Sista inlagget
tisdag 6 januari 2009 - Melbourne, Victoria, Australien

Nu har vi kommit till ett stalle som heter Surfers Paradise och som ligger langs med kusten mellan Sydney och Brisbane. Har skall vi stanna tva natter och idag har vi mest solat och badat och imorgon funderar vi pa att besoka en vattenpark. Sist jag skrev var det nyarsaftons dag och pa kvallen var

Gott nytt ar!
onsdag 31 december 2008 - Melbourne, Victoria, Australien

Igar kom vi fram till Sydney och trots att staden ar enorm och att vi akte igenom fler tullar an planerat sa hittade vi i alla fall tillslut till motellet dar vi bor. Sa igar gjorde vi stan lite granna och vi besokte Sydney aquarium och Sydney wildlife park. Helt okej besok men jag maste saga att

God jul till er allesammans
onsdag 24 december 2008 - Melbourne, Victoria, Australien

Nu har vi hamnat på ett väldigt fint hotell i Melbourne i Australien och idag har vi ”firat” jul här genom att göra det som jag i alla fall tycker är roligast – shoppat. På shoppingcentrat reade de ut både billigare kläder och dyrare märkeskläder och själv kändes det som att man

Skräckupplevelser och delfinskådning
fredag 19 december 2008 - Arthur's Pass, Canterbury, Nya Zeeland

Nu har vi tagit oss genom ett regnigt Nya Zeeland och hamnat på ett väldigt fint motel med havsutsikt i Kaikoura där både valar och delfiner än så länge har simmat förbi. Man kan säga att vi har bytt upp oss liten sen början av resan och jag måste säga att jag är nyfiken på att se hur

Regnigt men glatt anda
torsdag 18 december 2008 - Arthur's Pass, Canterbury, Nya Zeeland

Nu var det ett tag sedan vi fick tag pa ett internet sa jag skall forsoka komma ihag det mesta utav det roliga vi har gjort och som ar vart att namnas. Idag har vi i alla fall borjat aka genom Arthurs pass som ar en valdigt vacker vag genom hela landet dar man far se snotackta berg och vackra

Sikte shopping
fredag 12 december 2008 - Auckland, Nya Zeeland

Nu har vi kommit till Wellington och här har vi ätit gott på en sportsbar och tagit en cosmopolitan på en väldigt mysig lite bohemisk bar inte långt från vårat hotell. Här skall vi åka på marine drive och Daniel är sugen på att spela golf medan jag är mest vill kolla in vad de har

En suveran start pa resan
onsdag 10 december 2008 - Auckland, Nya Zeeland

Nu har vi borjat komma in i livet pa Nya Zeeland och Daniel har kommit igang med bilkorandet pa fel sida valdigt bra. Efter nastan 40 timmars restid sa landade vi i Aukland i mandags morgon dar vi spenderade dagen med att titta pa skytower, kolla i lite affarer och paborjade ett biobesok pa

New York, New York
fredag 12 oktober 2007 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

Nu har vi praktiskt taget bara en dag kvar och var sista tid av semestern har vi tillbringat i storstaden New York. Har har varit fullt upp hela tiden, sa inte manga lugna stunder pa denna platsen. Pa var forsta dag utforskade vi staden lite granna, sag oss omkring, shoppade lite och pa kvallen

Delfinbad
lördag 6 oktober 2007 - Cabo San Lucas, Baja California Sur, Mexiko

Nu har vi kommit till en anna del av Baja Kalifornien, namligen San jose del cabo. Detta stallet ar mycket lugnare och det ar inte lika manga som bor pa hotellet. Dock sa kanns det valdigt lyxigt da hotellet ligger precis vid stranden och fran varat rum har vi havsutsikt. Har ligger vi och solar

Langa promenader i Mexico
tisdag 2 oktober 2007 - Cabo San Lucas, Baja California Sur, Mexiko

Nu har vi landat i Baja kaliforninen i Mexico och vi bor pa ett jatte fint hotell precis nere vid havet. Vi kom hit i forrgars kvall, sa da tog vi en buss for 5 kronor in till Downtown och at pa en mexikansk fiskrestaurang. Sen handlade vi pa oss lite vatten, frukt och brod till frukosten dagen

Weekend i Rom

Weekend i Rom

27 mars 2010 - 30 mars 2010

Åker till Rom för att utforska staden i ett par dagar med sambon.

Florida!

Florida!

10 juli 2009 - 30 juli 2009

Nu drar jag och Daniel iväg igen. Denna gången blir det en tripp till Florida. Vi landar i Orlando för att besöka lite nöjesparker och sen hyr vi bil och åker ner mot Key west.

Weekendresa till Paris

Weekendresa till Paris

30 april 2009 - 3 maj 2009

Min födelsedagspresent av Daniel blev en weekendresa till Paris, så i fyra dagar skall vi bara äta gott, kanske shoppa lite och bara slapp och se staden.

Nya Zeeland och Australien

Nya Zeeland och Australien

6 december 2008 - 9 januari 2009

Nu är det dags för en ny spännande resa och den här gången är det Nya Zeeland och Autsralien som jag och sambon har spetsat in oss på. Det blir ungefär två och en halv vecka i varje land med en bil som vi hoppas skall ta oss runt till så många roliga platser som möjligt.

Barcelona

Barcelona

4 april 2008 - 7 april 2008

Åkte på en weekend resa till Barcelona med pojkvännen. Åt god mat, shoppade, strosade runt och festade till det på kvällarna.

Bila i USA

Bila i USA

8 september 2007 - 13 oktober 2007

Jag och Daniel flyger till LA och bilar därifrån och tillbaka under tre veckor. Hollywood, Las Vegas, San fransisco och Grand canyon är några utav alla ställen vi kommer besöka. Därefter blir det ett tag i Mexico innan resan avslutas i New York.

Thailand igen!!

Thailand igen!!

14 januari 2007 - 3 februari 2007

Min andra resa till det underbara Thailand. Blir tre veckor med sol, bad och utflykter. Funderar även på att ta dykcert...

Resa med pojkvännen

Resa med pojkvännen

19 november 2006 - 22 november 2006

En resa till Dublin med min pojkvän. Blir lite sevärdigheter, mys och massa öldrickande. ;)

Thailand

Thailand

6 januari 2004 - 20 januari 2004

Besökte det underbara landet Thailand, för första men inte sista gången. Det är ett underbart ställe som jag förhoppningsvis kommer att besöka till vintern igen.

Bulgarien - Sunny beach

Bulgarien - Sunny beach

8 augusti 2006 - 16 augusti 2006

Hade en veckas semester i Sunny Beach. Massa sol och bad, shopping och naturligvis massa party på kvällarna. Det var en jättehärlig vecka men det bästa var ju att resa med dom goa vännerna.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Annica uppdaterar sin resa