningar och hoppas att den lilla ön kan leva upp till dem! Sol, bad, äventyr och en ny kultur väntar!

Mitt_USA II

Mitt_USA II

29 juni 2011 - 27 augusti 2011

Äntligen, det är två år sedan jag kom hem från mina två år som Au Pair i USA. Nu ska jag få åka tillbaka och spendera sommaren med mina Amerikanska barn!!! Familjen har flyttat ifrån Chapel Hill, NC så det blir en ny stad att äventyra, Boston, MA. Men om jag har möjligheten kommer jag försöka ta mig till NC över en helg för att besöka min underbara vän och Fd. Lcc Julie. Ett självklart besök är till min bästa vän Ana, som bor kvar med sin familj, som även de flyttat ifrån NC - nu till Georgia till en stad nära SC, Augusta. Och därifrån ska vi göra en liten road trip till South Carolina beach (Myrtle Beach) tillsammans!Sedan kommer vi skiljas åt igen, och jag sätter mig bakom ratten och bilar upp till min vän Julie i NC. Min sista destination under min resvecka kommer jag tillbringa 4 dagar i Chicago. I'm so excited! Snart så, mkt snart!!! Boston, here I come!

Alaska - Vårt Kallaste Äventyr

Alaska - Vårt Kallaste Äventyr

18 september 2015 - 18 oktober 2015

Ändrade planer, som vanligt... Vi får vänta lite ytterligare innan vi drar iväg. Vi ska upptäcka Alaskas underbara natur o hoppas på att den är så underbar som bilderna visar! Om inte ännu bättre!

Klassresa

Klassresa

6 maj 2003 - 13 maj 2003

Klassresa till Grekland!

Rättvik 2007

Rättvik 2007

29 juli 2007 - 3 augusti 2007

Jag o mamma åkte upp o hälsade på morfar o släkten i Dalarna. Att åka till Dalaran vecka 31 har nästan alltid varit en årlig sak vi gjort. Då är det Classic Car Week i Rättvik. Denna lilla tripp bli ett lägligt tillfälle att säga hejdå innan jag åker iväg på mitt au pair år!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Hanna uppdaterar sin resa