Köttbullar

Väcktes igen av Mr D, K sov en stund till, baguette inköp och sen blev det frukost. Lite stoj och sedan var det dags för Mr D att nanna kudden, medan J och K tog en tur till poolen. P och K åkte bort till franskamataffären och handlade lite smått och gott. Lite lunch och sen rullade vi bort

Gamla skyltar
måndag 28 januari 2013 - Upper Prince's Quarter, Sint-Maarten, Sint Maarten

Väcktes redan 6.30 av Mr D, myste lite i sängen tills hans tålamod var slut och han ville upp och busa. Iväg och köpte baguette och sen blev det frukost. Sen fixade vi lite lunch att ta med till grabbarna, för idag tänkte vi vara hela dagen på Le Galion stranden. Vi njöt av en skön dag

Happy hour
söndag 27 januari 2013 - Upper Prince's Quarter, Sint-Maarten, Sint Maarten

Väcktes av våra juniorer, baguette inköp och sen frukost. Sen lite bad i poolen, Mr D tog sig en tupplur, lite mera bad oc h sen lite lunch hemma och sen en tur med bilen och då blev det en lunch till på McDonalds när vi åkte förbi den i Simpson Bay, sen vidare till Phillipsburg och lite

Sovmorgon
lördag 26 januari 2013 - Upper Prince's Quarter, Sint-Maarten, Sint Maarten

Lite sovmorgon idag, inköp av baguette och sen blev det frukost. Bad i poolen och sovstund för Mr D. Grannkillen kom förbi och lekte med K och P. Sen kom fiskaren förbi och sålde Languster, vi köpte 2 kilo för 46 $ (300kr) det blev 6 fina languster, vi fixade lite snabb lunch, sen kokade P

Ödehotellet

Uppe med den berömda tuppen, baguette inköp och sen frukost, bad i poolen, Mr D tar sig en sovstund, vi badar vidare, lite lunch och sen blev det äventyr, besök på ödehotellet. F-n vad det är häftigt att gå dit, igår var det en security vakt där, han kunde bara franska, men vi lyckades

Sunset Beach Bar
torsdag 24 januari 2013 - Upper Prince's Quarter, Sint-Maarten, Sint Maarten

Väcktes av våra juniorer, köpte baguette och sen blev det frukost, stoj på stranden och sen somnade mr D. Lite lunch på McDonalds och sen besök i mataffär i Simpson Bay, fast den var dyrare än Grand Marche så det blev inget handlande,J gick in i ett skönhetsvaruhus för köp av solkrämer

Le Galion again and again

Var lite sovmorgon idag, J gick och köpte baguette sen blev det frukost. Bus och stoj på stranden tills Mr D och P tog sig en tupplur, medan J och K roade sig i poolen. Efter ett tag när Mr D somnat kom även P ut. När Mr D vaknade rullade vi till Le Galion beachen, P åkte till Aloha och

Le Galion igen

Idag vaknade K först, J gick bort till bageriet och köpte baguette, sen blev det frukost. Lite stoj på stranden, Mr D sov en stund, K och P badade i poolen, medan J förbättrade solbrännan. När Mr D vaknade åkte vi över till Le Galion för bad och stoj. K lekte med den italienska killen som

Le Galion again
måndag 21 januari 2013 - Upper Prince's Quarter, Sint-Maarten, Sint Maarten

Mr D väckte oss idag, P och Mr D tog bilen bort till macken och tankade och köpte lite baguette och jordgubbsdricka, sen blev det frukost, lite stoj och sen sovstund för Mr D. Då badade P och k i poolen tills Mr D vaknade och gjorde dom sällskap, medan J fixade lite pasta att ta med till Le

Sunset Beach Bar Rules - fuck the rest
söndag 20 januari 2013 - Upper Prince's Quarter, Sint-Maarten, Sint Maarten

Väcktes av våra juniorer idag igen, myste i sängen och kollade på Djungelparaden och Lejonkungen. Sen gick J och K och köpte baguette, sen blev det frukost som vanligt. Lek och stoj och sen sovstund för Mr D. P och K gick till poolen, när Mr D vaknade kom han och J också. Lite lunch och sen

New year's eve in NYC and paradise life on Saint Martin

New year's eve in NYC and paradise life on Saint Martin

30 december 2012 - 29 mars 2013

Nyårsfirande i NYC på Times Square, många underbara veckor på paradis ön Saint Martin som avslutas med Florida, innan vi vänder hemåt till våren i Stockholm. Pga ett fel i resdagbokens kartdatabas så ligger egentligen Filipsburg Curacao på Sint Maarten och Orient Bay Guadeloupe på Saint Martin. Vi bor i Nettle Bay på franska sidan.

Bo på Saint Martin

Bo på Saint Martin

10 januari 2012 - 29 mars 2012

Snart bär det av på äventyr, vi har hyrt en lgh på Nettle Baie beach. Där ska vi bo från 11 januari till 14 mars, sen blir det 14 dagar i Florida. Pga ett fel hos resdagbokens kartleverantör står det att vi är på Curacao, men vi är på Saint Martin och bor i närheten av Marigot i ett litet samhälle som heter Nettle Baie, vi bor på Nettle Bay Beach Club. www.nbbc.fr.

Aruba paradiset på jorden

Aruba paradiset på jorden

17 januari 2011 - 1 februari 2011

Resfebern stiger i samma takt som snön lägger sig på marken utanför kontorsfönstret. På måndag bär det av till Aruba, paradiset på jorden, fjorton dagar med sol och bad, och kanske en liten drink i solnedgångens sken.

Sweet Home Chicago

Sweet Home Chicago

22 augusti 2010 - 12 september 2010

En road trip Chicago-Niagara falls, Nashville, Memphis, Chicago.

En plats i solen

En plats i solen

6 januari 2010 - 20 januari 2010

Welcome back - hem igen till Guadeloupe - besöka min favorit ö i västindien, med sol och bad, besök i marinan, bada i vattenfall i djungeln - kan livet bli bättre.

Jersey Girl

Jersey Girl

7 oktober 2009 - 11 oktober 2009

En trip till the big apple och Springsteenland

15 april 2002 - 30 april 2002

Hawaii- Bröllopsresan

Hawaii- Bröllopsresan

9 september 2006 - 25 september 2006

Hawaii

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Usa Tokig uppdaterar sin resa