Minnen
måndag 12 maj 2008 - Bangkok, Thailand

Nu är vi på väg hem. Vi har varit på flygplatsen i 7 timmar så nu är det bara 5 timmar kvar. Några händelser som vi glömt skriva om. På tåget hade vi en inplastad resväska under sängen. I Hue ser vi en man stå och gräva vid en mur bredvid spåret en annan man kommer in i vår kabin

Sista dagarna i Hanoi
söndag 11 maj 2008 - Hanoi, Vietnam

Igår shoppade vi och gick runt i Hanoi. Lunchen åt vi på cyklo bar god mat och man satt bekvämt i en cyklo. På kvällen skulle vi till en restaurang som vi blivit rekomenderade. Taxin som vi åkte dit med hade fixad taxameter. Ditresan gick på 91 000 och tillbaka resan 13 000. Tyvärr var

Ho Tay Water park
fredag 9 maj 2008 - Hanoi, Vietnam

I dag har vi varit på Ho Tay Water Park. Det fanns massor av vattenrutschkanor, en flod att flyta runt i, vanlig pool, våg pool mm. Thilde tyckte mest om att åka på floden och Therese i vatten rutchkanorna. Jätteskönt med lite svalka, luftfuktigheten har varit väldigt hög sedan Hue. På

Halong Bay
torsdag 8 maj 2008 - Hanoi, Vietnam

Idag har vi varit på en heldagsutflykt till Halong Bay. Det började med en 3,5 h lång bilresa sedan åkte vi ut bland de vackra sockertopps öarna. Vi fick gå in i en stor grotta, sedan blev det lunch på båten. Efter lunch paddlade Jan och Therese kajak i grottor och i en by som ligger på

Ho Chi Minhmuseum och sjukhusbesök mm
onsdag 7 maj 2008 - Hanoi, Vietnam

Hej! Idag har vi hunnit en hel del. Ho Chi Minhmuseum. One Pillar Pagoda, War museum,Litteraturens tempel, Flag tower, mat på Koto (där föräldralösa får restaurangutbildning. Vi tog också en tripp till doktorn med Lena som haft ett svullet knä + bortdomnat ben i en vecka. Vätska i knät

D-kliniken
tisdag 6 maj 2008 - Hanoi, Vietnam

I morse åkte vi till Therese födelseklinik. Vi fick gå runt på området utanför klinikerna och inne på D-kliniken. Det finns inga barn där längre som ska lämnas för adoption. Utan det fungerar bara som ett vanligt sjukhus. Efter besöket åkte vi till hotellet som vi bodde på(Phuong

Sista dagen i Hue
måndag 5 maj 2008 - Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam

Hej! Idag har vi varit och tittat på en 21m hög pagod som heter Thien Mu. Mycket vackert och lite svalare idag. Lite shopping och promenad på stan med diverse vätskekontroller. Ikväll flyger vi upp till Hanoi och som tidigare sagt imorgon bitti besök där Therese föddes. Nätet segare idag

Sista dagen i Hue
måndag 5 maj 2008 - Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam

Nu har vi checkat ut från hotellet. Idag ska vi gå en stund på stan, sedan ska vi se om det fínns en kortare båttur på Parfymfloden. Vi blỉ hämtade kl 20.00 ikväll med taxi, till flygplatsen. Flyget tar bara drygt 1 h till Hanoi. I morgon bitti blir vi hämtade på hotellet för vidare

Hue citadellet
söndag 4 maj 2008 - Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam

Hej! Idag är det riktigt hett och fuktigt. Men eftersom vi bara är här 2 dagar får man bita ihop ;-) Vi begav oss till citadellet som är en kopia av Förbjudna staden i Beijing. Mycket vackert med elefantridning för tjejerna som bonus. Lite lunch vid DMZ/Little Italy där folk fick klottra

Framme i Hue
lördag 3 maj 2008 - Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam

Idag lämnade vi lite sorgsna vårt hotell i Hoi An. Vi tog Open Tour buss och avresan gick lite snabbt så vi glömde badkläderna på hotellet eller bussen. Resan tog ca 3,5 timmar och vi passerade åter igen Hai Van passet. Fantastiskt vackert och lite bättre väder den här gången. Hotellet

Återresan till Vietnam

Återresan till Vietnam

22 april 2008 - 13 maj 2008

Hösten '94 adopterade vi Therése från Hanoi, Vietnam. Nu ska vi tillbaka!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jan uppdaterar sin resa