dag 9
söndag 22 april 2012 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Hej. Jag kunde inte publicera i lördagsmorse, det var något som inte fungerade med internet, så jag gör en kort beskrivning av fredagen och lördagen. På fredagen besökte vi tre olika vinhus, det första var uppe i bergen hos ett toppmodernt vinhus och han kunde där med maknadsföring.

dag 8
fredag 20 april 2012 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Hej. Ja då var vi tillbaka i Champagne igen,i samma lilla stad Epernay. Här hade vi bokat en provning till kl 16, det var lagom timat efter 72 mils körning kom vi fram kl 15.50. Här hade de fixat en speciell provning, med provning av 2 st magnumflaskor som ej var degogerade alltså ej tillsatt

dag 7
torsdag 19 april 2012 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Hej. Igår varr vi i Saint Emilion, en vacker gammal by från 1300 talet i distriktet Saint Emilion. Här var vi på 2 vinhus 2 av de bästa husen.På det andra vinhuset Angeulus fick vi prova 7 st viner varav 5 av dessa var från 2011 vet är viner som inte är färdiga, så de måsta man spotta

dag 6
onsdag 18 april 2012 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Hej. Jag hade lite dålig koll på planeringen igår det va till Sauternes vi var igår. Det är idag vi skall tiii Saint Emilion. Vi körde alltså ner till Sauternes igår och besökte 2 vinhus först var det Chateua Guirand, där fick vi en guidning som var väldigt fin, bla. fick vi se när de

dag 5
tisdag 17 april 2012 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Hej. Igår var vi på "min vingård" Det var ett mycket fint vinhus men inte så stort. Madame visade oss runt på lagret och som hon sa till oss välkommen in i köket, det är allså där de stora rostfria faten stor, där va rent och snyggt men mycket kallt. Efter en mycket fin guidning

Dag 4
måndag 16 april 2012 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Hej. Igår körde vi från Champagne till staden Bordeaux, vi kom i utkanten av Paris så vi såg faktiskt toppen av eiffeltornet. Staden Bordeaux är en mycket stor stad, utan gps hade vi nog fortfarande letat efter hotellet. Kvällen igår tillbringade vi på uteserveringar och då provade

Dag 3
söndag 15 april 2012 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Hej. Igår besökte först ett lite mindre vinhus som heter Pierre Lagres, du visade oss hela tillverkningsprocessen hur man gör Champagne. Vi fick även se deras lager som var imponerande. Sen fick vi prova deras Champagner från 1990 och framåt. Vi hade ca 20 grader och sol när vi var hos

Dag 2
lördag 14 april 2012 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Hej. Igår var vi och provade 5 stChampagner på vinhuset Ruinart, vi provade bla. 2 st rose från 96 o 98. Sen på kvällen var vi på en av alla Champagne barer. Idag skall vi till vinhuset Boizel och pvava deras viner. Kl är nu 0930 och det är strålande solsken ca 11 grader. Vår är här

Dag 1
torsdag 12 april 2012 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Hej igen. Då var det dax för en ny kryssning, men denna gång blir det på land och med bil. Vi skall kryssa mellan många vinslott i Frankrike. Vi skall först till Champagne i drygt en dag och besöka 3 stycken vin hus som vi har bokat provningar på.Sen på söndagen kör vi till Bordeaux, och

Hemma
torsdag 17 mars 2011 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Hej alla. Då har vi kommit hem till ett Gullbranna som har våren på G. Vi vill först tacka alla som har följt vår resa på webben, och skrivit mycket fina inlägg, tack till er alla. Det har varit en underbar resa med många upplevelser. Det har varit en del planerande och mycket koll på

Kryssning på land i Frankrike

Kryssning på land i Frankrike

12 april 2012 - 22 april 2012

En vinresa till Frankrike.Vi skall bila runt i Champagne och Bordeaux, prova vin och titta på gamla fina slott och den fantastiska naturen.

Karibienkryssning

Karibienkryssning

25 februari 2011 - 18 mars 2011

Resan börjar på Halmstad central med tåg till Kastrup för övernattning på Hilton. Från Kastrup flyger vi sedan till Paris och därifrån vidare direkt till Miami. Övernattning på Hilton Airport i Miami och sedan med bil till Orlando, Floridas västkust och ner till Key West. Kryssningen utgår sedan från Miami och tar oss under 8 dagar till St.Thomas, St.Maartin, Puerto Rico och Haiti. Resan avslutas med ytterligare några dagar i Miami innan vi återser Skandinavien.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ingemar uppdaterar sin resa