Fortsättning på Buenos Aires
fredag 24 november 2017 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Hej!Dag två var vi på en kyrkogård med massor av kryptor.  Många familjer har sina gravar där. Det fanns både jättegamla och nya. Evita Peron har sin grav där. Annars var det mycket italienska familjer. Kusligt ställe. Det var höga stenar och smala gångar som gick härs och tvärs

Buenos Aires
fredag 24 november 2017 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Hej!Vi kom till hotellet halv elva på kvällen. Hotell vestibulen såg jättefin ut. Lite lyxig. Det här bådar gott tänkte vi. Men ack vad vi bedrog oss. Rummet var stort med en hemsk heltäckningsmatta som hade sett sina bästa där. Fläck på fläck som man ej ville fundera på vad det hade

Fortsättningen i Mendoza
fredag 24 november 2017 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Hej!Nu skriver jag från flygplatsen i Amsterdam. Vårt plan hem går inte förrän 14.35 och givetvis var vi 50 minuter tidigare här pga medvind.Fortsättningen från Mendoza.Vi åt en jättegod middag på kvällen. Sedan var det besök på vingården dagen därpå, som Susana Balbo grundade.

Mendoza
torsdag 23 november 2017 -

Hej!Upp 5 och iväg med bussen till Mendoza. Vilken fantastisk färd över Anderna. Klart väder så vi såg massor av snöklädda toppar. Spännande och varierande landskap. Vi anlände till Mendoza klockan 2. Ut för att äta lunch. Hittade ett ställe där ingen kunde engelska. Intressant

Valparaiso

Hej!Buss i ca 1 1/2 timme till vackra Valparaiso. Där besökte vi bla ett av Pablo Nerudas hus. Han har 3 stycken. På höjden låg det med en fantastisk utsikt över staden och havet. Måste ha varit väldigt inspirerande att sitta där och skriva sina böcker. Vi gjorde också en rundtur till

Santago

Hej!Busstur i staden. Mycket trevlig stad. Ca 7 miljoner innevånare. Upp till utsiktsplatsen Cerro san Cristobel där man såg hela staden breda ut sig. Vi var bla och besökte Violeta Para museumet och såg bla hennes fantastiska textilier tavlor. Tyvärr blev en av kvinnorna av med sin guldkedja

Tillbaka till Lima

Hej!Pga inställt flyg mellan La Paz och Santiago, var vi tvungna att flyga tillbaka till Lima för att ta flyget till Santiago. Vi åt en jättegod lunch där och Lars berättade massor om sin tid i Sydamerika som radions korrespondent. Har bor sedan 20 år tillbaka i Santiago.När vi kom fram

La Paz

Hej!Jag har varit dålig på att skriva men uppkopplingarna här i de länder vi har besökt kanske inte är så bra som man kunde önska.  La  Paz är en stad med jättemycket trafik och kaos. De har små minibussar som kör folk och där chauffören får en liten grundlön sedan får han

Dag 7, 8 och 9
onsdag 15 november 2017 - La Paz, Bolivia

Idag regnade det kraftigt när vi steg upp. Det blev taxi till marknaden. Kostade för oss 4 i taxin 5 solis och varje soli är värd ca 2,50 sek. Vår guide Maria stoppade bara en bil på gatan för i Cusco är det inte många som har egen bil då det är så billigt att åka taxi. Vilken marknad.

En dag till
lördag 11 november 2017 - Cusco, Urubamba, Peru

Hej!Idag har vi varit upp till en utsiktsplats där en stor Jesus gestalt som heter Iglesia De San Cristobal som ska se ut som han flyger när det är mörkt ut det måste vi utforska. Sedan bar det iväg till ruinerna vid Sacsayhuaman, kallas för sexy woman. Staden Cusco byggdes i form av en puma

Anderna - en drömresa till Sydamerika

Anderna - en drömresa till Sydamerika

6 november 2017 - 24 november 2017

Vi besöker i tur och ordning: Peru Bolivia Chile Argentina

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Kristina uppdaterar sin resa